Laatste keer les/rijden voor Andrew kreupel werd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Laatste keer les/rijden voor Andrew kreupel werd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-03 18:47

Ik wilde ze eerst niet plaatsen omdat het die les niet helemaal makkelijk ging en ik weer veel te veel zat te prikken en met mijn benen naar achteren om hem vooruit te proberen te krijgen, maar nu ik ze bijna een maand later weer zie, kan ik ook de kleine dingetjes die wel aardig gingen er in terug zien. Vooral dat ik toen nog een goed lopende en gezonde Andrew had voor mijn gevoel Schijnheilig Haha!

De bak was erg zwaar voor Andrew, en dan heeft hij veel moeite om actief te blijven (normaal al namelijk)... even een impressie van onze laatste les dus... Verdrietig

Afbeelding
stappen, nog niet helemaal los...
Afbeelding
Al wat langer aan het rijden...
Afbeelding
een galopje, nog niet rond...
Afbeelding
uhhh, zo hoort het dus niet, maar met het KN-zadel ging het te vaak wel zo...(ik stel me hier kwetsbaar op Knipoog )
Afbeelding
Nog even een iets beter beeld van hoe het NIET moet... Andrew heeft veel moeite zijn achterhand goed en actief te gebruiken, hier waren we dus mee bezig op dit moment en ik kan niet veel been geven en netjes blijven zitten... Dus ook niet voor het been genoeg Schijnheilig
Afbeelding
En de laatste galop foto van een andere kant...
Bergop galoperen is gewoon erg moeilijk... Helemaal logisch als dan een week later blijkt dat je spat hebt... Verdrietig
Afbeelding
Een in mijn ogen, voor Andrew, leuke draf-foto... Wat is jullie idee?
Afbeelding
Nog een draf-foto in de wending (of moesten we hier een stukje wijken Verward...)
Afbeelding
En lekker lange teugel... Andrew heeft zijn best gedaan!

Ik hoop dat ik over een tijdje toch weer met hem kan gaan rijden. Nog 1 week en dan is hij van de pijnstillers en ontstekingremmer af en ik ben benieuwd hoe hij dan loopt. Wel zal ik nog meer rekening met hem houden en ik hoop dat een ander zadel ook nog wat uitmaakt met hoe hij het werk later weer oppakt (als het weer mogelijk is Verdrietig )


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-03 17:57

Wat jammer Thirza, van jouw paardje...
Lijkt me een heel moeilijke beslissing!

Over het rijden: Jullie zijn heel vriendelijk in jullie commentaar gelukkig... Ik weet zelf heel goed dat het er niet zo mooi uit ziet, het ging ook behoorlijk moeizaam met dat zadel en met Andrew de laatste tijd. Hij had ook wel eens periodes dat hij plots in viertakt ging galoperen, en hij geen draagkracht leek te hebben in de achterbenen, toen had ik daar al zo'n ongemakkelijk gevoel bij...

Ik heb inderdaad wel veel pech gehad met Andrews gezondheid (zomereczeem, chronische bronchitus, gevoelige hoeven door dunne zool en iets ekanteld hoefbeen) Knipoog Die kan ik alleen nog kwijt aan Rendac Schijnheilig Maar daar gaat hij hopelijk de eerste 15 jaar nog niet heen, ik vind hem zo'n... Lovers
Ik hoop dat hij lang kan genieten van zijn leventje en het zou heel fijn zijn als ik ook nog met hem zou kunnen blijven rijden...


joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-03 13:28

Mijn paardenarts had juist de mening dat hij in beweging moest blijven zodat het bot vastgroeide... Lastig hoor! Maar hij is straks van de pijnstillers af, en ik ben dus erg benieuwd hoe hij dan loopt... Blijft hij kreupel dan laat ik hem gewoon staan en zien we wel. In elk geval moeten we over een half jaar weer op de foto en ben benieuwd hoe het er dan uit ziet. Gelukkig staat hij dag en nacht in de wei, want het niets doen en op stal staan is niets voor hem, dan wordt hij heel vervelend! Ik heb nu een maand niet gereden en alleen aan de hand kleine stukjes buiten gestapt (minuut of tien en lekker grazen tussendoor) en hij krijgt echt weer te veel praatjes. Wat dat betreft kan hij inderdaad beter geen pijnstillers hebben, dan lopen ze zichzelf eerder stuk. Nog even wachten en dan over een paar dagen tot een week weet ik hoe hij zonder pijnstillers loopt...
Bedankt voor de tips, alleen hoe zorg ik ervoor dat hij niet op de voorhand loopt, hij wilde namelijk voor hij kreupel werd al heel moeilijk die achterhand actief gebruiken... Daar waren we in de les juist mee bezig toen hij kreupel raakte...

Mijn pony geeft overigens ook heel goed aan wat hij voelt. Toen hij er erg last van had wilde hij zelfs aan de hand amper met me mee lopen. Heel zielig en rot, maar wel duidelijk!!!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-03 10:27

Ik heb ook geen haast, heb nu even ook genoeg andere paarden/pony's om te rijden. Omdat hij weer zo vrolijk en enthousiast is, heb ik wel a en toe zin er op te springen als we wandelen, maar houd me in. Als hij straks goed blijft lopen dan denk ik dat ik er wel af en toe op stap onderweg. Ik loop nu ook met hem buiten. De bak ziet hij alleen om te rollen Knipoog Lopp ook hoogstens een kwartiertje, en had me voorgenomen dat met rijden ook de eerste tijd te doen als hij dus goed blijft. En niet te vaak (2 x per week om te beginnen. Maar ik loop vooruit... Eerst afwchten hoe hij komende week loopt zonder equipalazone...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 25 bezoekers