Wat een paar centimeter al verschil maakt...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 22:40

Mooie foto's Chris ! Knipoog

Om even een aanvulling te geven op de berichten over de "te strakke" slof:
Als dat zo was, stond ik niet in het midden van de bak foto's te maken.
Dan zocht ik mijn heil zeker wel elders, want meneer gaat meteen compleet uit z'n pan als het hem niet aanstaat *LOL*


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:04

Koortje schreef:
Leuk paard, maar ziet er wel erg sterk uit inderdaad!! Succes en beterschap met je schouder...!


Sterker nog: dat is ie ook *LOL*
't Is echt een beer van een paard dat wanneer je niet oppast zo met je aan de haal kan gaan.
Zo sta je er naast, en zo hang je er achteraan te bungelen *LOL*

Het is nu de kunst om de balans te vinden tussen "net niet te sterk" en toch nog flitsend.
Op braaf rijden is prima te doen, die knop weet Mickey prima te vinden en die kan ze ook goed gebruiken als het nodig is.
Flitsend is ie van zichzelf al, dus dat is ook geen probleem.
En net zoals bij elke ruiter is het de uitdaging om af te tasten hoe ver je kunt gaan en hoe je het beste uit jezelf en uit je paard kunt halen.
Ze zijn op de goede weg, hou ze in de gaten ! Tong uitsteken


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131961
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-03 23:17

Tyrza schreef:
Zo zie je maar: dressuur is millimeterwerk.

Hoe vervelend voelt het bv wel niet als je net je beugel 1 gaatje langer hebt gemaakt? Of als je net een beetje meer mee moet zitten?.....


Ik denk dat Mickey zich hier wel in kan herkennen *LOL*
Het eerste kwartiertje voelde ze zich doodongelukkig met haar "nieuwe" houding, de ellende droop van haar gezicht af.
Heel logisch, het is toch een stukje gewenning dat je kwijtraakt.

In dit geval denk ik ook dat het een bepaald effect heeft gehad voor het gebruik van de slof.
Door voor je gevoel een totaal andere houding aan te nemen, ben je het "totaalplaatje" een beetje kwijt, met daarbij je gevoel dat je in de steek laat omdat het anders is dan je gewend bent.
En zoals ze nu moet wennen aan haar "nieuwe" houding, zal ze ook weer moeten wennen aan het gebruik van de slof; het werkt toch allemaal net weer een beetje anders Knipoog

Imo. heeft ze zeker het talent om deze hulpteugel op een goede en verantwoorde manier te gebruiken.
Strakker dan op de foto's is uit den boze, en waar mogelijk mag de slof wat minder inwerken.
Ik ben er van overtuigd dat Mickey de nieuwe balans weet te (blijven) vinden !


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 bezoekers