Coco van Dreamegirl voor het eerst voor de kar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 15:49

Pinky_girl schreef:
Ik kan nou niet zeggen dat hier 'de huid volgescholden' wordt. De menners/bokkers proberen te voorkomen dat ze verder ging met het paard voor de wagen knopen. Omdat het levensgevaarlijk is!
Tuurlijk, iedereen moet leren. Iedereen moet ergens beginnen. Maar als de bokkers nu niets gezegd hadden alleen maar 'ooh wat leuk' dan was ze misschien vandaag een lekker buitenritje gaan maken en zonder paard terug gekomen.....

Sommige reacties mochten wel iets liever, ze doet het met pure onwetendheid dus niets om boos op te zijn. Haar informeren, daar berijk je wat mee!

Hopelijk zit het nu allemaal goed en gaat het verdere beleren ook voorspoedig. Succes
ik had echt niet een buitenrit gemaakt. de strengen waren al naar de zadelmaker omdat ik zelf wel wist dat die te lang waren toen we haar voor de kar hadden. Scheve mond
de rest had ik anders wel aan iemand anders gevraag maar bokt is zo makelijk en een extra hulp. *LOL*
dus dat is flauwekul dat ik zonder dat bokt gereageerd heeft zo een buitenrit had gemaakt en zonder paard terug zal komen. Boos!
ik ga zoie zo nu ook niet met haar naar buiten .Wil eerst mijn menrijbewijs halen in Maart endan ga ik pas naar buiten *LOL*
ik wil goed de regels weten om veilig de weg uit te gaan.heb een binnenbak dus ik rij verlopig net zo lief in de binnenbak *LOL*

AnjaKos

Berichten: 2426
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 16:35

Dreamgirl: Even een tipje, als je je koetsiersbewijs hebt ga dan nooit in je 1tje mennen. Ik heb mijn koetsiersbewijs al een paar jaartjes en Miro is in principe helemaal beleerd voor de wagen alleen ik heb het geld niet om een mooie kar te kopen want ik wil dan toch met een marathonwagen kopen en die zijn zeker €5000,- Verdrietig Ook voor een goed tuig ben je toch gauw €800,- kwijt. Een goede vriend van mij is meninstructeur, Jan-Peter van Hezel en 90% van al zijn leerlingen slagen de eerste keer gelijk. Het koetsiersbewijs in niet makkelijk en je bent toch een verkeersdeelnemer, als je paard aan de hol gaat met kar en al en je komt onderweg een boom tegen neem dan van mij aan BOMEN GEVEN NIET MEE! Knipoog Als je paard met je aan de hol gaat val je eraf en that's it maar met kar....phew da's heeeeel eng Nagelbijten / Gniffelen

Als je vragen hebt over het mennen of over de cursus: Jan-Peter zit in de Lage Vuursche mocht je contact met hem willen stuur mij dan even een pbtje.

Succes en doe alsjeblieft voorzichtig!!

-X- Anja

anhiza

Berichten: 291
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 17:20

ik ben nu samen met mijn fjorden merrie zo'n 10 jaar bezig in enkel en dubbelspan.
ik heb leuke dingen meegemaakt met de marathonwagen maar ook een paar keer finaal aan de kletter gegaan en in 't ziekenhuis beland!
ik heb het ook moeten leren toendertijd en dreamgirl nu ook.
ben wel even blij dat ik toen een rustige en begrijpende meninstructeur had en mij rustig alle tips en fouten uitlegde i.p.v dat gesnauw en geblaf hier!!!
iedereen moet het leren ook zij of zijn jullie met een gouden veer in je kont geboren???
alle jezus wat een heftige reacties.
het advies van anjakos is heel goed en een mencursus voor jullie is heel leerzaam en erg leuk om te doen.
veel suc6 samen en je hebt een mooi paard,hoor!
groetjes angela hilde en zaffier

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 18:21

Nou sorry, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om totaal zonder ervaring een onervaren paard voor de wagen te zetten, dan heb je toch echt ergens een afslag gemist imo. Iedereen moet het leren idd, maar ga niet zomaar wat zitten prutsen als je geen flauw benul hebt waar je mee bezig bent. Daar krijg je ongelukken van namelijk.
Verder lijkt het alsof de bak zo safe is, maar je wil niet weten wat er gebeurd als zo'n paard aan de kletter gaat in de bak, doordat bijvoorbeeld iets van het tuig losschiet of door een verkeerde reaktie van de "menner".
Toen dreamegirl de foto's plaatste, was ze in de volle veronderstelling dat ze goed bezig was. Ik denk daar anders over.

