Tornado onder het zadel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 18:57

een ding valt me meteen op, je beugels mogen best een gaatje langer! Dan kan je beter bij zn buik onder komen, en beter hem naar beneden rijden, en dan heb je mss geen hulpteugel meer nodig!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-03 19:45

Moonlight20 schreef:
ja, maar ik ben dat niet die aan het rijden ben, ik ben de fotograaf Lachen
hij is 1 m 70
hij is een kruising van een fries.
We gebruiken die hulpteugel omdat hij altijd heel hoog zijn hoofd omhoog slaagt.
en als je hem aan het berijden bent en je krijgt zo'n kopstoot, dat komt aan.


ja ik heb ook zo'n paard gehad, veel lang laag rijden en drijven met je binnenbeen, helpt dat niet dan? En veel overgangen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 12:51

je heb het over kijhard drijven, dat is een fout, dit paard moet je krachtig maar met gevoel drijven, ontsoan je onderlichaam en je schouders zodat hij ook los kan laten, waarschijnlijk zit je te krampachtig op zn rug heb je les? Dat zou zeker geen kwaad kunnen ik denkdat die gogue dansnel niet meer nodig is!
En hoe weet je dat die spier niet goed is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 17:18

en als ie al zo'n slechte rug heeft, ga je zelf na je heb een zere nek of rug en je wordt ook nog eens naar achteren getrokken en niet goed bereden, want volgens mij weet je niet zo goed wat voor slechts dat ding allemaal kan doen, dan zou ik zeker voor een martingaal gaan, die kan je zo instellen dat ie zn hoofd niet omhoog kan gooien maar wel beloond wordt als ie hem gewoon houdt waar ie hem moet houden, en er wordt niet aan zn hoofd en of nek getrokken tenzij je hem te laag insteld en dat moet je juist niet doen.
Heb je hem al eens gelongeerd aan de pessoa teugel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 21:51

je gebruitk die spieren juist met die gogue en niet opde positieve manier ze worden namelijk gespannen, en ze moeten gerekt worden door een lang lage hals houding, dat kan je beriken met rijden, maar ook met een pessoa teugel, dan wordt zn achterhand ook nog eens geactiveerd en hij wordt beloont met het lang laag rijden dat is heel goed voor dit beessie, succes ermee en al ik jou was zou ik les gaan nemen, of heb je dat al?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 60 bezoekers