Mijn 3-jarige arabier (CHEYENNE) zadelmak maken!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Mijn 3-jarige arabier (CHEYENNE) zadelmak maken!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-03 23:54

"Hallo....ik (Yennie) moet jullie helaas meedelen dat ik sinds kort weer aardig aan het werk gezet word door mijn baasje en haar bijrijdster..." Verdrietig
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/hallo(10).JPG[/img]

"boehoe....mijn vakantie is voorbij...de keuring is gedaan.......en nu heeft mijn baasje bedacht dat ik maar braaf moet zijn onder het zadel en onder de man...... ......nou we zullen wel zien wie het laatste lacht" Haha! Extreme duivel

"Hier moet ik aan zo'n stom lijntje eerst weer wennen aan het zadel en de beugels....." >;)
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/longe(1).JPG[/img]

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/longe1(3).JPG[/img]

"Nou moet ik komen en jaja....ik weet echt wel wat ze nu van mij wil...... "
Afbeelding

"En hier zit mijn baasje dan eindelijk weer op mij.....ik hoef alleen nog maar in stap van haar, omdat ik de vorige keer zo geschrokken was van de draf met iemand op mij... Stoom uit je oren "....mijn baasje heeft besloten om het 'rustig' aan te doen.....hahaha....wat een lachertje Nagelbijten / Gniffelen Haha! "
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/rijden(10).JPG[/img]

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/rijden1(3).JPG[/img]

Pffff...nog een rondje...... Ziek
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/rijden2(3).JPG[/img]

"Ja...baasje denkt nu wel....'dit gaat goed'.....maar weten jullie nog de vorige keer????? Haha! Die ben ik niet vergeten hoor.....hihi... Knipoog ....hier nog even een terugblik....
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Dscf0026(22).jpg[/img]

PPfffff....alweeeer een foto....nou vooruit dan maar....maar dan wel daarna ETEN!!!!! Vork
Afbeelding

"Nu ben ik moe.....ik wil SLOBBER en slapen... "
[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/gaaap(2).JPG[/img]


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 00:01

Pssst Joske..... SHHHHTTTT!!! Haha! Party!!


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 00:02

Ja Marloes-joy....zo lijkt ze echt wel een brave sukkel!!! *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 00:22

...echt wel *LOL*.....dat zal wel anders worden als ze straks ECHT aan het werk moet ben ik bang Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 00:37

de actie komt wrsch zaterdag.....slik Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 10:52

Ja, dat viel mij ook op ....ik zit echt met een mega-smile op mijn knuffel. Maar Yen is zich duidelijk nog aan het bedenken wat ze ervan vind Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 23:50

Bedankt voor alle reacties!

De lage neusriem is inderdaad geeeen gezicht, maar voor jonge paarden is het prettiger, want het bit ligt dan stabieler in de mond. En dat is voor mij nu belangrijker dan schoonheid!!! Maar zodra het allemaal goed gaat, zal ze een mooier neusriempje krijgen.

Over de broek....dit is een rijbroek beste mensen (niet standaard), ik rijd er al tijden mee, ook op Aron (western). Ik heb ook een "gewone" engelse rijbroek met chaps en ook die combinatie heb ik geregeld aan (tot nu toe het meeste).....ik vind het allebei erg lekker zitten en tijdens de fotosessie zat mijn "gewone" rijbroek in de was. *LOL* De schoenen zijn ook rijschoenen, met een hak. Zit prima en veilig. Verder heb ik heeeuuullll veilige beugels (ijslandse veiligheidsbeugels) en een supercap....zit dus wel goed Knipoog Ik zit er zelfs aan te denken om nog een body-protector te kopen....dussss.... zoals jullie merken....veiligheid staat bij mij voorop Lachen, jammer dat het gebracht wordt alsof ik daar als een halfbakken nonchalante ruiter opzit Tong uitsteken

En dat Yen zou schrikken van wapperende broek....nee....dat doet ze niet. Ze is al gewend aan wapperende beugels en wapperende manen, en ze is supercool. Die broek is van ribstof en plakt aan mijn Wintec zadel vast, nog meer als bij mijn 'gladde' engelse rijbroek. Knipoog

Ik heb zin in morgen!!!! Dan waarschijnlijk de draf proberen!
Laatst bijgewerkt door Franca op 27-09-03 00:18, in het totaal 3 keer bewerkt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-03 23:53

Kleintje schreef:
Ik denk juist omdat het de eerste keer al fout ging dat het belangrijk is om zelf zo goed mogelijk gekleed te gaan, om er zo min mogelijk aanleiding aan te geven om het fout te laten gaan.


