Foto's van mijn nieuwe aanwinst + papier

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 16:52

Het leven is hard, patat is duur!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-08 13:59 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-14 18:26 ]</font>


PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 22:06

Steef, Bep stond hier net een dag. Ik heb haar via een handelaar gekocht. Zij heeft daar 5 dagen gestaan. Dus in een korte tijd veel meegemaakt. Paard heeft overal en nergens spierpijn. Als je spierpijn heb dan voel je je ook niet helemaal lekker.

Ze ziet er nu al veel beter en ontspannen uit. Ze gaat ook al ruimer lopen en ze probeert haar hals wat lager te houden met draven. Ik weet niet wat ze met haar hebben uitgespookt. Niet veel goeds zo te zien.

Stuiter, je bent hierbij uitgenodigd om te rijden. Niet te lang wachten!!!! Dit weekend????? Haha!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-10-01 23:31

Kan je scannen en mailen???? Ik kan op internet nix over Matador vinden. PJ heeft 2 foto's gestuurd, meer heb ik niet.
Alvast bedankt!!!

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-01 21:53

Ja, Matodor is door haar gereden. Ik heb de combinatie vele malen gezien. Matador is een Kwijl paard. Hij staat bekend om zijn ernorme voorkuif. Matador is onder haar kont verkocht aan een Japanse. Daar is ze echt kapot van geweest.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 23:06

Ja dat is haar vader Kwijl .Er staat op haar papier een DNA nr. Dus het is een echte dochter van Matador *LOL* v. May Sherif. Ik ben daar maar wat trots op. Matador heeft maar 1 jaar in Nederland ter dekking gestaan. Dus zijn er niet veel nakomelingen in Nederland.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-01 23:37

Hij papier is dus als volgt:

Matador (May Sherif) x Belisar (Saros) x Doruto
Kleur donker bruin
Ze ziet er nu niet zo uit. Maar haar echte kleur is donker bruin.

Ik weet nog niet of ik ga starten. Heb ik eigenlijk helemaal geen zin in.
Volgend jaar wordt ze wel gedekt. Eerst nog uitpluizen welke hengst het wordt.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-01 00:17

Ik heb geprobeert haar papier te scannen, maar die wordt heel onduidelijk.
Op het papier staat dat er DNA/bloedpatroon van haar is opgeslagen. Ze draagt het KWPN brandmerk. Dus als het een nep Doruto was, dan had Doruto (Komet Trak.) niet op haar papier gestaan. Er stroomt dus echt Matador- en Doruto bloed door haar aderen.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 13:58

Ik hoop dat het te lezen is. Ik heb geprobeert haar papier te scannen.

[img]../upload/57/papier.jpg[/img]


Sorry als het moeilijk te lezen is.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-01 16:36

Ik ben er nu achter dat de basis er gelukkig goed in zit. Ze is niet met slof gereden, dat kan ik zien aan de spieropbouw. Ik denk dat er alleen met handen is gereden en de been vergeten is. Ze is heel gevoelig in haar mond. Ik longeer haar veel en ze loopt elke dag een paar uur in de paddock. Ik rij nu ongeveer om de 3 a 4 dagen. Ze gaat met sprongen vooruit. Ze geeft zelf aan tot hoe ver ik kan gaan. Vraag ik te veel voorwaarts en geef haar daarbij een tik, dan krijg ik een bok terug. Is echt een reaktie van Ho, tot hier en ajb niet verder. Ze is verder een scheetje. Lovers Ik ben heel blij met haar.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 09:07

De fokker is niet de laaste eigenaar van haar. In februari 1997 is ze overgeschreven naar iemand hier in NH. Ik heb die man gebeld en hij had haar als veulen gekocht en heeft haar als 3 jarige weer verkocht. Ik denk dat hij haar laat heeft overgeschreven i.v.m. stamboekkeuring. Over laten schrijven van een paard op jouw naam is niet verplicht.

Tegenwoordig staat er op een papier, meer bruin ,dan donker bruin of lichtbruin. Dat viel me op bij andere paarden die ik heb gehad. De vaders waren donker bruin, maar op papier stond gewoon bruin. In een hengstenboek staat de kleur beter omschreven. Verward

De merrie heeft een DNA/bloedpatroon. Er is dus bloed getapt om te zien of het papier iid klopt. Het klopt dus als een bus. Kan er nix aan doen.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 10:10

Paard is gekeurd. Loopt met druk in de mond kreupel en los of aan de longe helemaal goed.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-01 22:01

Sorry Lov, het papier klopt, en ik heb er velen zo gezien en ook gehad. Klopt jou papier wel??????
Ik stop er mee, want ik voel en lees iets van jaloerzie. Ik heb me duidelijk vergist in jou. Je weet dat ik eerlijk bent en dat dacht ik ook van jou.

Nogmaals het papier klopt, het is een echte dochter van Matador, er zit ook Dorutobloed, er is DNA onderzocht, ik heb haar vorige eigenaar die op het papier stond gebeld, waarom hij haar later heeft overgeschreven moet je aan hem vragen. Wat er tussen die verkoop en de koop door mij is gebeurt met haar dat weet ik niet.

