Eindelijk ook mijn talent onder het zadel!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Eindelijk ook mijn talent onder het zadel!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 21:40

Na een hele lange tijd van wikken en wegen heb ik dan toch maar besloten om mijn Tamor maar zelf in te rijden.
Na een ongelukje van een paar maanden geleden waardoor mijn held meteen van mijn enorm bokkende Tamor af was gevallen Ziek en in het ziekenhuis was beland, heb ik alle moed bij elkaar verzameld en de knoop doorgehakt en tegen alle adviezen in van dierenarts, ouders en vrienden toch zelf maar de poging gewaagd. >;)

En zie hier het resultaat Cheese! helemaal toppie OK dan! en ik ben ape trots op mij zelf dat ik dit paard er toch er onder hebt gekregen!
Dit zijn foto's van de vijfde x op mijn super talentje Tamor Wow!

AfbeeldingAfbeelding

Zo nu en dan loopt hij toch nog wat onder je uit zoals je hier ook kan zien
op de tweede foto en de foto hier onder. Rolleyes

AfbeeldingAfbeelding

Het is een erg fijn paardje om te rijden, hij zit lekker en vooral de galop zit als een huis.


AfbeeldingAfbeelding

Nagelbijten / Gniffelen Elke keer als ik me zelf zo zie dan moet ik wel lache om dat geconcentreerde bekkie van me! Nagelbijten / Gniffelen

Afbeelding

En de beloning voor na het rijden het heerlijk uitgebreid rollen in de bak na een heerlijke afkoelende douche!

Afbeelding

Nog even heeeeeel stoer kijken naar het baassie om te laten zien dat hij toch wel een echte vent is Kwijl

AfbeeldingAfbeelding

En dan weer lekker de wei in! Doei, doei

Groetjes, van een heel trots meisje!!! OK dan!

Stal Centaurus


PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 22:06

Ik zit er inderdaad aan te denken om ook maar een "champignon" aan te schaffen. Deze cap is eigenlijk meer voor het idee dat je toch iets op je hoofd hebt. Maar met de eerste keer had ik het bandje om mijn kin zitten hoor!
Tamor is nu ongeveer 1.72m denk ik zo en net drie jaar geworden in mei.

Ik ben ook erg blij met mijn "lekker" paardje!

Primadonna

Stal Centaurus

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-03 11:25

Bedankt allemaal OK dan!

De dierenarts rade het af omdat ik toen zwanger was van mijn tweeling en hij vond dat mijn verantwoordwlikkheid bij de kinderen lag en dat er na het inrijden al genoeg risico´s waren. Blauw oog
Hij bedoelde het dus gewoon goed, was meer uit bezorgdheid. Dit geloof ik omdat hij in het verleden iets had mee gemaakt met een paard keuren. Dit paard was bedoeld voor een jong meisje maar was echt onhandelbaar. Het paard was goed gekeurd en de koop ging door. Ik geloof dat kort daarna het meisje dood was getrapt door dat paard en hij voelde zich eigen daar best wel verantwoordlijk voor. Huilen

Ik moest het hem beloven dat ik het niet zelf zou doen, maar ik heb inderdaad een hele goeie vertrouwens band met Tamor. We zijn de beste maatjes van elkaar en ik wist wat ik deed, we hadden eerst een krukje op zijn rug gebonden wat hoog op het zadel lag, het enige wat hij deed was keihard rennen en dat kan ik nog wel uit zitten. Daarna ben ik gaan hangen.
Pas de volgende dag ben ik er op gaan zitten en na een paar rondjes flink te gaan rennen gaf hij zich over en wist hij dat het goed was. Ach gut
Ik heb hem flink beloond en hij wist dat hij braaf was en dat vind ik ook heel belangrijk bij een jong paard, dat hij weet dat hij het goed gedaan heeft want daar leren ze het meest van!

groetjes, Primadonna Doei, doei

Stal Centaurus

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-07-03 18:56

Nee, je leest het inderdaad verkeerd! Blond hihihiiiiii

Sins de afgelopen twee dagen doe ik het nu helemaal alleen.
Het opstappen gaat super, hij blijft netjes stil staan en stapt weg wanneer ik het aan geef. Ik ben vandaag zelfs de bak in gegaan, helemaal alleen! OK dan!
Ik vond het wel een beetje eng maar hij is zooooo ontzettend braaf dat een drafje er ook nog in zat! Hyper!
Ik doe alles echt heel rustig aan en staps gewijs en daar voelen we ons allebei lekker bij. Niks moeten alles mag (behalve bokken) Rolleyes
Ben echt heel blij met m'n ventje hihihiii Nagelbijten / Gniffelen

groetjes, Primadonna Doei, doei

Stal Centaurus

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 11:39

De gymschoenen lijken misschien onveiliger dan dat ze eigenlijk zijn want de zool is glad van onder dus niet zo´n groffe profiel.

