Ik op Lisenka

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Ik op Lisenka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 21:53

Hier zijn een paar foto's van mij en Lisenka. Cheese!
Ik zit te kort, ik zit krom, ik til mijn hakken op. Dat krijg je als je 5 keer in 6 jaar les heb gehad. Haha! Daar komt eerdaags heel snel verandering in. Ik ga dus weer lessen nemen. Ik zie mijn ingeslopen fouten weer Huilen . Paard loopt wel lekker, dat is wel belangrijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SaskiaB

Berichten: 3278
Geregistreerd: 28-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 21:57

ja het is wel waar wat je zegt, maar voor zo weinig lessen vind ik nog dat je het goed doet. Er zijn zat mensen die met meer les, slechter rijden denk ik. Maar je paardje loopt inderdaad lekker los, en dat is ook erg belangrijk.

Succes met lessen en dan zie ik graag foto's terug
saskia

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:30

Leuk paard
Ik vind em alleen iets te laag op zijn benen staan!!
Rijd je ook wedstrijden met d'r???

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:33

Ik zou eerst eens even naar je zadel laten kijken,
als dat zo naar voren kruipt maakt het niet eens meer uit of je met of zonder lenzen rijdt, want dan kan niemand echt fijn zitten.
Verder belemmert het je paard enorm in de schouder.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:35

Ze heeft idd iets of wat korte beentjes,dat viel mij ook op Lachen
Maar ik vind het wel een heel leuk beestje hoor.Mooi koppie ook.
En ook al heb je maar ontzettend weinig lessen gehad,je zit er nog steeds niet op als een lompe boer Tong uitsteken
Ik kan alleen maar zeggen,leuke foto's en gewoon lekker door blijven rijden! OK dan!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:37

Hmm ik vond eigenlijk van wel Holly Tong uitsteken

Dat zadel ligt idd niet helemaal lekker, of eigenlijk... helemaal niet.
Lijkt wel een leuk paard hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:53

op wat voor nivo loopt dit paard.

de korte pootjes zullen misschien wel meevallen als hij/zij eerst eens op een flink rantsoen word gezet. want ik vind hem/haar aan de zeer dikke kant.

groetjes

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 22:55

Sjuimpje schreef:
Ik zou eerst eens even naar je zadel laten kijken,
als dat zo naar voren kruipt maakt het niet eens meer uit of je met of zonder lenzen rijdt, want dan kan niemand echt fijn zitten.
Verder belemmert het je paard enorm in de schouder.



Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Dat word ik van jou. Vooral die "zeer leuke" opmerkingen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:58

Phia probeer er niet op te reageren, en Sjuimpje en Flair, probeer maar hetzelfde... Lachen

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 22:59

vonneke schreef:
op wat voor nivo loopt dit paard.

de korte pootjes zullen misschien wel meevallen als hij/zij eerst eens op een flink rantsoen word gezet. want ik vind hem/haar aan de zeer dikke kant.

groetjes


Ze is idd veel te dik. Ze staat niet in het land. Ze krijgt 1 kilo biks en 4 tot 5 plakken hooi per dag. Ze vreet wel haar stal leeg. Van alles en nog wat geprobeert. Toen ze op zaagsel stond bleef ze ook dik. Trage stofwisseling zeker. Verward Daarom lijkt het alsof ze korte pootjes heeft.
Ik rij geen wedstrijden, dus ongeveer nu L.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 22:59

PhiaBink"]
[quote="Sjuimpje schreef:
Ik zou eerst eens even naar je zadel laten kijken,
als dat zo naar voren kruipt maakt het niet eens meer uit of je met of zonder lenzen rijdt, want dan kan niemand echt fijn zitten.
Verder belemmert het je paard enorm in de schouder.



Gaaaap Gaaaap Gaaaap Gaaaap Dat word ik van jou. Vooral die "zeer leuke" opmerkingen.
[/quote]

Vergeleken met wat jij als commentaar op de fotoos van sjuim had, vond ik haar vrij mild, eerlijk gezegd. Bovendien heeft ze wel een punt hoor, kijk zelf nog maar eens naar deze foto:
Afbeelding

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:03

Ik bekijk met verbazing deze foto's. De amazone zou echt veel en veel beter zitten als ze haar beugels een gaatje langer deed en eens kritisch naar haar zadel ging kijken of dat nou wel bij haar paard past. Raar dat mensen alleen maar zeggen dat ze er slecht opzitten maar er voor de rest weinig aan doen en niet kritisch naar hun zadel kijken. Dat de amazone deze opmerkingen niet serieus vind ik ook diep triest te noemen. Een goed passend zadel kan heel wat leed voorkomen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 23:11

staverej schreef:
Ik bekijk met verbazing deze foto's. De amazone zou echt veel en veel beter zitten als ze haar beugels een gaatje langer deed en eens kritisch naar haar zadel ging kijken of dat nou wel bij haar paard past. Raar dat mensen alleen maar zeggen dat ze er slecht opzitten maar er voor de rest weinig aan doen en niet kritisch naar hun zadel kijken. Dat de amazone deze opmerkingen niet serieus vind ik ook diep triest te noemen. Een goed passend zadel kan heel wat leed voorkomen.


Herhaling:


Ik zit te kort, ik zit krom, ik til mijn hakken op. Dat krijg je als je 5 keer in 6 jaar les heb gehad. Daar komt eerdaags heel snel verandering in. Ik ga dus weer lessen nemen. Ik zie mijn ingeslopen fouten weer . Paard loopt wel lekker, dat is wel belangrijk.

staverej
Berichten: 121
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:21

Je vergeet een ding, en dat is dat het zadel naar voren kruipt. Lijkt me nog belangrijker als les nemen.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-03 23:28

staverej schreef:
Je vergeet een ding, en dat is dat het zadel naar voren kruipt. Lijkt me nog belangrijker als les nemen.


