Wat foto's van Romanoff

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 10:25

mesastamp schreef:
damn m1 met een 5 jarige mijne i sook 5 haha maar nog b bijna L dus dat is een beetje jammer... wordt doortrainen dus leuk dinG!!!


Dat valt toch wel mee! Er lopen ook 5 jarigen in het Z2, dat vind ik onbegrijpelijk. Dit gaat me al snel genoeg zo. Je kan het beter wat rustiger aan doen, dan heb je wat langer plezier van je paard!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:05

Leuke foto's Karin maar ik ken ze uiteraard al Haha! en je weet wat ik van je kanjer vind :J ! Welkom ook op Bokt Knipoog.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:14

Leuk paard, had al eens in je profiel gespiekt.
Ik zit maar te turen en te turen naar die foto's maar ben er nog niet uit of ik je nou van gezicht ken, aangezien ik ook in Assen woon.
Weiland en bak komt me ook niet bekend voor...

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-03 12:28

Cody schreef:
Leuk paard, had al eens in je profiel gespiekt.
Ik zit maar te turen en te turen naar die foto's maar ben er nog niet uit of ik je nou van gezicht ken, aangezien ik ook in Assen woon.
Weiland en bak komt me ook niet bekend voor...


Ik woon pas sinds november vorig jaar in Assen (Kloosterveen). De paarden staan bij mijn ouders in Ees, vandaar dat het je niet bekend voorkomt! Haha!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:33

Lovers droomafstamming
Maar niet alleen op papier een gaaf dier hoor, ziet er echt leuk uit!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 00:26

Wat een mooi paard!

ik ken die bak wel Haha!

Ben er gisteren nog wezen kijken,Annekee geeft dan les aan jonge talenten.
Tsjonge wat een andere insteek van lesgeven,moest er even aan wennen maar ik denk dat ik het eens bij mijn snel afgeleide hete merrie probeer Haha!

Altijd leuk om eens in andermans keuken te kijken.
Ik heb Annekee dan ook bedankt,en nog gefeliciteerd met haar behaalde resultaat in de GP in Tsjechie.

Rij jij er nu nog steeds?

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 01:04

Leuke foto's karin Haha! meeste heb ik al gezien natuurlijk....

KarinvdM"]
[quote="sarabande schreef:
Nog even terug komen, dit is toch wel een fokproduct van de fokkers van Jazz lijkt me zo, de familie van Helvoirt?
Grappig hun betere Jazzen komen uit de merriestammen waar Contango tussen zit.


Nee, hij is gefokt door Bob Rijsdijk, maar ik denk wel dat de merrie bij van Helvoirt vandaan komt. Jazz x Contango is idd een goede combinatie!
[/quote]

Hmmm, moet ik volgend seizoen misschien toch maar een jazz veulen in die van mij stoppen Knipoog

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:37

MarkKH"]
Leuke foto's karin Haha! meeste heb ik al gezien natuurlijk....

[quote="KarinvdM"]
[quote="sarabande schreef:
Nog even terug komen, dit is toch wel een fokproduct van de fokkers van Jazz lijkt me zo, de familie van Helvoirt?
Grappig hun betere Jazzen komen uit de merriestammen waar Contango tussen zit.


Nee, hij is gefokt door Bob Rijsdijk, maar ik denk wel dat de merrie bij van Helvoirt vandaan komt. Jazz x Contango is idd een goede combinatie!
[/quote]

Hmmm, moet ik volgend seizoen misschien toch maar een jazz veulen in die van mij stoppen Knipoog
[/quote]

Ik wil even wat corrigeren, voor ik iemand op het verkeerde been zet. Ik heb het over de doordachte merrielijnen van Van Helvoir met het vaste concept Amor->Ulft (later Ferro) en dan Contango erna.
Uit hun fokkerij liepen 2 Jazzen in de finale van de Pavo-Cup b.v.
Het is niet zo dat iedere uit Contango een goede Jazz te fokken is.
Ik zou er bij mijn Contango absoluut niet voor kiezen iig.

Nathalie1981

Berichten: 4219
Geregistreerd: 13-12-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 08:48

Zo wat een verschikkelijk mooi paard OK dan! en wat een reus als je er zo naast staat Haha!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 11:07

sarabande"]
[quote="MarkKH"]Leuke foto's karin Haha! meeste heb ik al gezien natuurlijk....

[quote="KarinvdM"]
[quote="sarabande schreef:
Nog even terug komen, dit is toch wel een fokproduct van de fokkers van Jazz lijkt me zo, de familie van Helvoirt?
Grappig hun betere Jazzen komen uit de merriestammen waar Contango tussen zit.