Als je twijffelt, dan moet je een bericht op internet zetten en vragen of iemand haar herkend en zo alles over haar te weten komen.

Ik ben heel trots dat ik voor weinig geld dit helaas verreden paard heb gekocht. Ik ben heel blij met haar. Ik hoop dat ik veel plezier en geluk met haar heb.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 09:13

Ik weet niet wat er mis is met het stamboekpapier. Volgens Lov klopt het niet, misschien een nieuwe prijsvraag??? Ik heb het papier gekopieert, omdat mijn scanner moeite had om de kleuren te onthouden. Maar wat is er mis??????
Het originele papier ligt nu bij het KWPN voor overschrijving.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 11:50

Nogmaals, er is DNA onderzoek gedaan. Er stroomt dus bloed van de echte Doruto door haar aderen. Als dat na die test niet zou kloppen, dan zou het dus nooit op haar papier hebben gestaan. Dan zou er hebben gestaan, onbekend of de naam van de nep Doruto. Maar er staat dus duidelijk DORUTO, dus waarom al die ophef?????? Verward Alle aftekeningen kloppen die op het papier staat. Dus wat is er nog meer mis?????????

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 14:19

Ik snap wat Lov bedoeld, ik loop ook al lang mee en weet van de Lucky Boy, Doruto, Afrikaner enz. afaires af.
Dit paard is op DNA onderzocht en de bevindingen zijn dus wat op het papier staat. MATADOR X BELISAR X DORUTO

Niemand is verplicht om een paard over te schrijven. Als je wilt weten waarom die man haar niet heeft overgeschreven moet je hem ff bellen. Als je zijn nr. wilt hebben moet je ff een pb sturen.

Vanaf haar 3de jaar tot nu kan ze wel 100 nieuwe eigenaren hebben gehad. Speur ze op en vraag waarom ze haar niet hebben over geschreven. Dit interesseerd mij nou niet echt.

Belangrijk is dat de merrie gezond is, heel lief, betrouwbaar, mooi en heeft nog een goed papier ook. Ik heb haar voor een prikkie gekocht en die teugelkreupel is er makkelijk uit te halen.

Zo, nog meer opmerkingen/commentaar/ of wat dan ook omtrent mijn paard, graag dan ff per PB.

Als iemand een keer geluk heeft, dan wordt het door de meeste niet gegunt. Wij hebben al genoeg meegemaakt en pech gehad. Gunnen jullie dit ons niet??? Mag ik ook een keer een gezond, mooi en goed paard hebben????????

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 14:27

Ik geef elk paard een kans die het slecht of minder goed heeft gehad. Ik doe dat met veel plezier, om van een kneus een paard te maken. Deze merrie verdient dat ook. Wat jullie er ook van vinden.
Wie weet wat er maar haar gebeurt was, als ik haar niet gekocht had! Slager misschien, omdat ze nix kunnen vinden waarom ze kreupel loopt???? Ik kijk hier doorheen en ik krijg dit paard 100% goed. Ik ging voor een ander paard kijken en ik kwam met Bep terug. Misschien moest het zo wel zijn.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-01 14:33

Dat dacht ik ook Mytens *LOL* Maar de teugelkreupelheid is al zo goed als weg, dus over een paar weken een lesje misschien. Ze is super goed ingereden, dat merk ik heel goed. Aan de longe reageert ze heel goed op je stem, echt perfect. *LOL* Kompliment voor degene die haar hebben ingereden. Jammer dat dat er door iemand weer er uit gereden is.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 09:28

_________________
Het leven is hard, patat is duur!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-11 16:27 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-13 14:00 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-13 18:14 ]</font>

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 09:35

Lov, als je ff heel ver terug gaat in de tijd, dan weet je dat het KWPN bij alle Lucky Boy en bij Doruto afstammelingen DNA hebben onderzocht. Bij de paarden waarbij het papier niet klopte, is er uit geplozen wie wel de vader was. Dus......

Jij begon over of het wel echt Doruto in zat. Ik niet. Wat er op het papier staat klopt. Dus.....

En leuk dat je ff vertelt dat je Jeff heb gezien, daar zijn vooral Henk!!! en ik errug blij mee, maar niet heus.

Ik zet niet mijn hele leven op bokt en er zijn dingen die niet iedereen hoeft te weten. Maar je ziet dat ik alles maar heb neergezet. Daar ben ik dus weer eerlijk in.

_________________
Het leven is hard, patat is duur!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-11 16:28 ]</font>

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-01 16:24

Orri, bedankt!!!!! *LOL*
Ik zoek me gek op internet om info over Matador te vinden. Foto's kan ik evenmin vinden Verward Waar heb jij die vandaan gehaald, geldt trouwens ook voor Mytens. Waar zit ik verkeerd te zoeken????

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-01 09:49

_________________
Hoe minder je op Bokt zet, hoe veiliger je bent!! Dus zet niet te veel neer, alles kan tegen je gebruikt worden.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: PhiaBink op 2001-10-13 14:04 ]</font>


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 93 bezoekers