Die logica snap ik niet helemaal Verward De kleding zou aanleiding geven om het inrijden fout te laten gaan Verward

Ik begrijp wel wat je zegt hoor Kleintje en raad is altijd welkom, maar je brengt het alsof ik het inrijden niet serieus neem....nou da's niet helemaal eerlijk, want ik neem het SUPERserieus!!! Ik doe er niet voor niks zo lang over en doe het niet voor niks rustig aan met haar met goede instructielessen etc.......

Maar goed, ik ga ervan uit dat dit een misverstandje is van jou kant..... Geeft verder niet.
Laatst bijgewerkt door Franca op 27-09-03 00:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 00:04

Chiqa....dit zijn al buitenritjes hoor Tong uitsteken

Ik ben heel trots op Cheyenne en ook op mijzelf, dat ik het allemaal zelf kan doen!!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 00:13

djangogirl schreef:
goed joh *LOL* brave yennie. zat jij de vorige keer op haar? ze maakt wel n mooie stop!!! misschien aanleg voor western Haha!


Nee, de vorige keer (van de foto dat het mis ging) zat mijn trainster op haar. Zij heeft veel ervaring met het inrijden van jonge paarden en is nu in Amerika om daar allemaal paarden in te rijden. In oktober komt ze weer terug.

En wat betreft het western.....ik denk ook wel dat ze daar aanleg voor heeft...het zit ook heel erg in haar familie. Veel westernkampioenen tussen haar broers en zussen *LOL* Dus wie weet na het inrijden een uitstapje naar western..... Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 01:20

Haha! ...nu komt het.......Bij deze Franca in VOL ORNAAT (volgens de engelse 'normen') op Cheyenne...........Kom maar door met die complimenten.....Tong uitsteken *LOL*:

Afbeelding

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/Yen%2007(1).JPG[/img]

Et voila!!! Knipoog

En om het weer voor te zijn....de roze strik om haar hals is haar halsbandje...... Bloos! Wat?? Halsbandje???
Nee, serieus: dat kreeg ik weer als tip van mijn trainster, bij eventuele bokkesprongen kun je dat als extraatje vast pakken. En Cheyenne hebben we daar natuurlijk ook eerst aan laten wennen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 13:54

Geeft niks Kleintje Lachen

Hee, da's een goede tip van dat sperriempje! Ik heb bij mijn Wintec zadel ook 2 ringetjes aan de voorkant zitten en daar kan ik ook zo'n riempje bevestigen! Ga ik doen! Thanx Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 13:58

Even een update van vandaag!!! Het ging echt SUPER!!! Mijn nichtje geeft mij les (zij is dressuur-instructrice) en eerst begon ik aan de longeerlijn vandaag, maar al snel merkten we dat Cheyenne heel erg zeker vooruit stapte en dus mocht ik al "los" vandaag!!! Kon ik tenminste mijn eigen weg gaan door de bak en lange rechte lijnen rijden. Cheyenne pikte het allemaal zo snel op. Ik heb haar in deze eerste les al geleerd wat beenhulpen zijn en had mijn stemhulp voor 'voorwaarts' na een aantal keer al niet meer nodig, want ze was heel licht aan het been. Het is echt een slim paardje *LOL* BLIJ! Lachen

Ook het sturen ging al best heel goed ( met been- en teugelhulpen). Ik heb al een paar keer netjes van hand kunnen veranderen (wel nog ruime bewegingen) en ook stilzetten en weer wegstappen ging erg goed.

Omdat het zo ontspannen en goed ging, wilden we het hier bij laten. Nog geen draf, want we wilden echt met dit goede gevoel stoppen. Cheyenne was ook blij, ze stapte met een vrolijk koppie door die bak heen!!! Poepie *LOL*

Ik ga komende week dit nog 2 keer oefenen en dan volgende week zaterdag weer les en ook misschien draf!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 23:26

Dank jullie wel!!! Ik ben echt trots op haar.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-03 23:29

Passoa schreef:
Kijk voor je uit!!!!!!! Het gaat volgens mij wel goed ziet er erg leuk uit zeg!!!


Ja, ik kijk erg naar beneden....niet goed . Maar ik merk dat ik nog heel erg tijdens het rijden op Cheyenne haar koppie en blikken let....soort van in de gaten houden wat ze ervan vindt. Ik ga erop letten en met mijn kin omhoog rijden Tong uitsteken *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers