Cabanta is een Cantos, ze wordt in juli 5 jaar.
Als eerste werd de cross verreden. Ik vond het heel spannend omdat ze pas 2 crosstrainingen heeft gehad.
Bitwise & Cabanta:

Losrijden voor de cross. Gelukkig vond ze het niet eng dat er andere paarden ook in alle richtingen aan het losrijden waren. Het was allemaal nieuw voor haar maar ze was gewoon heel erg braaf.

Losspringen voor de cross:

Eindelijk mochten ze van start. Ik ben met de fiets het bos in gegaan zodat ik hindernis 1 en 2 nog kon zien. Die zagen er echt prima uit. Mooi tempo en fijn gesprongen.

Daarna ben ik naar de laatste hindernis gefietst. En niet snel daarna kwamen ze er alweer aan! Bitwise had hele stukken gedraafd om Cabanta voor haar eerste cross niet te moe te maken. Maar toch hadden ze een hele snelle tijd.

En terwijl hij over de laatste hindernis sprong mompelde hij in het voorbijgaan dat hij ook nog eens foutloos was! Ik was zoooooo trots!

Mijn dag kon nu al niet meer stuk!
Even gestapt met haar halfbroertje (ook Cantos):

En daarna was het springen. Bitwise denkt nog even na hoe het parcours ook weer gaat.

In het parcours:

Springparcours was ook foutloos, maar dat had ik stiekum al wel gehoopt.
Na een paar uurtjes te hebben uitgerust was de dressuur aan de beurt.
Losrijden:

Toen ze de ring in kwam vond ze de witte bordjes wel eng. Maar na een paar tellen liep ze gewoon een heel fijn proefje. Resultaat 181 punten (69,5%).
De grote wisseltruc

Nog best lang gewacht op de uitslag, maar het was de moeite waard. Een mooie tweede plaats!