shetlander rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nadine1

Berichten: 191
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Kudelstaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-01 19:47

Ik heb, zoals jullie misschien al weten een shetje, maar ik hoor van vele dat dit er heel raar uitziet, en dat het zielig is.
Ik zeg dan ook vaak: ze kunnen het best houden, want vroeger reden er ook volwassenen op in de mijnbouw!
Is het nou echt zo zielig??

Dit ben ik met mijn shetje en mijn vriendin Hiske(ook vriendin van Alice)

[img]../upload/1290/maistro.jpg[/img]

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 19:53

Het is niet zielig, zolang je niet te zwaar ben. Ik hobbel ook weleens op *. Ze gaat er soms gewoon vandoor als ik erop zit.
Laatst bijgewerkt door Annemieke op 04-02-22 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 20:29

Leuke shet heb je!

Voor zover ik weet werden shets [die pit-ponies werden genoemd] gebruikt voor het trekken van de wagons met kolen. Ik heb nog nooit gehoord dat ze werden bereden hoor.

En over het rijden wil ik het volgende kwijt. Misschien kan je pony jou wel houden wat gewicht betreft maar hij zal toch moeite hebben bij het bewegen wanneer jij op hem rijdt. Jij bent nl. veel te lang voor je pony en daardoor breng je je pony makkelijk uit balans. Wanneer je lange recht stukken rijdt zul je het niet merken maar wanneer je voltes rijdt zit jou lengte hem al behoorlijk in de weg.
Stel jezelf maar eens voor wat het verschil is wanneer je zelf een kind van 4 op je rug draagt en wanneer je het op je nek zet. Wat gebeurt er als je een rondje gaat rennen? Met het kind op je nek is je balans al behoorlijk verstoord omdat je zwaartepunt wordt verplaatst. Datzelfde gebeurt er wanneer jij op je shet gaat rijden.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 20:52

leuke pony lekker wolliebollie is die foto in de winter gemaakt? het is niet zielig als je maar niet te zwaar bent maar lijkt me wel onhandig.. met je voeten op de grond

_________________
expensive, ik hou van jouw, en weet je wie nog meer? helen! en jouw verlaten deed haar zeer

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-09-18 20:55 ]</font>

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 21:17

Aaaaaaaaah wat een knuffeltje. En moet je mij eens zien zitten op een shet, hahaha, dan lig je plat van het lachen (en ik krijg het voor mekaar om er nog af te vallen ook terwijl ik mee kan lopen Haha! )

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 21:19

heeey zip das waar ook ik heb nog geeneen foto van je gezien op je shet!! ZIENN Haha! Schijnheilig

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 21:20

Hij krakt door als ik erop ga zitten Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-01 21:28

sorry ik keek net pas dat ie 2 jaar was weeh smilies doen het niet Frusty nu??
_________________
expensive, ik hou van jouw, en weet je wie nog meer? helen! en jouw verlaten deed haar zeer

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yentl op 2001-09-18 21:29 ]</font>