comentaar op springfoto.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

comentaar op springfoto.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 09:49

Afbeelding

Al de comentaar is welkom (ik heb nooit springles gehad en wil graag een beetje weten waar ik op moet letten) OK dan!
Ik weet wel dat mijn teugels een beetje doorhangen. Bloos

fybro_rulez

Berichten: 203
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Maaseik (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:05

ziet er best netjes uit maar alleen wat meer voor je kijke en je hakke mooi omlaag blijven duwe,leuk paardje trouwens :d

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:39

Waah, daar heb je die zazou ! Mooi hoor, denkdat fybro_rulez het zowat gezegd heeft hé Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:42

Juist goed dat je teugels doorhangen, dan zit je de pony niet in zijn mond te trekken (onbewust)
Handen mogen verder naar voren, het is dat je nu lange teugels hebt, maar als je de teugels korter hebt, kun je met je armen ook meer ruimte geven. Is makkelijker al je een heftig paard hebt, om hem dan na de sprong weer terug te nemen.

Ik vind het trouwens wel een enge hindernis. De scherpe rand op die plank, als je paard het hindernis aantikt met zijn pijpbeen, kan hij zich flink bezeren. Ik zou er een balk opleggen. Dit zo niet meer doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:26

Probeer je paard wat actiever te laten springen. Rijd in een drafje op de hindernis af en geef wat extra been bij de afzet.

Doe eerst je beugels wat korter voor je gaat springen, dat komt je houding ten goede. Je hoeft tijdens een sprong niet te ver naar voren te komen, een klein stukje uit het zadel is voldoende. Probeer je rug recht te houden tijdens de sprong, op de foto maak je je rug erg bol. Je handen mogen wat meer naar voren. De teugels mogen voor het mooie iets strakker. Ze mogen niet al te strak zitten maar dit is net iets te los.
Als je je hakken dan ook nog wat naar beneden drukt dan is het goed!!
Verder erg netjes al!! Zeker als je verteld dat je nog nooit eerder springles hebt gehad!! OK dan!

Maar gebruik de volgende keer een ronde balk, dit plankje is wat scherp, als hij het aantikt kan hij lastige blessures krijgen!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:34

hahahaha, echt een stoere pony
en ik sluit me aan bij sorane!!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 20:03

mooi beestje. verder ben ik het met cassidy en de rest eens.

Tammietjeeh

Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-12-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 20:53

Ik ben het eens met iedereen! :d

Leuke foto, lieve pony!

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:24

het lijkt een beetje dat je scheef zit....?
kan aan mij liggen hoor Tong uitsteken
verder ziet het er goed uit hoor !

Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:58

leuke pony!
en ben het met iedereen eens Lachen

_Kimmm

Berichten: 10331
Geregistreerd: 27-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 11:17

LEuk hoor ben het met iedereen eens Lachen
maar wat voor balk heb jE :S

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 18:03

Sorane schreef:
Probeer je paard wat actiever te laten springen. Rijd in een drafje op de hindernis af en geef wat extra been bij de afzet.

Doe eerst je beugels wat korter voor je gaat springen, dat komt je houding ten goede. Je hoeft tijdens een sprong niet te ver naar voren te komen, een klein stukje uit het zadel is voldoende. Probeer je rug recht te houden tijdens de sprong, op de foto maak je je rug erg bol. Je handen mogen wat meer naar voren. De teugels mogen voor het mooie iets strakker. Ze mogen niet al te strak zitten maar dit is net iets te los.
Als je je hakken dan ook nog wat naar beneden drukt dan is het goed!!
Verder erg netjes al!! Zeker als je verteld dat je nog nooit eerder springles hebt gehad!! OK dan!

Maar gebruik de volgende keer een ronde balk, dit plankje is wat scherp, als hij het aantikt kan hij lastige blessures krijgen!