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:36

Paard is toch niet dood, gewond of wat anders?
Ze heeft nu toch ingezien, dat ze fout zat???
Waarom dan die overdreven reacties?
Waarom niet gewoon tips op een goedbedoelde manier? Dit komt meer over om maar te laten zien hoe goed je het zelf wel niet weet Misselijk

Ik heb geen verstand van mennen, jammer dat het niet goed zat de 1e keer, maar succes met de tips die je hebt gekregen en ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat!!!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:44

anhiza schreef:
ik ben nu samen met mijn fjorden merrie zo'n 10 jaar bezig in enkel en dubbelspan.
ik heb leuke dingen meegemaakt met de marathonwagen maar ook een paar keer finaal aan de kletter gegaan en in 't ziekenhuis beland!
ik heb het ook moeten leren toendertijd en dreamgirl nu ook.
ben wel even blij dat ik toen een rustige en begrijpende meninstructeur had en mij rustig alle tips en fouten uitlegde i.p.v dat gesnauw en geblaf hier!!!
iedereen moet het leren ook zij of zijn jullie met een gouden veer in je kont geboren???
alle jezus wat een heftige reacties.
het advies van anjakos is heel goed en een mencursus voor jullie is heel leerzaam en erg leuk om te doen.
veel suc6 samen en je hebt een mooi paard,hoor!
groetjes angela hilde en zaffier
dankje wel voor je begrip

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:45

Tjonge jonge.
1 reactie was wel genoeg geweest hoor
Maar goed, je leert van je fouten toch VerwardJe weet nou hoe alles moet
Goed dat ze zo braaf is, en trek je niet zoveel van bokt aan, niet op reageren je maakt jezelf alleen maar gek Haha!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:49

scooby schreef:
Waarom niet gewoon tips op een goedbedoelde manier? Dit komt meer over om maar te laten zien hoe goed je het zelf wel niet weet Misselijk

Ik heb geen verstand van mennen, jammer dat het niet goed zat de 1e keer, maar succes met de tips die je hebt gekregen en ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat!!!


Ik vind de eerste opmerking niet leuk.. Er zaten mindervriendelijke opmerkingen tussen omdat iedereen die verstand van mennen heeft, heel erg geschrokken is van deze foto's..

Als jij wel verstand van mennen zou hebben zou je misschien ook zo gereageert hebben.. En in haar eerste topic..reageerde ze in eerste instantie nogal eigenwijs omdat ze het wel kon zien van een foto.. Op dat moment raade een aantal personen aan (onderwie ik) om eerst eens een cursus te gaan volgen of het paard op een profesionele manier te laten begleiden als je zelf nog nooit de leidsels in handen heb gehad..
Lees dit topic eens door vooral de eerste berichten dan begrijp je het misschien. [VMR] hoe moet het tuig zitten als ze aangespannen wordt

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:52

Als je geen zin meer hebt in commentaar kun je misschien beter om een slotje vragen aan een moddie.
We bedoelen het goed....... Maar iedereen heeft daar zijn eigen opvattingen over.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 19:53

scooby schreef:
Paard is toch niet dood, gewond of wat anders?
Ze heeft nu toch ingezien, dat ze fout zat???
Waarom dan die overdreven reacties?
Waarom niet gewoon tips op een goedbedoelde manier? Dit komt meer over om maar te laten zien hoe goed je het zelf wel niet weet Misselijk

Ik heb geen verstand van mennen, jammer dat het niet goed zat de 1e keer, maar succes met de tips die je hebt gekregen en ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat!!!
dankje wel.maar de mensen die nog steeds raar reageren die moeten eerst maar eens kennis met mijn paardje maken en dan pas oordelen dat ze op hol vliegt in de binnenbak. ik heb haar vanaf 5 maand en weet zelf echt wel dat ze dat echt niet doet.
dan had ze dat nu al moeten doen en ze geeft helemaal geen kik. OK dan!
ze is nu 5 en half jaar oud. en nog wat als ik men is er altijd iemand bij in de bak ze doet .de kar is ook heel goed geremd zo goed geremd dat zij er niet tegen kan inlopen. dus gebeurd er al wat wat is haast wel zeker weet dat dat niet gebeurd dan trap je op de rem en de ander persoon kan haar gewoon vastpakken en dan is ze gelijk rustig. Daar ken ik mijn merrie te goed voor.
de rare mensen eerst mijn paard maar eens leren kennen en dan pas oordelen over het paard en kar vindt ik. Lachen

Ann

Berichten: 13263
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:16

Misschien kun je naast de mencursus ook nog een cursus Nederlands schrijven doen, het leest zo lastig zonder hoofdletters, komma's, punten en halve woorden.

