Stef gaat vreemd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:51

cap en chaps....maar dat zal iedereen wel zeggen
je handen niet vastzetten op de schoft en hakken goed uitdrukken
wel een superleuke pony !!
alleen wat je verteld van hard in de mond, en daarna pas slecht voor het been, dat moet je dus precies omdraaien Haha!
als een pony wat stug is, dan zorg je er eerst voor dat de reactie op het been goed is, pas dan begin je met het buigen en nageeflijk maken van de hals , zonder been word elk paard hard in de mond, als je hem vaker gaat rijden, veel voltes (slangevoltes !) rijden en veel stelling en buiging vragen, veel , heel veel overgangen rijden om de reactie op het been optimaal te maken


CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 17:57

stef schreef:
Hard in de mond zowiezo, ook met wendingen enzo Haha!
Cap heb je gelijk in, ben echt zwaar van mijn geloof gevallen. Ik rij dus nooit zonder cap, maar er lag er op stal geeneen die paste, en ik had haar beloofd Floortje even te rijden.
Chaps heb je geen gelijk in, zijn speciale rijschoenen (rij dus altijd zo)


chaps zorgen wel voor een betere beenligging, dus zijn wel aan te raden

lijkt me wel een uitdaging voor je om die pony lekker los te krijgen dan... begin dan wel rustig aan en doe in stap veel gymnastische oefeningen .

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 18:03

promptertje schreef:
Ik heb ook nog nooit chaps van dichtbij gezien crossmonster, en het gaat toch al 29 jaar goed Haha!!

Stef: wat een leuke pony! Idd éérst sneller voor je been maken, voordat je nageeflijkheid kan vragen.



foeiii!!! chaps in kleur horen toch ook bij " het setje " Haha!
maareh ik beken, op stage reed ik ook altijd zonde chaps, om de simpele reden dat je met 10 paarden rijden op een dag , behoorlijk vaak nieuwe chaps moest kopen ....en dat was ik dus best beu!
ben blij dat ik nu met minder paarden veeeeel langer met me rijbroeken en chaps doe Haha!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-03 23:49

Mientjeuh schreef:
De pony ziet er ook ontzettend lief uit *LOL*
Kan me dat wel voorstellen, zo'n harde mond.
Ik doe dressuur met een Arabje, dat heel zacht is in de mond, dat goed reageert op zit/stem/teugel/beenhulpen, toen die een paar weken geleden mankte, moest ik met een (coole Cool ) Haf dressuur doen, en die had zo'n betonnen mond!! Moest je echt in zagen om hem aan de teugel te krijgen, wat ik eigenlijk nooit (probeer) te doen



dan ben je goed bezig !!!!!!!
ZAGEN mag je nooit doen !!!!! aan de teugel rijden begint VANUIT HET BEEN !
dus je rijd je pony eerst goed voorwaarts aan het been en als ze daarop goed reageerd dan pas kun je hem aan de teugel gaan vragen (dit geld dus voor elk paard !)
en als ie een harde mond heeft, en jij wilt hem toch aan de teugel leren rijden, neem dan een goede instructeur/trice die je daarbij kan helpen want zagen......... ...........!!!!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-03 00:02

promptertje schreef:
Dankjewel crossmonster, ik word gék van mensen die het over zagen hebben - op welke maneges léren die mensen dat toch


ja schandalig he??
net zoals de therm : "schuppen met die benen , dan draaft ie vanzelf aan"

mm als bij ons dus een club van de manege langskomt tijdens een bosrit....dan hoor je ze van verre komen
( * schup schup ** schup schup ** schup schup ** schup schup ** schup schup* )

en leer dat dan maar weer eens af als ze na een jaartje of 5 schuppen en zagen een eigen pony krijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 77 bezoekers