Eindelijk eens rijfoto's, graag commentaar!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Eindelijk eens rijfoto's, graag commentaar!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-03 17:58

Afbeelding
Kwijl Erg mooi, alleen een beetje diep.

Afbeelding
Wederom te diep, zit ook vrij naar voren omdat hij me mee trok Bloos

Afbeelding
Hier kwam hij weer iets omhoog. Moet mijn benen iets meer naar voren leggen Knipoog .

Afbeelding
2 D's, diep en donker *LOL*

Afbeelding
Dit vind ik ook een gave foto, helaas een vervelende zon verpest het Verdrietig .

Afbeelding
En een keurig galopje! Wauw wat is dit een mooie foto!! Kwijl

Afbeelding
En tot slot een echte actie foto Haha! .

Ik weet zelf dat ik mijn benen iets meer naar voren moet leggen, eerst had ik ze altijd te ver naar voren, dat gecorrieert en nu liggen ze weer te ver naar achteren Clown .

Wat vinden jullie er nou van? Zoals hij loopt? Of zoals ik zit? Ik hoor het allemaal graag, tips zijn natuurlijk ook welkom.

En neemt iedereen terug dat Dravers geen dressuur kunnen? Tong uitsteken

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:06

Mooi dier, wat glimt ie! Ik vind hem alleen véél te diep lopen. Dit is ook niet bewust laag ingesteld neem ik aan, maar eerder dat hij achter de teugel kruipt.
Je paard moet veel meer op het achtereen en de achterhand gebruiken. Bij die foto bij de hoek lijkt hij zowat een kuil te graven Knipoog , zo loopt ie op de voorhand.
Jij moet beter in je zadel zitten en meer van achter naar voren rijden! Succes!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:09

Hij ziet er goed uit, maar ben het met Laura eens dat hij te diep loopt en teveel op de voorhand. Jij: schouders naar achter en je bovenlichaam langer maken.

Probeer hem wat hoger in te stellen en hem meer naar je hand toe te rijden.

Idooltje

Berichten: 2313
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:10

Echt een super mooi paardje!! Alleen je moet wat meer in je zadel gaan zitten en je zwaar maken en je benen eraan houden zodat hij niet meer zo diep gaat lopen. Hij loopt nu heel erg achter de teugel. Het lijkt ook net of hij op je handen hangt in plaats van dat hij op zijn eigen benen loopt. maar voor de rest ziet het er wel goed uit hoor hij glimt ook heel erg!! echt supers!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:38

racertje!!
hij loopt echt netjes zeg, een beetje te diep, maar verder super hoor!!!

dravers kunnen idd wel dressuur, als je maar oefent Haha!
wat ik dus niet doe Bloos!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 18:52

Flair heeft eigenlijk alles al gezegd, draai je tenen nog wat meer naar binnen en ga op je billen zitten.

Astragirl

Berichten: 2717
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Westvlaanderen, Belgïe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 19:42

sluit me aan bij de rest, leuk paardje,alleen veel te diep. Lachen

Liza_vL

Berichten: 17549
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:02

Te diep ja, verder loopt ze leuk hoor. Mijn pony liep eerst ook te diep op niet rond. Veel oefenen en dan vind je vanzelf de goede weg daar tussen.

BounceBabe

Berichten: 6664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Horseland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:12

het paard loopt echt te diep! als die een keer struikeld rolt ie zo om!

Veel ophoudingen met de hand en been erbij! Vaak herhalen! Iemand bij mij de les heeft dat ook altijd gehad, dat paard zat haar uit te proberen! dus vee op houdingen! ondanks dit gedoe, echt een mooi gezond paardje! en jij zit er ook niet super verkeerd op dus veel succes nog Lachen

Groetjes BounceBabe!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:44

Citaat:
wat ik dus niet doe
_________________


Ooh, dat staat er bij die kleine lettertjes van xtostarlight Haha!
Kan ik niet lezen hoor

Ik vind hem erg diep lopen idd, maar dara is alles al over gezegd.
Maar hij glimt zeg echt mooi

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:57

Pauline schreef:
Citaat:
wat ik dus niet doe
_________________


Ooh, dat staat er bij die kleine lettertjes van xtostarlight Haha!
Kan ik niet lezen hoor

Bloos!
zei ik dat?
nee hoor Tong uitsteken

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-03 21:58

Leuk zeg dressuren met een dravertje! Rijd je ook wedstrijden? Foto's zijn mooi en het commentaar wat ik heb is al gegeven! Krijg je ook les?

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:27

Mooie foto's hoor Hij loopt idd een beetje diep, maar dat ken ik ook van Ofir, die trekt me ook uit het zadel. En hij heeft echt al lekkere spieren hoor Kwijl Die galop ziet er ook super uit, mijn complimenten OK dan!

BloemBloem

Berichten: 16582
Geregistreerd: 21-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 10:35

Ik sluit me ook bij de rest aan, maar ik vind ook dat je je handen wat meer naast elkaar moet houden. Dit neemt niet weg dat ik het een onwijs leuk dravertje vind Haha!