Bedankt voor de caps tips, Ik zal eens gaan kijken in de winkel.

En Zauber/Suus,

Best leuk dat je via mijn topic reclame wilt maken maar ik vind dat je de taak van de ruiter wel erg onderschat!!!! Frusty
Tuurlijk is de begeleiding erg belangrijk maar uit eindelijk is het de ruiter die moet blijven zitten en de lef moet hebben om op het paard te gaan zitten! Bloos!
Je weet zelf ook wel dat Tamor vreselijk kan bokken, hij was inderdaad braaf en niet bokkerig maar maar ik denk niet dat dit nu een topic is om je zelf een schouderklopje moet gaan zitten geven en aan de mensen kan gaan zitten verkondigen dat ze hun paard bij jou kunnen brengen want ik denk dat je dan nog wel het belangrijkste vergeet en dat is de ruiter/ amazonne die er toch op moet gaan zitten!!!! >;)
En daarnaast heb ik een aardig vertrouwens band met Tamor opgebouwd omdat ik hem zelf veel gelongeerd hebt en met hem aan werk bent gegaan!
Bloos Je begeleiding was zekers goed en daar zeg ik helemaal niks over maar we hebben het met z´n drieen gedaan en niet jij alleen, dus de rest van je reactie vind ik een beetje off/topic! Blond of voor een eigen topic misschien Verward


Verders bedankt voor de reacties en tips!!! OK dan!
Zo leer je ook nog wat! Knipoog

groetjes Primadonna

Stal Centaurus

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 14:38

Mag ik dan vragen aan jou waar JIJ het dan gelezen hebt dat IK het allemaal alleen heb gedaan???
Vind je reactie een beetje vreemd hoor!! Blond
Ik plaats hier alleen heel trots mijn eerste rijfoto´s en vertel heel trots dat ik er na een heftig val partij van een ander persoon dat ik zelf op gestapt bent en jij gaat hier op mijn topic reklame maken voor jezelf en kleineerd mij omdat ik jou naam er niet bij hebt vermeld Blond
Mensen begrijpen heus wel dat ik dit niet alleen hebt gedaan en dat er heus wel iemand is geweest die de longe heeft vast gehouden en mij daarin heeft begeleid!!!! Ik snap niet dat je gepikeerd bent omdat ik je er niet bij vermeld hebt!? Hoe kan je dit dan goed bedoelen????
Ik snap nog steeds de punt van je bericht met het hele voor verhaal van Stefan niet ??? Lijkt mij N.V.T. Verward toch????

Ik ben alleen een heel trots persoon omdat ik het toch aandurfde om op Tamor te stappen na alles wat er gebeurd was of het nu wel of niet "stom" "goed" of "fout" was wat daarvoor allemaal gebeurd is!!!!

primadonna
Laatst bijgewerkt door PrimaDonna op 28-07-03 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Stal Centaurus

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-07-03 18:39

Hummmm, maar de onderkant van een rijlaars is toch ook glad??? Verward
Ik ben juist bang dat als ik een stalschoen aantrek dat ik dan juist in de stijgbeugel blijf hangen omdat er ook veters aanzitten die makkelijk in je beugel blijven hangen Bloos! of is dit nu een hele rare gedachte Nagelbijten / Gniffelen
Maar ik zal eens gaan informeren Knipoog Ik heb wel rijlaarzen daar niet van maar met dit weer een strakke leren rijlaars aan te doen wat zo stijf aan je been zit leek me nu ook niet een echt prettig idee Scheve mond om daar een paard mee te gaan inrijden.

Maar ja, het is duidelijk, een andere cap voor betere veiligheid en informeren naar de ideale (inrij) stalschoenen. + een nieuwe rijbroek omdat mijn oude bij mijn kont is uitgescheurd Haha! Bloos! hihihihiii

( Tamor is trouwens een Gribaldi x Rechter x Amor ) OK dan!

Stal Centaurus


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 bezoekers