Ik rij altijd alleen. Er staat niemand in de bak om te zeggen dat het zadel schuift. Ik heb geen spiegels bij mijn buitenbak hangen. Dus.....

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:30

PhiaBink"]
[quote="staverej schreef:
Je vergeet een ding, en dat is dat het zadel naar voren kruipt. Lijkt me nog belangrijker als les nemen.


Ik rij altijd alleen. Er staat niemand in de bak om te zeggen dat het zadel schuift. Ik heb geen spiegels bij mijn buitenbak hangen. Dus.....
[/quote]

Je voelt/ziet toch dat het zadel naar voren gaat?
En nee dit is niet banketstaaf bedoeld !

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:32

PhiaBink schreef:

Ik rij altijd alleen. Er staat niemand in de bak om te zeggen dat het zadel schuift. Ik heb geen spiegels bij mijn buitenbak hangen. Dus.....


En als hier iemand je daarop wijst, word je giftig ipv er je voordeel mee te doen!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 23:50

Sjuimpje maakt gewoon een grapje (althans ik moest wel lachen *LOL* ), maar de opmerking dat het zadel schuift was gewoon behulpzaam bedoeld neem ik aan.
Niet direct op de hoogste kast gaan zitten.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 00:25

vind het wel een leuk paardje, met een dik buikje lijken ze allemaal korte pootjes te hebben(desire en destiny van mij ook!)

ik vind alleen t zadel erg klein ljken zowel voor t paard als voor de ruiter zelf

niet banketstaaf bedoeld maar een andee maat zadel is wrsch beter, daar zal je zef lekkerder op zitten, en een goed passend zadel dat wat verder naar achteren ligt is voor het paard ook veel fijner!

btw, ik heb 3x per week les, en ik zit nogsteeds krom Haha! behalve op wedstrijd, dan zit ik kaarsrecht, heel apart maar ja!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 10:55

Hey Phia

wat leuk om een wat rijfoto's van je te zien!
Ziet er best netjes uit voor iemand die zo lang geen les heeft gehad! Ik zat na een maand geen les al als een aardappelzak Haha!

Ach ik geloof dat iedereen hier op bokt eens een 'grappige' opmerking wil maken. Jammer dat sommige mensen het dan wel mogen en andere weer niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 11:19

Ik begrijp de ophef over die opmerking niet Phia. Je zadel kruipt idd naar voren, of je legt het veel te ver naar voren op je paard. Dat was je toch zelf aan de hand van die foto's ook wel opgevallen Verward

Aangezien jij nog wel eens commentaar op een ander hebt gehad in het verleden kun je kritiek verwachten als je zelf wat plaats... ik vind dat je hier enorm hypocriet reageerd, want je krijgt helemaal geen afbrandende kritiek namelijk. Sjuimpje maakt hier even een constructieve opmerking over je zadel, en probeert nog verder te verklaren waarom je er zo krom op zit (wat je nota bene zelf al aangeeft!!)

Dus ik vraag me ernstig af wie hier nou kinderachtig is. Probeer toch eens niet altijd de gebeten hond te spelen Phia, op deze manier vraag je er zelf om!!

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 13:45

Antoinette"]
Hey Phia

Ach ik geloof dat iedereen hier op bokt eens een 'grappige' opmerking wil maken. Jammer dat sommige mensen het dan wel mogen en andere weer niet.
[/quote]

Zeg dat wel.

[quote="Renske20 schreef:

ik vind alleen t zadel erg klein ljken zowel voor t paard als voor de ruiter zelf

!



Is een Ainsley maat 18" te klein??

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 13:54

PhiaBink schreef:

Is een Ainsley maat 18" te klein??


Je moet toch zeker een handbreedte ruimte achter je achterste hebben? Dan is 18" te klein . Hebben ze eigenlijk wel grotere maten?

Ik denk trouwens dat wanneer je je ellebogen voor/naast je lichaam houdt, je minder krom er op zit. Bij ons noemen ze dit een "aapjeskoetsier" .

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-03 14:12

Roos"]
[quote="PhiaBink schreef:

Is een Ainsley maat 18" te klein??


Je moet toch zeker een handbreedte ruimte achter je achterste hebben? Dan is 18" te klein . Hebben ze eigenlijk wel grotere maten?

Ik denk trouwens dat wanneer je je ellebogen voor/naast je lichaam houdt, je minder krom er op zit. Bij ons noemen ze dit een "aapjeskoetsier" .
[/quote]


Zadel is net 1 jaar oud. Ik ben niet dik (maatje 40/42) , heb geen dikke kont, wel (te) lange benen en ik ben 1.80. Ik zit ook nog goed in een 16" zadel, die ik wel eens gebruik bij een ander paard. Daar zit ik beter in dan in de 18". Verward

Ik heb een spier in mijn rug gescheurd Huilen . Dat is de oorzaak dat ik zo naar voren zit. Ik kan wel wat rechterop zitten, maar kaarsrecht zal nooit van mijn leven meer lukken. Huilen

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-03 14:14

PhiaBink schreef:
Ik rij altijd alleen. Er staat niemand in de bak om te zeggen dat het zadel schuift. Ik heb geen spiegels bij mijn buitenbak hangen. Dus.....


Knap hoor, rijfotoos met de zelfontspanner!! OK dan! Cheese!