Nee, hij is gefokt door Bob Rijsdijk, maar ik denk wel dat de merrie bij van Helvoirt vandaan komt. Jazz x Contango is idd een goede combinatie!
[/quote]

Hmmm, moet ik volgend seizoen misschien toch maar een jazz veulen in die van mij stoppen Knipoog
[/quote]

Ik wil even wat corrigeren, voor ik iemand op het verkeerde been zet. Ik heb het over de doordachte merrielijnen van Van Helvoir met het vaste concept Amor->Ulft (later Ferro) en dan Contango erna.
Uit hun fokkerij liepen 2 Jazzen in de finale van de Pavo-Cup b.v.
Het is niet zo dat iedere uit Contango een goede Jazz te fokken is.
Ik zou er bij mijn Contango absoluut niet voor kiezen iig.
[/quote]

Er lopen van van Helvoirt idd meerdere paarden uit deze bloedcombinatie. O.a. Sjeng de Jeu en ook Tip Top die nu AES goedgekeurd zijn. Ik weet niet of Tip Top door van Helvoirt of Bob Rijsdijk gefokt is. Ze zijn allemmaal iig behoorlijk dicht aan elkaar verwand. Romanoff heeftd e 2e bez niet overleefd. Ik ben daar wel blij mee Knipoog

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 11:15

KarinvdM schreef:

Er lopen van van Helvoirt idd meerdere paarden uit deze bloedcombinatie. O.a. Sjeng de Jeu en ook Tip Top die nu AES goedgekeurd zijn. Ik weet niet of Tip Top door van Helvoirt of Bob Rijsdijk gefokt is. Ze zijn allemmaal iig behoorlijk dicht aan elkaar verwand. Romanoff heeftd e 2e bez niet overleefd. Ik ben daar wel blij mee Knipoog


Even ter aanvulling Sjeng de Jeu is hengst af.
Hij werd steeds minder goed te rijden omdat ie heftig bezig was met andere dingen.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-03 12:39

Gerrie schreef:


Even ter aanvulling Sjeng de Jeu is hengst af.
Hij werd steeds minder goed te rijden omdat ie heftig bezig was met andere dingen.


He, dat wist ik helemaal niet? Sinds kort?

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-03 14:06

Hij is ongeveer een maand geleden gecasteerd.

Ik zal hem de rest van het jaar op de voet blijven volgen over zijn vorderingen Haha!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-03 12:44

Gerrie schreef:
Wat een mooi paard!

ik ken die bak wel Haha!

Ben er gisteren nog wezen kijken,Annekee geeft dan les aan jonge talenten.
Tsjonge wat een andere insteek van lesgeven,moest er even aan wennen maar ik denk dat ik het eens bij mijn snel afgeleide hete merrie probeer Haha!

Altijd leuk om eens in andermans keuken te kijken.
Ik heb Annekee dan ook bedankt,en nog gefeliciteerd met haar behaalde resultaat in de GP in Tsjechie.

Rij jij er nu nog steeds?


Ja, ik rij nog steeds bij haar. Ik ben van plan om voorlopig bij haar te blijven lessen. Sins ik bij haar rijd, zijn we enorm vooruit gegaan. Ik moest eerst ook erg aan haar manier van lesgeven wennen, ik had het gevoel dat ik bijna alles verkeerd deed... Verward Ik vind het nu wel prettig, ik vind haar ook erg eerlijk tegenover het paard.

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-03 23:50

KarinvdM"]
[quote="Gerrie schreef:
Wat een mooi paard!

ik ken die bak wel Haha!

Ben er gisteren nog wezen kijken,Annekee geeft dan les aan jonge talenten.
Tsjonge wat een andere insteek van lesgeven,moest er even aan wennen maar ik denk dat ik het eens bij mijn snel afgeleide hete merrie probeer Haha!

Altijd leuk om eens in andermans keuken te kijken.
Ik heb Annekee dan ook bedankt,en nog gefeliciteerd met haar behaalde resultaat in de GP in Tsjechie.

Rij jij er nu nog steeds?


Ja, ik rij nog steeds bij haar. Ik ben van plan om voorlopig bij haar te blijven lessen. Sins ik bij haar rijd, zijn we enorm vooruit gegaan. Ik moest eerst ook erg aan haar manier van lesgeven wennen, ik had het gevoel dat ik bijna alles verkeerd deed... Verward Ik vind het nu wel prettig, ik vind haar ook erg eerlijk tegenover het paard.
[/quote]

Vooral dat laatste viel me erg op!
O wee als je vlgs haar onterecht inkwam met been spoor of zweep.Dan is ze boos Boos!
Een zweep wil ze in principe niet horen Verward
Ho is ho, dan mag je inkomen anders moet je bij jezelf nagaan dat je misschien wel zelf iets verkeerd doorgaf aan je paard.

Het zit goed in mijn kop,nu nog in de praktijk toetsen en dat valt niet mee bij een kijkerige snel verstrakkende merrie waar dan geen zachte hulpen meer doorkomen......

Heb je nog tips?

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-03 12:03

Gerrie schreef:
Heb je nog tips?

Ik zou zeggen, pak de telefoon en spreek af voor een proefles!

Ik moet van Annnekee wel met een zweep rijden, niet om mee te slaan, maar om de achterhand te activeren.