Razinda onder narcose

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 12:52

Dit is in april 2000, toen was Razinda bijna 2 jaar. Ze is toen geopereerd aan een ernstige afwijking. Deze foto's zijn niet van na de operatie, maar van na de CT-scan. Toen ze geopereerd was, kon ik het even niet aan om te fotograferen. Ik moet zeggen dat dit echt mijn hart breekt, om deze foto's te zien, maar toch ben ik blij dat ik ze heb. Vooral als je dan daarna foto's bekijkt van een vrolijke Razinda, dan weet ik dat het 't allemaal zo verschrikkelijk waard is geweest, ook al ging ik een beetje tegen het advies in van de artsen.

Hier komt Razinda terug en wordt ze in de uitslaapbox gelegd.

[img]../upload/63/narcose01.jpg[/img]

[img]../upload/63/narcose02.jpg[/img]

[img]../upload/63/narcose03.jpg[/img]

[img]../upload/63/narcose04.jpg[/img]

Razinda wordt wakker en is nog heel wankel, ze kan amper op haar benen staan en valt ook een paar keer om. Ze lijkt wel een pasgeboren veulen.

[img]../upload/63/narcose05.jpg[/img]

[img]../upload/63/narcose06.jpg[/img]

Een dag later, Razinda heeft een drain, met allemaal gaas in de wond.

[img]../upload/63/drain1.jpg[/img]

[img]../upload/63/drain2.jpg[/img]

Ze is weer thuis en moet een week in quarantaine.

[img]../upload/63/quarantaine.jpg[/img]

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:57

Ah die laatste foto is echt lief, zo met die oortjes!! Lovers
Het ziet er wel allemaal 'zielig' uit, maar het was voor een goed doel toch?! Aparte foto's, tis weer eens wat anders.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 12:59

Ahhhh... Arm paardje!
Maar aan die laatste foto zie je toch waar je het voor gedaan hebt! Wat een koppie... Ondanks de wond.
Als je haar niet had laten opereren had ze dan ingeslapen moeten worden?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 13:15

Ja inderdaad, en bij de operatie was er ook een kans dat het niet zou lukken, daarom kon ik erbij blijven, zodat ze meteen zouden overleggen als ze het meer zagen zitten.

Maar het was dus alles of niets. Ik wilde die ene kleine kans die ze had pakken natuurlijk! Maar toch werd ik tijdens de operatie ineens heel rustig, terwijl ik daarvoor bloednerveus was. Alsof ik wist dat de operatie zelf goed zou gaan.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 13:37

Aaaah, die Razin! Poor horsy. Maar: het is allemaal helemaal goedgekomen en idd...nu weet je waarvoor je het allemaal hebt gedaan!!!! Party!! Je hebt OOK een superhorse!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 14:04

Jurga, het zal nooit helemaal goedkomen. Ze moet altijd onder behandeling blijven en voor de rest van haar leven aangepast voer etc. En het is de vraag wat er gebeurt als die volwassen kiezen doorkomen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 15:17

Oops, ik weer.....laten we het er dan maar op houden dat ik vast in de veronderstelling ben dat het wel helemaal goed gaat komen!!!! Razin heeft al heel wat meegemaakt, dus ze kan het aan! Geef haar maar een dikke knuffel van mij! Kusje

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-01 15:23

Haha, doe ik! Lachen

Hopelijk kan ze een eventuele operatie weer goed doorstaan.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: Belgiƫ (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 18:51

Wow! Over dierenliefde gesproken Lovers . Wat een liefje! Gaat het goed, het inrijden? Verward

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 22:22

Ik zelf vind het erg interressant om zulke foto's te zien. Ik zie namelijk regelmatig honden/katten/konijnen/cavia's onder narcose, maar een paard nog nooit! Maf te zien dat zij ook gewoon een tube (beademingsbuis) in krijgen. Wat voor maat moet dat wel niet zijn? De grootste maat die wij hebben is denk ik 11, en dat is voor erg grote honden!
In elk geval fijn dat het tot nog toe goed gaat met 'r. Houden zo!

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-01 23:21

Hmmm, idd een keer andere foto's dan we gewend zijn. Tja, moet ook kunnen. Het is altijd erg interessant om te zien. Maar ja, zoals je al zei Jura, op een gegeven moment kun even geen foto's meer maken omdat het even te veel wordt. Ik kan het me heel goed voorstellen.