Ann

Berichten: 13263
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:18

Is positief bedoeld Schijnheilig .

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:43

dreamegirl schreef:
ik had echt niet een buitenrit gemaakt. de strengen waren al naar de zadelmaker omdat ik zelf wel wist dat die te lang waren toen we haar voor de kar hadden. Scheve mond
de rest had ik anders wel aan iemand anders gevraag maar bokt is zo makelijk en een extra hulp. *LOL*
dus dat is flauwekul dat ik zonder dat bokt gereageerd heeft zo een buitenrit had gemaakt en zonder paard terug zal komen. Boos!
ik ga zoie zo nu ook niet met haar naar buiten .Wil eerst mijn menrijbewijs halen in Maart endan ga ik pas naar buiten *LOL*
ik wil goed de regels weten om veilig de weg uit te gaan.heb een binnenbak dus ik rij verlopig net zo lief in de binnenbak *LOL*


Ik zeg zeker niet dat je dat van plan was. ik gaf een voorbeeld. Jij dacht dat je goed bezig was (is helemaal niet gek als je er geen verstand van hebt) en door bokt weet je nu wat er fout is en heb je er een ervaren iemand bij gehaald, super toch?
Ik schreef dit alleen zo om aan te geven dat het heel anders af had kunnen lopen als de bokkers positief hadden geantwoord zoals 'Het ziet er super uit en wat leuk dat je je paard voor de kar zet'. Tuurlijk zijn die reacties leuker, maar zeker niet veiliger.
Ik bedoelde het dus ook totaal niet l*llig. Was alleen maar ter verduidelijking dat de 'rot' reacties van bokkers niet waren omdat ze het jou misgunde oid. Ze willen gewoon het beste/veiligste voor jou en je paardje Lovers .

Succes met je ruiterbewijs en met het beleren van je paardje. En ook na dit kun je nogsteeds hulp vragen aan bokkers hoor!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-03 20:46

Pinky_girl"]
[quote="dreamegirl schreef:
ik had echt niet een buitenrit gemaakt. de strengen waren al naar de zadelmaker omdat ik zelf wel wist dat die te lang waren toen we haar voor de kar hadden. Scheve mond
de rest had ik anders wel aan iemand anders gevraag maar bokt is zo makelijk en een extra hulp. *LOL*
dus dat is flauwekul dat ik zonder dat bokt gereageerd heeft zo een buitenrit had gemaakt en zonder paard terug zal komen. Boos!
ik ga zoie zo nu ook niet met haar naar buiten .Wil eerst mijn menrijbewijs halen in Maart endan ga ik pas naar buiten *LOL*
ik wil goed de regels weten om veilig de weg uit te gaan.heb een binnenbak dus ik rij verlopig net zo lief in de binnenbak *LOL*
dank je wel ik zal mijn uiterste best doen

Ik zeg zeker niet dat je dat van plan was. ik gaf een voorbeeld. Jij dacht dat je goed bezig was (is helemaal niet gek als je er geen verstand van hebt) en door bokt weet je nu wat er fout is en heb je er een ervaren iemand bij gehaald, super toch?
Ik schreef dit alleen zo om aan te geven dat het heel anders af had kunnen lopen als de bokkers positief hadden geantwoord zoals 'Het ziet er super uit en wat leuk dat je je paard voor de kar zet'. Tuurlijk zijn die reacties leuker, maar zeker niet veiliger.
Ik bedoelde het dus ook totaal niet l*llig. Was alleen maar ter verduidelijking dat de 'rot' reacties van bokkers niet waren omdat ze het jou misgunde oid. Ze willen gewoon het beste/veiligste voor jou en je paardje Lovers .

