'mendressuur' met mijn 'spring'paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

germie

'mendressuur' met mijn 'spring'paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 18:37

Vandaag mijn paard weer eens voor de wagen gehad. Dit was de 6e keer. Ze is dus nog erg groen.
De aanleuning is nog lang niet perfect, soms slaat ze echt met het hoofd. Contact houden is dan erg moeilijk. Maar er zitten ook al leuke stukken tussen.

Lekker stukje draf:
Afbeelding

Afbeelding

Lekker tegen de hand Boos! :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De betere stukken:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het natte stukje van de bak:
Afbeelding

Afbeelding

En springen kan ze dus ook:
Afbeelding

En dit is haar in dressuuroutfit:
Afbeelding

xxitsmexx

Re: 'mendressuur' met mijn 'spring'paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:27

ziet er wel leuk..leuk dat je paardje zoveel dingen kan..

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 19:51

Ziet er leuk uit hoor.
Je bit heeft alleen totaal geen nut op deze manier. Je hebt je leidsels door de bril waardoor je nooit een hefboom werking hebt. Wat is de grap achter de stang??
Ze mag ook wel wat dichter op de wagen...
Verder ziet het er super uit voor de 6e keer Ja

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:25

Ik zou niet in de bak gaan rijden, maar op de harde weg. Dit is zo zwaar, zeker voor een paard dat net voor de wagen staat. Als hij minder hoeft te trekken zal hij ook minder met het hoofd tegen sputteren.

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:44

Ik zal juist wel in een bak rijden in het begin ? maar oke

ziet er leuk uit

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 21:54

Albertine_N schreef:
Ik zou niet in de bak gaan rijden, maar op de harde weg. Dit is zo zwaar, zeker voor een paard dat net voor de wagen staat. Als hij minder hoeft te trekken zal hij ook minder met het hoofd tegen sputteren.

Ik had het niet eens gezien maar A10 heeft gelijk (alweer Knipoog )
Je kunt wel de leidsels door de bril doen maar het kan net zo goed in het bovenste gat. Dan heb je net iets meer te vertellen als het nodig is.
En de paden op, de lanen in.....
Kun je lekker voorwaarts rijden en is misschien een oplossing voor je hoofdschudprobleem (wel groom mee Knipoog )

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 22:04

leuk paard, wat voor afstamming zit eraachter?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-06 12:30

Het is een Lennard X Zeoliet X Pele (dus toch nog wat Gelders bloed erin, van Georgsie).
Ik heb haar de eerste 3 keer op de weg gemend. De 1 zegt juist bij een groen paard niet direct de weg op, de ander zegt van wel. Ik heb het wel op straat gedaan omdat de wagen dan makkelijker rolt. Het aanzetten ging de eerste paar keren met horten en stoten. Dat is nu over. Omdat je bij ons dus alleen maar asfalt hebt en mijn paard zonder ijzers staat heb ik haar de laatste keren in de bak gemend. Hier kan ik ook wat voltes oefenen. Verder kan ik als ik in de bak men mezelf redden. Op straat heb ik toch echt nog iemand anders nodig voor de zekerheid.
Maar ach, de bak is nu toch te nat, dus binnenkort zal het wel weer een ritje op straat worden. Ik wil eigenlijk nog een keer hoefschoenen hebben.
Deze wagen is op zich niet zwaar. Met 2 man til je de wagen op. In de bak rolt de wagen uiteraard zwaarder dan op straat, maar ze lijkt er geen moeite mee te hebben. Ik men ook maar een 15-20 minuten per keer. Dat is meer dan genoeg voor een jong paard. Het grootste gedeelte is stap. Gisteren was ik binnen 15 minuten klaar.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:06

Ze wordt een echte allrounder zo te zien. Ik denk overigens niet dat het slecht is om in de bak te beleren. Er zijn zelfs mensen die een paard een hele zware band laten slepen in de bak, dat is nog veel zwaarder. Dat is alvorens ze er een karretje achter spannen.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:16

hee wat een leuke veelzijdige merrie zeg Haha! Ik vind vooral dat ze een mooie springtechniek heeft, over het mennen kan ik niets zeggen want daar heb ik geen verstand van:P

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:16

Desiree schreef:
Er zijn zelfs mensen die een paard een hele zware band laten slepen in de bak, dat is nog veel zwaarder. Dat is alvorens ze er een karretje achter spannen.

Dat is betuigen, dat doen wij ook zo Lachen Wil je een paard er daarna lol in laten krijgen laat je m lekker licht werk doen. Zet je m op het asfalt mooi op het achterbeen alvorens dat in een zandbak te gaan doen. Immers, zand zorgt voor weerstand:paard moet harder trekken. Paard zal op de voorhand gaan lopen. En dan wil je dáárvan uit een paard op het achterbeen gaan zetten? Maak het voor je paard en jezelf niet moeilijker dan het is.