ARABIEREN: Show Tilburg!!! VERLIEFD!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 14:46

Bij Amersfoort...

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 15:21

wat een knapzakken zeg!
daar kan je echt van dromen Dromen

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-03 16:42

jaja, heb rabdan al aan het werk gezien, mijn shetlander (die te koop staat), komt namelijk van rabdan's stal! hihi, heb alle flaxmansen gezien! Hij springt er echt wel bovenuit!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 23:37

scooby schreef:
Misschien dat ik 13 spetember iemand meesleep om naar die keuring te gaan!!
Lijkt me zo leuk om te zien


Moet je doen......dan komt namelijk de allermooiste AVS-merrie voor het eerst om geshowd te worden..... Haha! mijn eigen lieve Yennie Lovers

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-03 23:42

horseranch schreef:
Die bruine die reserve kampioen werd bij de hengsten was Prismen (Menes x Pristina). Hier heb ik al twee nakomelingen van.Heeft iemand Menzannab Najm gezien ? (die werd eerste in de rubriek van 6-jarige hengsten). Dit is een Prismen zoon uit een merrie van ons (Rimanche)..


Jazeker dat ik Menzannab Najim heb gezien.....daar kon je niet omheen. Hij staat ook op de 3e foto!!! Ik kende hem al, want stond op mijn vorige stal. Prachtig Prismen-exemplaar......vond hem eigenlijk wel mooier dan zijn papa!!! *LOL*

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 00:53

Afbeelding

Menzannab Najm (Prismen x Rimanche)

Deze 6-jarige hengst komt uit een merrie van ons Rimanche.
Deze merrie is nu drachtig van Nadir I (en staat eigenlijk te koop).
Maar zullen we haar wel verkopen nu je deze knapperd zo ziet......??!
Prachtig is ie hè?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 00:55

Ja hij is heel erg mooi! Maar wel een heel drukke hengst...tenminste zo leek het in Tilburg.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 01:00

Nee hoor, Menzannab is super braaf.
Hij fokte zich wel een beetje op in Tilburg. Maar zo gauw je een zadel op zijn rug legt, is hij de koelheid zelve. Echt een prachtexemplaar.

Prismen is trouwens de halfbroer (zelfde vader *Menes) van Sivmen en beiden in eigendom van onze goeie vrienden de fam. Bakker.

Op de eerste foto zie je die steigerende hengst (hij kwam met zijn voorbeen over het leidsel). Die man kon hem nog net grijpen, anders liep ie los in de voorring. Net als Hacedor, die liep ook al los. Gelukkig kon een medewerker van Arabian Fantasie hem nog grijpen, voordat er nare dingen gebeuren !!!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 01:06

Ik zag het inderdaad.....er waren veel drukke hengsten en daarom viel Flaxmans Rabdan mij des te meer op. Die was de rust zelve!! Lekker cool manneke!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 01:07

Menes is ook een prachtig exemplaar.... *LOL*

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 01:35

Jammer dat *Menes in 2001 overleden is....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 01:48

oja? Och, dat is zeker jammer'.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 07:08

Tsssk... dat heb ik je nog verteld Franca Tong uitsteken... maar je hebt niet naar me geluisterd Huilen . Menes heeft zijn laatste jaren doorgebracht op de stoeterij van de familie Kuijff in Nieuwkoop.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 11:10

Vikki, je hebt gelijk.
Ook *Menes was in eigendom van onze vrienden fam. Bakker (samen met J.Mattens).
*Menes was een legendarische hengst die zijn stempel gedrukt heeft op de arabierenfokkerij in heel de wereld. Een supervererver van kampioenen. (Balaton, Sivmen, Prismen, etc.)

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 17:17

vikki schreef:
Tsssk... dat heb ik je nog verteld Franca Tong uitsteken... maar je hebt niet naar me geluisterd Huilen . Menes heeft zijn laatste jaren doorgebracht op de stoeterij van de familie Kuijff in Nieuwkoop.


