"onze" hengst onder het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

"onze" hengst onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 18:42

Eindelijk op verzoek foto's van onze hengst onder het zadel (weet alleen niet meer van wie dat verzoek was Haha!)

Orien is nu 3.5 en een kleine maand onder het zadel.
Mijn instructrice rijdt hem 2 a 3x in de week.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor het eerst (bedoeld dan Haha!) galop onder de man.
Afbeelding

Afbeelding

OF verzet, OF hij is net uit de galop gevallen, ik weet het niet meer, vind hem wel wat hebben zo Haha!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verkaatje
Berichten: 741
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Amstelveen/Oostwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:45

wouw, ziet er errug goed uit voor een paardje dat net onder het zadel is!! Haha!
alleen nu al met spoortje? of is het om iets??

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:47

Leuk paardje, ziet er netjes uit ook Cool.
Wat voor ras is hij trouwens? Bloos

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:50

BORSTELS????? Frusty

Ja sorry, maar dit vind ik echt niet kunnen! Een bemodderd paard zo op de foto zetten, en dan trots zijn...! Je had op zn minst voor de foto de blub eraf kunnen halen!

Stoom uit je oren

stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:51

hij ziet er idd wel uit :S

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:53

mooie hengst! wel een beetje vies op ze kontJE.
zie en leuk uit.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:53

Koortje schreef:
BORSTELS????? Frusty

Ja sorry, maar dit vind ik echt niet kunnen! Een bemodderd paard zo op de foto zetten, en dan trots zijn...! Je had op zn minst voor de foto de blub eraf kunnen halen!

Stoom uit je oren


Ja dat vond ik ook al.
Op de vijfde foto lijkt het wel of er gras op zijn kont zit. Lips are sealed

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:56

borstels vielen mij ook al op jah Lachen

later wil ik ook een zwarte hengst Lachen

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:57

Leuk dier! idd erug vies Tong uitsteken ben eigenlijk wel benieuwd wat voor ras het is Verward hij heeft wat weg van een fries en op een andalusier kan er eigenlijk niet veel van maken Tong uitsteken wel een leuk dier!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 18:57

borstels vielen mij ook al op jah Lachen

later wil ik ook een zwarte hengst Lachen

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 19:00

Blaat....
Mijn instructrice had niet zoveel tijd, aangezien ze eerst mij les moest geven en daarna weer weg moest. Orien MOET los voor het rijden (tenzij je zelfmoord wil plegen). Dus gaat ie ook lekker liggen rollen. Op de plaats waar het zadel en hoofdstel zit gaat dan idd een borstel, op zijn kont zit niks, dus zit het ook niet in de weg....
Gaat ie niet dood van hoor....
Het is tegenwoordig mode om te ZEIKEN op HAW geloof ik.

Ras laat ik nog ff in het midden Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:06

Je hebt ook altijd je antwoord klaar op alle kommentaar he...

Een paard hoort hoe dan ook geborsteld te zijn voordat je gaat rijden, dat is gewoon zo. Geen tijd? Dan maar korter rijden, jammer dan. En al gaat hij rollen, nou dan is een borstel erover kwestie van een minuutje. En dan heb ik het nog geen eens over een fatsoenlijke poetsbeurt, dat zal dan ook wel eens per jaar zijn als ze geen tijd heeft! Doei, doei Stoom uit je oren

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:18

Koortje schreef:
Je hebt ook altijd je antwoord klaar op alle kommentaar he...

Een paard hoort hoe dan ook geborsteld te zijn voordat je gaat rijden, dat is gewoon zo. Geen tijd? Dan maar korter rijden, jammer dan. En al gaat hij rollen, nou dan is een borstel erover kwestie van een minuutje. En dan heb ik het nog geen eens over een fatsoenlijke poetsbeurt, dat zal dan ook wel eens per jaar zijn als ze geen tijd heeft! Doei, doei Stoom uit je oren

Jezus, mensen Scheve mond
Wie zegt dat hij niet gepoetst is op de plaats van z'n tuig? Is voor mij toch wel het belangrijkste Scheve mond Mag ze dan niet trots zijn op haar paardje?

Anyway:
Machtig paard! Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:28

Nou ja, als je toch een borstel over de zadelplek haalt is het een kleine moeite om drie halen over zijn kont mee te pakken, dat kost je nog geen 10 seconden.

Los daarvan,
hij is behoorlijk overbouwd maar lijkt zo ook wel een heel erg weke rug te hebben?

