Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Margreet

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:11

Ik ben er van overtuigd dat veel paard-ruitercombinaties die zonder noemenswaardige problemen functioneren dat voor een aanzienlijk deel niet te danken hebben aan de rijkunst/NH-kunst/hocuspocus-kunst van de ruiter, maar aan het feit dat ze een paard hebben getroffen met een meegaand en dienstbaar karakter die het allemaal wel best vindt en de discussie over leiderschap niet eens aan gaat.

Helaas heb je er ook karakters tussen zitten die die discussie wel aan gaan en het ene paard doet dat dan weer aardiger dan het andere. Tref je er eentje met "nogal veel karakter", een vervelende manier van discussieren, amper te overtuigen en altijd een weerwoord, dan moet je van goede huize komen wil je dat aankunnen en die discussie blijvend in je voordeel beslechten. Erken je dan als ruiter niet dat je dat zelf niet kunt handelen en zoek je daar geen goede begeleiding bij, dan gebeuren er uiteindelijk ongelukken.
Ebo lijkt me zo'n typetje. En Belker is gelukkig verstandig.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:13

Mooi verwoord, Margreet!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:19

Vind je? Ik denk dat een paard met rijtechnische en/of gedragsproblemen dat voor 90% van de gevallen aan de eigenaar te danken heeft. En dat blijkt dus ook wel toch uit dit topic omdat de ruiter, hoe vervelend dat ook is, lichamelijk niet in staat is dat te bieden wat het paard nodig heeft. En dat gaat van kwaad tot erger, totdat dit kennelijk nodig is. Als ruiter moet je dat wel kunnen bieden en anders op zoek gaan naar één dat wel geschikt is voor je, voor jouw geluk en dat van het paard.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 15:21

[quote="Sisco4life"]
Een paard loopt niet van nature van zijn kin op zijn borst. quote]
Zijn moeder deed wel toen die werd ingereden Haha! En die werd gewoon zonder bijzet of wat dan ook gelongeerd maar kroop standaard laag diep rond weg en ging dan heel hard lopen...... en dan zat ik er niet op

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:24

hoe groot is hij eigenlijk?

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:25

en dit noemen ze dan paardrijden???

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:26

Belker schreef:
Sisco4life schreef:
Een paard loopt niet van nature van zijn kin op zijn borst. quote]
Zijn moeder deed wel toen die werd ingereden Haha! En die werd gewoon zonder bijzet of wat dan ook gelongeerd maar kroop standaard laag diep rond weg en ging dan heel hard lopen...... en dan zat ik er niet op

off topic...Belker dat je na 10000 berichten nog niet kunt quoten?? [quot-e]aan het begin en [/quot-e] aan het eind...zonder -streepje dus...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:27

VeryWell schreef:

En dit is een constructieve, onderbouwde bijdrage aan de discussie?

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:28

MissJ schreef:
VeryWell schreef:

En dit is een constructieve, onderbouwde bijdrage aan de discussie?

Nee, maar ik mag het wel noemen. Alles wat ik vind is al genoemd, dus herhaling lijkt me oo k niet zinvol.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:28

SP, het komt op mij over alsof je er alleen maar op uit bent om op een vervelende manier te treiteren richting bepaalde personen. Dus als je het niet erg vindt (ook als je het wel erg vindt eigenlijk...) ga ik niet meer op jou in.

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:29

Ik denk als je die teksten van "eindelijk word hij weer eens aangepakt..(en ect)" voor je had gelaten en had uitgelegd het waarom, hoe en wat van deze rijstijl. Je heel andere reacties had kunnen verwachten.

Sorry maar hoe je het erbij hebt gezet vind ik niet netjes tegenover het dier, ik vind dat een beetje een rare manier.Hierdoor gaan mensen ook speculeren en jou anders benaderen.
Maar dat is mijn mening.

Verder vind ik het een mooi beestje en hij heeft mooie lange manen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:30

VeryWell schreef:
Nee, maar ik mag het wel noemen. Alles wat ik vind is al genoemd, dus herhaling lijkt me oo k niet zinvol.

Een dusdanige oneliner lijkt mij persoonlijk ook niet zinvol.

Jett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:31

Ik schrik hier van en vermeld het!!! PUNT

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:31

MissJ schreef:
VeryWell schreef:

Een dusdanige oneliner lijkt mij persoonlijk ook niet zinvol.

ROFL ROFL Ik vroeg me al af waarom het zo hard ging hier...vandaar dus...
Belker ga je nog foto's neerzetten hier van de komende dagen??