Succes met je ruiterbewijs en met het beleren van je paardje. En ook na dit kun je nogsteeds hulp vragen aan bokkers hoor!
[/quote]

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 12:59

Ik wil toch nog even reageren. Ik merk dat de niet-menners het allemaal nogal luchtig opvatten. Ik geef gewoon mijn mening en wat een ander daarmee doet, moet hij/zij zelf weten. Ik kan er alleen niet tegen als jan en alleman het vervolgens proberen goed te praten en mijn reacties overdreven vinden. Ik heb al het één en ander meegemaakt op mengebied, waaronder een keer op hol slaan in de bak door een lekke band. De rem heeft dan echt geen zin, daar trekken ze "lachend" doorheen, zoveel grip heb je namelijk niet. Een rem dient alleen voor het bijremmen als je bijvoorbeeld een heuvel af gaat. Ik heb alle hoeken van de bak gezien en dat terwijl ik toch echt al aardig wat menuren had gemaakt. Ze was echt helemaal door het lint, terwijl ze normaal gesproken nergens van opkijkt.

Ik vind het goed dat je alsnog hulp hebt gezocht, doe het rustig aan en overhaast het niet. Het kan zo fout gaan. Succes!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 13:04

dreamegirl schreef:
maar de mensen die nog steeds raar reageren die moeten eerst maar eens kennis met mijn paardje maken en dan pas oordelen dat ze op hol vliegt in de binnenbak. ik heb haar vanaf 5 maand en weet zelf echt wel dat ze dat echt niet doet.

de rare mensen eerst mijn paard maar eens leren kennen en dan pas oordelen over het paard en kar vindt ik. Lachen


Uit deze 2 zinnetjes maak ik op dat je er nog steeds van overtuigd bent dat jou niks kan gebeuren. jammer dat je niet wilt snappen hoe gevaarlijk het kan zijn om met een onervaren aanspanning, een onervaren menner en een verkeerd ingespannen paard aan de slag te gaan.
Heel veel succes verder, ik hoop dat je goed verzekerd bent. Ik ga mijn energie hier niet meer aan verspillen, want je doet er toch niks mee. Succes verder. Doei, doei

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 18:57

Ik sluit me helemaal bij Billy aan, een paard is en blijft een vluchtdier.
Ook de jouwe.........

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 20:37

Billy"]
[quote="dreamegirl schreef:
maar de mensen die nog steeds raar reageren die moeten eerst maar eens kennis met mijn paardje maken en dan pas oordelen dat ze op hol vliegt in de binnenbak. ik heb haar vanaf 5 maand en weet zelf echt wel dat ze dat echt niet doet.

de rare mensen eerst mijn paard maar eens leren kennen en dan pas oordelen over het paard en kar vindt ik. Lachen


Uit deze 2 zinnetjes maak ik op dat je er nog steeds van overtuigd bent dat jou niks kan gebeuren. jammer dat je niet wilt snappen hoe gevaarlijk het kan zijn om met een onervaren aanspanning, een onervaren menner en een verkeerd ingespannen paard aan de slag te gaan.
Heel veel succes verder, ik hoop dat je goed verzekerd bent. Ik ga mijn energie hier niet meer aan verspillen, want je doet er toch niks mee. Succes verder. Doei, doei
[/quote]lees beter dan ik heb nu alles in orde en rij alleen in de binnenbak onder begeleiding. en ja mijn paard ken ik beter dan jij dus eerst kennis maken dan spreken. alles is nu in orde dus en met begeleiding en in aart ga ik menrijbewijs halen en zolang blijf ik onder begeleiding dus ik zeg dat ik zo wel kan gaan mennen in de bak.

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-03 22:24

Ja ja tot het zo lekker gaat dat je het eeeeeeeeeeven buiten wilt proberen! Dream on!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 07:32

irish_lady schreef:
Ja ja tot het zo lekker gaat dat je het eeeeeeeeeeven buiten wilt proberen! Dream on!
nee hoor echt niet ik zit zelf niet zo inmekaar . Blijf lekker in de bak rijden in groot genoeg.
Eerst het menrijbewijs halen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 10:11

Ook in de bak kan het helemaal fout gaan en als de begeleiding bestaat uit dezelfde mensen die jou de eerste keer hebben "geholpen" dan heb ik er een erg zwaar hoofd in. Maar goed, je houdt toch vol dat er met jouw paardje niks mis kan gaan. Succes ermee!

Caira
Berichten: 26068
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:24

Ik denk dat we gewoon niet meer moeten reageren hierop, deze dame heeft alle wijsheid in pacht! Het enige wat we nog kunnen doen is bidden voor het paardje dat alles goed afloopt!

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-03 11:26

irish_lady schreef:
Ik denk dat we gewoon niet meer moeten reageren hierop, deze dame heeft alle wijsheid in pacht! Het enige wat we nog kunnen doen is bidden voor het paardje dat alles goed afloopt!
lijkt me ook beter er mee opte houden met jullie ik hou het hier bij