Vrijspingen 3 jr. Mermus R. (ben best trots)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Vrijspingen 3 jr. Mermus R. (ben best trots)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 09:33

Hier wat foto's van mijn 3 jarige ruin (V: Mermus R).
Het was pas de 2e keer dat ik hem liet vrijspringen en ben dus best tevreden. Maar ik ben eigenlijk dus best wel trots *LOL* Wat vinden jullie ervan?
[img]http://www.fotohub.com/fotoupload/xtvax/115294_1%20(19-10-03).jpg[/img]

[img]http://www.fotohub.com/fotoupload/xtvax/115295_2%20(19-10-03).jpg[/img]
ruimte genoeg over toch?

[img]http://www.fotohub.com/fotoupload/xtvax/115296_3%20(19-10-03).jpg[/img]
Lijkt erg op de foto hierboven, maar ik kon niet kiezen.


xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-10-03 11:18

Niet alle jonge paarden nemen de hindernissen ruim hoor. Ik heb zoveel jonge paarden gezien die echt geen respect hebben voor de balken. Uiteraard gaat hij dit minder doen, is wel te hopen anders wordt ik gelanceerd als hij onder het zadel ook zo springt. Maar ik denk ook wel dat er een goed springpaard in schuilt, tot voor kort twijfelde ik of het wel een goeie zou worden, maar na dit heb ik goede hoop.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-10-03 08:36

Bedankt voor de reactie.
Voor degene die zeggen dat hij (op de 2e & 3e foto) meer naar voren moet springen: dat hebben jullie heel goed gezien .
Bij deze sprong (zijn dezelfde alleen is de ene een fractie later) kwam hij te dicht onder de sprong en sprong dus inderdaad niet voldoende naar voren, dat kon ook niet meer. Gelukkig springt hij verder goed naar voren en ik moet hem eerder wat rustig houden voor de sprong dan opjagen, want het is een echte driftkikker.

Hij is nu ongeveer 1.63m, maar het is een echte laatbloeier dus daar komt nog wel wat bij denk ik.

Aan moeders kant zit er Derrick (Lucky Boy x Nimmerdor) achter.

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-03 08:28

Zoals ik al eerder meldde, bij de laatste sprong (zijn laatste 2 foto's spring hij te dicht onder de sprong. Hierdoor gaat en moet hij ook meer omhoog dan naarvoren. Het is een erg rap beestje en voorwaarts rijden zal dan ook geen probleem zijn, ik zal hem later denk ik eerder iets terug moeten houden dan naar voren te moeten rijden. Dus meer voorwaarts laten lopen moet ik echt niet doen, dan gaat hij er dwars doorheen denk ik. Hij gaat al hard zat, maar ja, als je er dan wat te dicht onder komt, krijg je deze aparte sprongen.

Het was de 2e keer vrijspringen, maar eerlijk gezegd zie ik het probleem van regelmatig vrijspringen ook niet echt, daar worden ze toch handig van. (niet té veel, té is altijd verkeerd)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 57 bezoekers