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:32

Weet je, waar ik mij het meest over verwonder. Dat plots die pony wordt voorgesteld als de duivel in persoon. Om deze aanpak goed te praten.
Maar als je dan topics bekijkt van de TS zelf. (was nieuwsgierig naar hoe pony onder de TS zelf loopt Knipoog ) Dan is dat plots niet zo. Ok, de pony is niet de meest simpele en ze hebben blijkbaar wat moeilijkheden. Maar gevaarlijk?
Laatst bijgewerkt door Luckystory op 04-07-07 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:33

Je hoeft er ook niet op in te gaan Margreet, als jij dat treiteren vindt moet je dat zeker niet doen. Maar als jij weer iets post wat ik onzin vind, geef ik daarover gewoon weer mijn mening, oke? Lachen
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 04-07-07 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 15:33

SuperPepeijn schreef:
Vind je? Ik denk dat een paard met rijtechnische en/of gedragsproblemen dat voor 90% van de gevallen aan de eigenaar te danken heeft. En dat blijkt dus ook wel toch uit dit topic omdat de ruiter, hoe vervelend dat ook is, lichamelijk niet in staat is dat te bieden wat het paard nodig heeft. En dat gaat van kwaad tot erger, totdat dit kennelijk nodig is. Als ruiter moet je dat wel kunnen bieden en anders op zoek gaan naar één dat wel geschikt is voor je, voor jouw geluk en dat van het paard.

Niet alles is aan de ruiter op te hangen. Paarden in een (wisselend) koppel zijn ook niet altijd lief. Voor je het weer zijn er ook bij het dier blessures. Haha! En dan is het jammer dat ze niet met begrijpelijke woorden praten. Dan was je er sneller achter wat waar niet goed zat.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:35

bah bah arm dier dit is toch geen rijden.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:36

VeryWell schreef:

harstikke fijn. Lachen En nee, ik hoef dan ook geen pbtjes van je met de vraag waar ik me mee bemoei. Haha! Jammer dat je daar niet op kan temmen. Clown Anyway, ik zou het erg prettig vinden als er op een normale manier gediscussierd kan worden. Als mensen daar niet toe in staat zijn is het misschien handig niet te reageren. Zonde van een topic, waar ook genoeg heel nuttige en leerzame post in staan.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:37

Foutje.
Laatst bijgewerkt door Margreet op 04-07-07 15:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Spetter007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:38

Wow, loopt inderdaad wel erg diep, en ziet er een beetje gedwongen uit !
Ook vind ik dat het er niet uitziet alsof het van achteren komt, en het meer zo is van; Als ze hoofd maar rond is , zal het wel goed zijn..

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:38

MissJ schreef:
VeryWell schreef:

harstikke fijn. Lachen En nee, ik hoef dan ook geen pbtjes van je met de vraag waar ik me mee bemoei. Haha! Jammer dat je daar niet op kan temmen. Clown Anyway, ik zou het erg prettig vinden als er op een normale manier gediscussierd kan worden. Als mensen daar niet toe in staat zijn is het misschien handig niet te reageren. [b]Zonde van een topic, waar ook genoeg heel nuttige en leerzame post in staan.[/[/b]quote]

Dit is zonder meer waar. Wat dat betreft hebben we er nog eens iets aan. Is weer eens wat anders dan een HAW-topic met alleen oooh's en aaah's Haha!

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:40

Spetter007 schreef:
Wow, loopt inderdaad wel erg diep, en ziet er een beetje gedwongen uit !
Ook vind ik dat het er niet uitziet alsof het van achteren komt, en het meer zo is van; Als ze hoofd maar rond is , zal het wel goed zijn..

Dat is niet de reden waarom de pony zo gereden wordt.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:41

Maar er staat duidelijk dat dit het BEGIN is van een trainingsperiode, waarom dan toch steeds vermeld dat het zielig is en dat dit het eindpunt is van hoe ze haar paard gereden wil hebben?

Ik vind het er ook niet fijn uitzien maar benvooral benieuwd naar het resultaat over een paar dagen. Hoe zouden jullie het anders gedaan hebben als een dier zich vastzet tussen zijn knieen en gaat rennen en blijft rennen? Want daar zegt niemand wat over.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 15:43

Pauline schreef:
Maar er staat duidelijk dat dit het BEGIN is van een trainingsperiode, waarom dan toch steeds vermeld dat het zielig is en dat dit het eindpunt is van hoe ze haar paard gereden wil hebben?
Ik vind het er ook niet fijn uitzien maar benvooral benieuwd naar het resultaat over een paar dagen. Hoe zouden jullie het anders gedaan hebben als een dier zich vastzet tussen zijn knieen en gaat rennen en blijft rennen? Want daar zegt niemand wat over.

Ik denk serieus dat een heleboel mensen dat niet eens gelezen hebben.