Dat ik een bolle rug heb is waarschijnlijk omdat die jas te groot is maar het kan ook aan mij liggen, ik ben het er helemaal mee eens dat die 'balk' niet voor springen bestemd is maar ik moest oefenen omdat ik normaal wedstrijd had (is niet doorgegaan) en op de piste bij de buren waren ze dressuur aan het rijden :s voor de rest bedankt voor de toffe opmerkingen en tips enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:46

Pascaline"]
[quote="Sorane schreef:
Probeer je paard wat actiever te laten springen. Rijd in een drafje op de hindernis af en geef wat extra been bij de afzet.

Doe eerst je beugels wat korter voor je gaat springen, dat komt je houding ten goede. Je hoeft tijdens een sprong niet te ver naar voren te komen, een klein stukje uit het zadel is voldoende. Probeer je rug recht te houden tijdens de sprong, op de foto maak je je rug erg bol. Je handen mogen wat meer naar voren. De teugels mogen voor het mooie iets strakker. Ze mogen niet al te strak zitten maar dit is net iets te los.
Als je je hakken dan ook nog wat naar beneden drukt dan is het goed!!
Verder erg netjes al!! Zeker als je verteld dat je nog nooit eerder springles hebt gehad!! OK dan!

Maar gebruik de volgende keer een ronde balk, dit plankje is wat scherp, als hij het aantikt kan hij lastige blessures krijgen!


Dat ik een bolle rug heb is waarschijnlijk omdat die jas te groot is maar het kan ook aan mij liggen, ik ben het er helemaal mee eens dat die 'balk' niet voor springen bestemd is maar ik moest oefenen omdat ik normaal wedstrijd had (is niet doorgegaan) en op de piste bij de buren waren ze dressuur aan het rijden :s voor de rest bedankt voor de toffe opmerkingen en tips enz.
[/quote]

Het zou heel goed kunnen hoor dat het je jas is, maar een foto is een moment opname en dan zie je het niet zo heel goed.

Verder gewoon doorgaan hoor! En maak meer foto's van jezelf! Zo kun je zien dat je vooruitgang boekt, en dat werkt erg motiverend!
Ga zo door OK dan!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 09:08

Ja, ik was foto's van springen aan het zoeken maar dit was blijkbaar de enige foto die ik had Scheve mond Ik heb wel een paar foto's gezien toen op de wei (niet toen ik sprong maar gewoon was aan het stappen of galoperen) en ik had op die foto's ook een bolle rug dus volgens mij lag het wel een beetje aan de jas

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:36

recht blijven zitten! hakken naar beneden rug wat hollen en over je pony heen kijken!
het ziet iig erg leuk uit Haha!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 12:39

INkie schreef:
recht blijven zitten! hakken naar beneden rug wat hollen en over je pony heen kijken!
het ziet iig erg leuk uit Haha!


Als ik over mijn pony kijk duw ik mijn cap tegen mijn hals en valt die voor mijn ogen

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:41

Eigenlijk heb ik niks meer toe te voegen aan wat de andere hebben gezegt.
Dat je durft te springen zeg.
k vind het doodseng.
Maar wil toch gaan oefenen enz, en mijn angste overwinnen, want springen is toch wel heel gaaf!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:44

Pascaline"]
[quote="INkie schreef:
recht blijven zitten! hakken naar beneden rug wat hollen en over je pony heen kijken!
het ziet iig erg leuk uit Haha!


Als ik over mijn pony kijk duw ik mijn cap tegen mijn hals en valt die voor mijn ogen
[/quote]
Dan is je cap te groot meis.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 15:48

Ja een cap van een mat kleiner was te klein

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:50

Dan koop je zoon cap met zoon draaicap!!!
Je moet je handen ook op de manenkam "drukken zeg maar", meer voor je uit kijken en je hakken laag houden want als het hoger word en je pony stopt dan overwachts blijf je niet zitten!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:51

Je handen mogen iets hoger en je hielen iets lager.
Voor de rest mogen je teugels iets korter en (zoals iemand al zei) dan doe je gewoon je handen iets meer naar voren zodat je nog altijd niet trekt.