Neee hoor.....dat heb je mij niet verteld. Wel dat hij vroeger 50.000 dollar waard was voor z'n kwakkie Pling (ik heb dus wel geluisterd... Knipoog )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 18:51

wow wat een kanjers allemaal die bruine vondt ik ook heel mooi! Cheese!

zal wel een hoop gebries en gesnuif geweest zijn he??

Ik kan er maar geen genoeg van krijgen,,...en heb je al een datje gemaakt voor je eigen ceyenne?

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:59

Franca"]
[quote="vikki schreef:
Tsssk... dat heb ik je nog verteld Franca Tong uitsteken... maar je hebt niet naar me geluisterd Huilen . Menes heeft zijn laatste jaren doorgebracht op de stoeterij van de familie Kuijff in Nieuwkoop.


Neee hoor.....dat heb je mij niet verteld. Wel dat hij vroeger 50.000 dollar waard was voor z'n kwakkie Pling (ik heb dus wel geluisterd... Knipoog )
[/quote]

Wij hebben nog een Menes-nakomeling gehad (hengst - 2001) A.R. Menes'Pride (ook uit Rimanche, dus halfbroer van Menzannab Najm).
Hij is donkerbruin. Misschien dat ik nog een foto kan plaatsen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 20:09

Ook 50.000 betaald dan??? Knipoog

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:17

Dat was in de VS Franca Knipoog Daarna is het dekgeld volgens mij drastisch gedaald.... dit bedrag was denk ik in zijn "gouden" jaren... en dan nog wel met beperkte dekvoorwaarden... Maar goed, Menes was dan ook werkelijk een prachtig paard... en wat een geluk dat hij die prachtige uitstraling zo mooi door heeft gegeven aan zijn nakomelingen... Ik heb de familie Kuijff wel eens gesproken aan de telefoon en als ik die man zo hoorde denk ik dat Menes geen beter plekje had kunnen treffen om zijn laatste jaren door te brengen...wat een fantastische mensen lijken me dat joh, echt met hart voor hun dieren Lachen.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:20

Menes stond daar bij Forelocks ter dekking, maar was in bezit van de fam.Bakker/Mattens. Hij had het heel goed getroffen bij Kuyff. Hij is op 24-jarige leeftijd overleden.
Het dekgeld bedroeg 5000 gulden in de laatste jaren !!! Dit vond IK PERSOONLIJK nog veel geld, ahum. Ik zal ook een foto van Menes plaatsen.

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:24


vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:28

Hmmm... als dat zo is dan heb ik iets waar een grove spelfout in staat... Haha! Daar staat nl. echt in dat het dekgeld $50,000 bedroeg... met beperkte dekvoorwaarden en dat sheikh zus en zo zijn merries over vloog naar de VS om ze door Menes te laten dekken... zal eens gaan zoeken waar ik dat blaadje heb... Ik vond het ook al absurd duur, maar ach... niks verbaast me wat dat soort dingen betreft in de VS... Knipoog

ArabianRanch

Berichten: 4364
Geregistreerd: 13-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:38

*Menes zelf was aangekocht volgens mij voor 2 miljoen USDollars.
Dat dekgeld was absurd hoog, dat klopt. Maar die 5000 gulden vond ik ook niet misselijk.
*Menes stierf in febr.2001 (daar stond volgens mij 2000 - is niet correct). De eigenaresse van *Menes was net bij ons op de dag van zijn overlijden bij ons op verjaardagsvisite. Zeer triest allemaal.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:42

Dan klopt het bizarre bedrag dus ongetwijfeld toch... en wel triest dat de eigenaresse van Menes niet in de buurt van hem was op de dag van zijn overlijden... maar on the bright side; ze heeft wel het genoegen mogen smaken een van de meest prachtige paarden van zo dichtbij mee te mogen maken... jouw bruine hengst vind ik overigens ook werkelijk prachtig... Lovers

haike
Berichten: 13521
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:50

Wij waren ook in Tilburg, maar dan een week te vroeg. Dit weekend konden wij niet, moest zaterdag werken en zondag vierde ons pap zijn verjaardag.