Sarabandes ruinen met Stang en Trens gereden:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Sarabandes ruinen met Stang en Trens gereden:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 21:13

Vandaag was ik een dagje naar het zuiden om eens lekker te knutselen met de paarden van Sarabande!
Eerst de ruinen, die heb ik even snel gekortwiekt en in het wit gestoken, stang en trens ingehangen en even voor de camera wat heen er weer gereden:

Eerst Ebony, de Pericles xx ruin:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen Jackiro, de ruin zonder papieren. Jack moet nog steeds wat extra vlees op zijn lijf krijgen, hij voelde iig wel super aan!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Super fijne paarden, allebei!
Het is toch niet niks om zo van stal te worden geplukt en gezadeld te worden terwijl ze wekenlang alleen maar buiten hebben gelopen en geen zadel hebben gezien! Party!!

Zometeen komen op lol met je knol nog foto's van de 2 jarige merries! Cool

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:16

erg leuke foto's!
ik vind vooral de vos erg aanspreken, misschien ook omdat dat meer actiefoto's zijn *LOL*
ziet er weer netjes en verzorgd uit!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:23

Suuz, doe ff alsof je het koud hebt Tong uitsteken. Mooie paarden hoor sarabande!

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:26

leuke foto's , idd is die vos best een aansprekend paard, moet idd nog wat vlees en spieren krijgen, en in balans lopen en over de rug, maar hij imponeerd wel
wel opletten dat je zelf niet teveel in de stoelzit gaat zitten! en je handen niet doet vaszetten

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:28

Mooie paarden
Ik hoop dat ik je niet erg beledig, maar als ik Jack zo zie, zou het me niks verbazen als hij tuigerbloed in zich heeft, gezien zijn houding en beweging.
Ik vind het een erg mooi paard iig Haha!

Charlot_

Berichten: 345
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:39

Mooie paardjes hoor! Vooral die vos, die zweeft echt bijna!

Ann

Berichten: 13253
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:42

Aha, dit zijn de wandelpaarden van sarabande Haha!
Ziet er goed uit, mooie paarden Lachen

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:50

He ziet er bekend uit daar Haha!
Leuke foto's hoor, lijkt stoer Cool

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 21:50

Ja mijn wandelpaarden krijgen opeens een heel nieuwe dimensie zo op zijn zondags en met een echter ruiter erop OK dan! .
En ze schenen het leuk te vinden.
Nu heeft de Pericles in het verleden dressuur t/m Z gelopen dus was die stang niet helemaal nieuw.
De vos vond de bandages wel erg spannend, maar gezien zijn houding denk ik dat hij ooit ook aangespannen gelopen heeft.
Toen ik hem kocht was hij ingezet als springpaard, een all rounder dus Haha!

Het was leuk om Sjuimpje aan het werk te zien met ze, vooral de snelheid van werken, want het moest telkens vlug tussen de hoosbuien door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:00

ik vind dat eigenlijk wel raar hoor dat je wat paarden uit het land haalt die al een tijdje niet gelopen hebben en daar dan meteen stang en trens in hangt, nu heeft die donkere volgens jou wel ooit Z gelopen maar die vos? was dit zijn eerste keer zonder verder hogere dressuurscholing?

sorry hoor maar ik vind dit maar raar

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:13

vonneke schreef:
ik vind dat eigenlijk wel raar hoor dat je wat paarden uit het land haalt die al een tijdje niet gelopen hebben en daar dan meteen stang en trens in hangt, nu heeft die donkere volgens jou wel ooit Z gelopen maar die vos? was dit zijn eerste keer zonder verder hogere dressuurscholing?

sorry hoor maar ik vind dit maar raar


Das bij wijze van spreken, ze staan gewoon op stal hoor en een paar uur buiten.
Ze protesteerden geen van beiden tegen de stang.
Deze foto's zijn direkt gemaakt, zonder eerst oefenen of inrijden.
Ziet er niet als dierenmishandeling uit imo

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:17

die vos heeft echt uitstraling!
maar rijd je ze zelf niet?

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:19

Sjuim je kan ook overal opstappen enhet staat gewoon goed onvoorstelbaar Lachen

prompter

Berichten: 11095
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:44

Ik vind stang en trens ook wat overdreven, maar goed.
De vos is een mooi paard, maar hij draaft wel wat onregelmatig (van onwennigheid?), vooral op zijn 3e foto goed te zien.