Brendageene
Berichten: 1497
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: Den Bommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:31

als je gewoon poetst onder het tuig maakt het toch niet uit, behalve dan de mensen die op bokt gaan zitten zeuren erover Tong uitsteken
Als mijn pony nat en onder de blubber de wei uitkomt vind ik dat ook geen reden om maar niet te gaan rijden...
Wat een gezeik zeg Boos!

grassie

Berichten: 4856
Geregistreerd: 13-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:32

Koortje schreef:
Een paard hoort hoe dan ook geborsteld te zijn voordat je gaat rijden, dat is gewoon zo. Geen tijd? Dan maar korter rijden, jammer dan. En al gaat hij rollen, nou dan is een borstel erover kwestie van een minuutje. En dan heb ik het nog geen eens over een fatsoenlijke poetsbeurt, dat zal dan ook wel eens per jaar zijn als ze geen tijd heeft! Doei, doei Stoom uit je oren


Wat een gezeik zeg Lips are sealed.
Zolang de plekken waar tuig komt schoon zijn doet het het paard toch geen enkel kwaad, een beetje zand?! En om mijn paard als voorbeeld te nemen, die komt er in de winter al niet zoveel uit (omdat daar bij onze stal niet veel mogelijkheden voor zijn) en de tijd dat hij eruit komt laat ik hem liever lopen dan dat ik een half uur sta te poetsen. (alhoewel hij sowieso nooit vies is omdat hij een deken op heeft).
Tuurlijk is het netter om je paard te poetsen voor het rijden, maar als je daar eens geen tijd voor hebt zal hij het ook best overleven.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:32

Wat een leuk paard... Ik zie er ook ergens wat barok in, maar ben toch heeeeeel benieuwd wat voor een ras het is.. Is het misschien een kruising fries met spaans bloed? Tell me!!! Hyper!

En dat hij niet gepoetst is... Net zoals Stef al zei, als hij gepoetst is op de plaats van zijn tuig is dat in principe voldoende. De rest van het poetsen is eigenlijk alleen maar voor het plaatje. Als je dan even geen tijd hebt, wat maakt het dan uit dat hij voor die ene keer wat vuil is?
Of móet iedereen tegenwoordig een boktsnob zijn Tong uitsteken ?

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:34

Ik dacht eerst; een FRIES Haha! Maar dat koppie heeft ie weer niet Haha!
Hij is idd wat overbouwd, maar daar is het een jong paard voor. Ik vind 'm verder erg leuk Haha!

En dat ie wat vies is... So what? Kan mij niet vertellen dat jullie paard ieder moment van de dag brandschoon is. En als ze zegt dat hij op tuigplekken school is dan geloof ik dat

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:35

WAHAHA! Wat kunnen mensen zeuren zeg! *LOL*
Ziet er leuk uit het paardje
Alleen lijkt hij idd een weke rug te hebben.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:35

Leuk dier, maar is hij zo lastig dat hij nu al met een spoor gereden word?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:36

Voor een paard is het ook niet prettig om bemodderd te sporten!

Maargoed, ieder zn eigen normen en waarden, als mensen liever op een bemodderd paard rijden is dat eigen keuze, niks met snob te maken! Kwestie van fatsoen, that`s all....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:44

Koortje schreef:
Voor een paard is het ook niet prettig om bemodderd te sporten!

Maargoed, ieder zn eigen normen en waarden, als mensen liever op een bemodderd paard rijden is dat eigen keuze, niks met snob te maken! Kwestie van fatsoen, that`s all....


Ja BEHHHH hij zal wel denken "oh sjit, ik ben vies, zo kan ik niet naar buiten hoor" Scheve mond

Als jij je paard gewoon goed poetst waar het hoort -> Tuig en bij de beentjes...

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 19:56

he grappig zeg! heeft ie nu een litteken bij zijn kont?!
je ziet zo'n streep zitten op zijn linker kont

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-03 20:20

reddytobias schreef:
he grappig zeg! heeft ie nu een litteken bij zijn kont?!
je ziet zo'n streep zitten op zijn linker kont


Nou je het zegt... Zal morgen eens kijken, is me nog nooit opgevallen eerlijk gezegd.

Over het poetsen... Tja, Orien is geen paard dat dik onder de dekens staat, want stel je voor dat ie vies wordt. Ik ken ontzettend veel mensen die hun paard zelden poetsen aangezien ze nooit vies zijn, aangezien ze onder de dekens staan, maar dat is ongetwijfeld weer een prut excuus....

Betreft het spoortje... Ze heeft een keurig stil been, dus ze kan het makkelijk hebben. Maar waarom weet ik eigenlijk niet, zal het eens vragen.
Op zich is ie best redelijk braaf, maar nu ie gereden wordt krijgt ie wel steeds meer spatjes.

Weke rug zei Merilyn (die heeft hem IRL gezien) toen ook. Dat neem ik gerust van jullie aan, heb ik geen verstand van.

Orien is trouwens Fries X KWPN.
Zijn moeder is de schimmel Oletta (staat bij ons) zijn vader is de fries Rintje, die het net niet gehaald heeft op de HK (draf was te slap o.i.d.).
Zoals je kunt zien begint Orien ook aardig te schimmelen Haha!

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-03 20:23

Daar is Orientje.. Ziet er opzich wel goed uit he.. Alleen op 1 foto zit ze wel op t verkeerde been.. *foutje Haha!*.. Volgens mij gaat t wel oke he met rijden.

Trouwens Haha!... tis niet Stef dr paardje hoor Haha! maar een manege paard.. dus zeuren tegen haar heeft geen zin..
Vind hem er nog redelijk schoon uitzien.. heb hem welleens erger gezien.
Buiten dat ziet mijn fjordje er soms smeriger uit (ondanks dat hij zeker een half uur gepoetst is dan)