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 12:44

Net wat de andere zieden rechtop en hij loopt veels te diep..

voor de rest ziet t er netjes uit!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-03 17:00

Dat hij te diep loopt weet ik, maar dit doet hij dus uitzichzelf. Zodra hij lekker gaat lopen (ontspant) gaat het koppie naar beneden. Hij is dan ook vrij licht in de hand, dus gedwongen doet hij het niet Knipoog . Hij komt al steeds meer omhoog (deze foto's zijn van vorige week, hij gaat echt razendsnel vooruit Cool ). Op de foto's kan je het niet goed zien, maar Racer heeft een vrij zwakke achterhand, het gaat al zoveel beter als eerst, maar dat is niet 1,2,3 over. Ik merk wel dat hij hem er dus af en toe onder gaat zetten, dan zit hij ook heerlijk.
We hebben inderdaad les, en in januari krijgen we een startkaart. Het zijn nog van die kleine dingetjes, maar dat is ook juist zo leuk, om het gewenste effect te krijgen . Mijn houding dara kan ik zo wat aan doen, ik vind het zelf belangrijker dat hij het allemaal onder de knie krijgt, dan ga ik wel weer eens zitles nemen. Heb trouwens in die 9 jaar nooit op echt op mijn kont gezeten, heel apart Verward .

Nog meer reacties? Schijnheilig

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-03 20:11

Ilse schreef:
Dat hij te diep loopt weet ik, maar dit doet hij dus uitzichzelf. Zodra hij lekker gaat lopen (ontspant) gaat het koppie naar beneden. Hij is dan ook vrij licht in de hand, dus gedwongen doet hij het niet Knipoog .


Dit zou je dus al wat meer aan het denken moeten zetten! Hij loopt niet alleen veel te diep, hij loopt ook nog eens achter de teugel en in een valse knik. Dat hij licht in je hand is, is dan ook niet zo heel gek maar in dit geval helemaal verkeerd. Jij MOET meer druk in je handen gaan krijgen en dat doe je door hem meer van achteren naar voren te rijden en de druk op te zoeken. Het is dus wel logisch dat hij dit uit zichzelf doet want dan hoeft ie niks te doen, hij bepaald eigenlijk wat er gebeurt en niet jij en het moet juist andersom!!!
Die lichtheid mag je niet verwarren met ontspanning want wat hij eigenlijk keihard doet, is onder je hulpen vandaan lopen. Hij luistert niet naar je hulpen en dat doet hij door weg te knikken. Jij denkt dan van; he lekker licht in mijn hand maar uiteindelijk hab je op die manier een uur voor niks gereden. Het klinkt misschien heel hard maar dit is een serieus rijtechnisch probleem en ik hoop dat je goede instructie hebt om je hierbij te helpen.
Persoonlijk zou ik hem liever met zijn kop in de lucht zien lopen zodat je in ieder geval iets in je hand hebt want dit is niet goed.
Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is en dat je er wat aan hebt!

Groetjes en succes

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 15:25

Wat istie toch geweldig he.
Jammer dattie te diep loopt, bij ons deedtie dat nooit, deedtie het eigenlijk altijd al uit zichzelf goed. Verward

Maarja joh, maakt toch niks uit, ik vind het altijd het belangrijkste dat ik van me paardje kan genieten en alstie mooi loopt is dat mooi meegenomen Haha!

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:51

Ilse schreef:
Dat hij te diep loopt weet ik, maar dit doet hij dus uitzichzelf. Zodra hij lekker gaat lopen (ontspant) gaat het koppie naar beneden. Hij is dan ook vrij licht in de hand, dus gedwongen doet hij het niet Knipoog . Hij komt al steeds meer omhoog (deze foto's zijn van vorige week, hij gaat echt razendsnel vooruit Cool ). Op de foto's kan je het niet goed zien, maar Racer heeft een vrij zwakke achterhand, het gaat al zoveel beter als eerst, maar dat is niet 1,2,3 over. Ik merk wel dat hij hem er dus af en toe onder gaat zetten, dan zit hij ook heerlijk.
We hebben inderdaad les, en in januari krijgen we een startkaart. Het zijn nog van die kleine dingetjes, maar dat is ook juist zo leuk, om het gewenste effect te krijgen . Mijn houding dara kan ik zo wat aan doen, ik vind het zelf belangrijker dat hij het allemaal onder de knie krijgt, dan ga ik wel weer eens zitles nemen. Heb trouwens in die 9 jaar nooit op echt op mijn kont gezeten, heel apart Verward .


Nog meer reacties? Schijnheilig


zwak ziet zijn achterhand er nu toch echt niet uit, maar waarschijnlijk weet hij achterhand en rug nog niet op de goede manier te gebruiken.
maar als het een draver is, is het wel logisch dat hij daar wat langer over doet Knipoog
Laatst bijgewerkt door ingeo op 23-10-03 19:54, in het totaal 1 keer bewerkt

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 19:53

Ik heb niet het hele topic gelezen!
Als je pony te diep loopt en je uit het zadel trekt zet je je handen naar voren en drijf je hem vooruit waar door die wat omhoog komt!

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 20:59

ik vind hem veel te diep lopen en je moet meer op je kont gaan zitten, hoe oud is het paard?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-03 21:09

xcynthiax schreef:
ik vind hem veel te diep lopen en je moet meer op je kont gaan zitten, hoe oud is het paard?


4 jaar Pling

Maar wat vinden jullie dan van de 3e foto? Vinden jullie dat wel de juiste houding dan?

gina_oud
Berichten: 117
Geregistreerd: 09-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-03 21:15

je moet hem niet te ver over de loodlijn laten lopen

xcynthiax

Berichten: 3319
Geregistreerd: 11-09-03
Woonplaats: hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 08:38

ja, bij de 3e foto heb je de juiste houding, ik vind het niet echt goed dat een paard van 4 jaar al zo diep loopt, als ik jou was, zou ik je paard echt hoger gaan rijden. in het begin is het niet zo erg, maar rij hem dan ook laag en als je heb losgereden dan moet je hem wel hoog krijgen

miltonlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-03 09:28

leuke foto's, alleen loopt ie een beetje heeeeel erg diep