De twenters vind ik een stuk aansprekender!

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 22:46

He, wat een gein zeg! Zonde om met zulke showbeestjes in het bos te kachelen!!

Leuke foto's sjuim!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 23:38

Dit zijn dus de Creabea paarden van Sarabande en haar man Haha!
Met name de vos was een aangename verassing, die heeft nog een wat kale rug maar liet zich echt super fijn 'rijden' zover je die 5 minuten heen en weer draven rijden kunt noemen, ik heb iig wel zijn '2e draf'-knopje gevonden Cool Er zou evt. wel tuugebloed in kunnen zitten, maar dan wel het ouderwetse Gelderse denk ik. Ik heb wel de nieuwerwetse tuigers gereden en daar zat niet zo fijne rug op.

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:41

Ziet er goed uit!! Had Sarabande ze goed gepoetst voor je Tong uitsteken Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:45

Ik poets niet zo veel, eigenlijk Scheve mond

Sjuim heeft er vooral veel manen afgehaald Haha!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-03 23:51

Leuke foto`s!!! Ik dacht eerst zelfs nog verschil te zien in rijbroeken van het ene op het andere paard, maar bij nader inzien was dat gelukkig niet het geval! *LOL*
Maar idd, waarom meteen met stang gereden??? Zien er verder wel netjes uit, jammer dat de foto`s soms wat wazig zijn...

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-03 23:57

Ik heb eerst Eb op st&tr gereden, aangezien die Z gelopen zou hebben waren we nieuwsgierig of hij dat zou kennen. Hij was er iig niet van onder de indruk. Verder denkt Sarabande dat de vos ooit voor de kar heeft gelopen, dus die zou dan ook een stang moeten kennen en we hebben de proef op de som genomen. Ook weer geen enkel probleem. Ook al hadden ze het niet gekend kan ik me nog niet voorstellen dat het een probleem zou zijn. Ik heb meerdere paarden st&tr gereden en als ze gewoon netjes op een trens zijn, maakt een st&tr vaak geen enkel verschil.

Verder is die vos zo rad als maar zijn kan hoor, zoals je ziet heb ik op de straat gereden en ik ga echt niet op een paard sturen wat niet rad is. Zelf ben ik ook niet helemaal van gister, en Sarabande al helemaal niet en echt dat paard is helemaal zuiver. Vind het ook een beetje apart dat dat van zo'n wazige still gezien kan worden.

prompter

Berichten: 11095
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 00:01

Sjuimpje schreef:
Verder is die vos zo rad als maar zijn kan hoor, zoals je ziet heb ik op de straat gereden en ik ga echt niet op een paard sturen wat niet rad is. Zelf ben ik ook niet helemaal van gister, en Sarabande al helemaal niet en echt dat paard is helemaal zuiver. Vind het ook een beetje apart dat dat van zo'n wazige still gezien kan worden.


Sjuim, ik zeg niet dat hij kreupel is, maar regelmatig draaft hij niet, zo wazig is die still nou ook weer niet, je ziet duidelijk dat hij zijn benen niet in een zuivere diagonaal neerzet. Paard was waarschijnlijk wat opgewonden van al het nieuwe.

Dravermens hé, dan wordt de draf minutieus bekeken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 00:06

Dan bedoel je dus het moment van optillen en niet van neerzetten?

prompter

Berichten: 11095
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 00:09

Lovely schreef:
Dan bedoel je dus het moment van optillen en niet van neerzetten?


Ja, rechter achterbeen is al onderweg, terwijl linker voorbeen net van de grond af komt.

Maar dit is allemaal geen kritiek, als draverfiguur valt het me gewoon op Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-03 00:15

We hebben het er in pb al over gehad, maar omdat het ook in het topic wordt besproken:
Dit paard komt inderdaad (nog) niet van achteruit, maar ik vind het onnodig om dat voor een fotootje te forceren als zo'n paard nog nooit enige rijtechnisch training heeft gehad.
En laten we eerlijk wezen, we kunnen allemaal wel zien dat het hier niet om sportpaarden gaat, daarvoor moet je op Lol met je knol wezen Haha!

prompter

Berichten: 11095
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-03 00:18

Zoals ik inderdaad in PB ook al zei: niet zo serieus opvatten allemaal, het is gewoon iets dat me opvalt, en het is een leuk paard....