Limonero tijdens de clinic van Nelly Abbenes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Limonero tijdens de clinic van Nelly Abbenes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 15:53

Tijdens de Clinic Klassieke Rijkunst van Nelly Abbenes was ook de fotograaf Marcel Knaapen aanwezig. Hij heeft enorm veel foto's gemaakt (zie ook http://www.paardenfoto.nl). Hier een paar van de mooiste foto's van deze leuke en leerzame clinic!

Afbeelding
Nelly bij Limonero op zoek naar het flexpunt om hem na te laten geven.

Afbeelding
Het laten aannemen van het bit volgens de methode van Baucher

Afbeelding
Limonero moet leren te verkorten in zijn passen en vooral moet hij leren te ontspannen... Gedurende het weekend zag je dit verbeteren!

Afbeelding
Nelly met Limonero aan het werk aan de hand met kaptoom.

Afbeelding
Wout en ik bij onze Portugese held die verschrikkelijk zijn best heeft gedaan!

femmigje
Berichten: 292
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:01

Ziet er goed uit!! Errug mooi paardje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:07

Lovers Limonerooooooooo Lovers

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:49

MOoie fotos! IK heb nu meerde fototopics van deze clinic gezien, en nu stel ik toch maar even deze mss domme vraag! Er staat bij een aantal topics "pas verkorten". Waarom moest dit? En is dit gewoon een dressuurclinic of iets aparts?

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:50

Mooi dier zeg.

Antoine de Bodt doet het aannemen van het bit opdezelfde manier, tenminste hij begint daar vaak mee om een paard in stilstand recht te zetten. Druk gelijk krijgen.

mmm wanneer komt ze weer, dan neem ik flix mee.

Barb

Berichten: 12081
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 16:55

Wauw mooi paardje, ik heb nu ook alle topics gezien en dat van die passen verkorten viel mij ook op, want het komt bijna in al die fototopics
van Nelly Abbenes voor.
En dan nog even een domme vraag, wie is Nelly eigenlijk of heb ik daar weer overheen gelezen?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 16:58

Nelly Abbenes is iemand die tot voor een aantal jaar geleden in Nederland woonde en werkte en nu door Europa reist en traint bij verschillende mensen uit de rijkunst (oa. Bent Branderup en Arthur Kottas, Richard Hinrichs en nu de Iberische rijkunst). Ze rijdt geen wedstrijden (meer), maar richt zich puur op het opleiden van paard en ruiter volgens de klassieke rijkunst.

19 en 20 juli is ze weer in Nederland voor een clinic. PB mij anders even voor meer informatie

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 17:00

Wat een schitterend paard zeg!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 18:51

Héél leuk beestje ja, interessant!

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:05

Mooi paardje... Goed dat hij zo veel heeft bijgeleerd!!!!
Is hij lang op portugese wijze gereden?

Ik heb het al een keertje gevraagd maar hoe komt het eigenlijk dat zijn manen zo kort zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 19:23

wat een pracht paard!!! Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl

iloveyou
Berichten: 348
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: s-deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 20:23

Wat Een Super Mooi Paard!!!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:21

Leuk paard, mooi dier om zo te zien.

Kan iemand mij wat vertellen over die methode van Baucher? En vanwaar dat verkorten van de pas? Als een paard niet nageeflijk genoeg kan zijn, kun je toch de pas nooit goed verkorten (dat hij over de rug blijft lopen ed)? En dat flexpunt, wat is daar de gedachte achter?

Zitten leuke foto's en paarden tussen, maar de 'methode' roept heel veel vragen bij mij op. Heeft ze ook een eigen website oid?

abby
Berichten: 1664
Geregistreerd: 31-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 23:20

Piaffe: Limonero loopt ruimt, te ruim. Zo ruim dat hij uit evenwicht en balans raakt. Door de pas te verkorten en hem kleiner te rijden, breng je hem meer in evenwicht en balans. Evenwicht en balans vormen de basis voor een recht en ontspannen gaand paard.

Baucher ging uit van een ontspannen en losse kaak waardoor ook de hele nek los zal blijven. Om dit te bereiken maakte hij gebruik van de slik- en kauwreflex van het paard. Op het moment dat je iets druk geeft en het paard gaat slikken of kauwen, dan geeft de ruiter na. Er zijn verschillende manieren voor omdat te bereiken. Vanaf de grond, staand voor het paard, desnoods het hoofd omhoog brengend, vanuit het zadel en ook vanaf de zijkant naast het paard waarbij je het flexpunt vlak voor het schouderblad gebruikt (ook handig voor paarden die niet verlengen vanuit de schoft).
Volgens mij niets nieuws, behalve dat er nu een naam aan gekoppeld is.

Een eigen site heeft Nelly nog niet, maar kom eens langs bij een clinic (of beter nog: doe mee!).

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 00:13

Heel gaaf.... (zou heel graag meegedaan hebben) en Limonero is echt heel mooi Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 00:17

Ontzettend gaaf kleurtje, ben ik helemaal weg van, leuk paard!!

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 10:33

Ze zou een tijdje geleden hier in de buurt komen. Helaas niet doorgegaan. Toch zou ik wel eens willen kijken bij een clinic van haar.