De westernles, vorige week.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

De westernles, vorige week.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 16:39

Vorige week had ik, mutzke en fleury met zijn drieen (en daarna fabske en nog twee ook) westernles, na heel veel zeuren ben ik er dan eindelijk voor gaan zitten om de foto's te verkleinen en hier naar te zetten.

Ik reed op Skip, de palomino, en Mutzke reed op Fire de donkere, ik weet alleen niet zeker of die ook ergens op de foto's staat. Deze twee pony's zijn altijd Engels bereden, en tijdens de lessen proberen we die zeg maar als het ware om te scholen tot de western, het begint gelukkig al een beetje te komen, vooral het sturen begint er langzaam in te zitten. Helaas zijn ze bij Skip en Fire niet in het bezit van westernzadels, vandaar dat wij gewoon op engelse zadels rijden.

En fleury reed op Swerdy, een van de twee pony's van fabske, in een ander topic van fleur had ze ook al ongeveer 4 foto's neer gezet, maar hier zijn er dan nog een paar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zit ik EINDELIJK eens een keer EEN BEETJE! netjes recht in de dressuur houding (op wat dingetjes als hoofd etc na, maar het ging even om de rug) ben ik met western bezig en niet met dressuur Zie hieronder

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan hieronder Fleury op Swerdy.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind deze hieronder wel een leuke foto, helaas dat die zo ver weg is, en dat het nogal stoffig is. BTW, we hadden hier de opdracht, om van de ene kant, via de korte zijde over te steken naar de andere kant, en dat in draf of galop, en dan helemaal op het allerlaatste moment stil gaan staan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl

Afbeelding

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:50

Die laatste foto is onwijs gaaf! Haha! Leuk hoor, was dat niet wennen?

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 16:56

nou het is best vreemd hoor, want op zaterdag in de les op de manege rijd ik dan gewoon engels, en dan op de zondag rijd ik hier dus western, en het is best vreemd om de hele tijd te moeten omwisselen, maar goed, zoiets moet ook geleerd worden Haha!

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 17:15

hej hej leuke foto's jah er is ook een topic van fleur met de foto's van de les en daar staan ook foto's van mij en annelies in (annelies komt niet op bokt) en ik heb ook wel foto's van kristel en van viv (krisje en mutzje op bokt) maar die heb ik niet geplaatst omdat ik niet wist of ze dat goed vonden.

tja het is idd heel erg moeilijk om constant om te moeten schakelen ik denk dat dat in de toekomst nog veel moeilijker gaat worden hoor gridje maar toch gaat het met jou en skip echt wel heel goed dat zie je niet op alle foto's maar er zit een goede stop op en ze is lekker wendbaar en reageerd goed op je hulpen groetjes fabske

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:46

Leuke foto's hoor!
Die galop foto vind ik wel leuk en bij die stop foto zit ik echt met mijn mond van HO maar in wekelijkheid was het een heel zacht ho tje. Tong uitsteken

Jannelientje

Berichten: 317
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:25

Die laatste foto is echt super! De andere ook wel hoor Ingrid Knipoog
Alleen waar zijn de cowboyhoeden? Haha! Haha! Haha!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:06

WOW! Die laatste foto! Die is echt SUPER MOOI!

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 21:25

jaaaaaaaaah die laatste is vet! Alleen is je zadel niet een beetje te klein shiloh??? die eerste vind ik ook mooi van dat hoofd.

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 22:06

nee hoor, het zadel zit voor mij en skipje prima, het oogt inderdaad op de foto een beetje klein, maar dat is echt neit zo hoor.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:11

hey ingrid leuke foto's...en die laatste met fleur is Haha!:D:D
nog veel succes met de volgende lessen

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:19

leuke foto's *LOL*
maare wat is er met de staart van dat 1e paardje gebeurt, had ie een geit als vriendje Verward
nou dagdag

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 22:22

Ik loop daar nog niet zo lang rond, maar volgens vivian (mutzke) is dit altijd al zo geweest, er zal vast ooit wel iets gebeurd zijn, maar ik heb het idee dat het langzaam aan begint te groeien.... dus wie weet komt het ooit nog helemaal goed..

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:27

iwayalover schreef:
jaaaaaaaaah die laatste is vet! Alleen is je zadel niet een beetje te klein shiloh??? die eerste vind ik ook mooi van dat hoofd.


Nee haar kont is te groot *LOL* Haha!

(kon het weer eens niet laten)

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-03 22:54

grrrrrrr ANTOINETTE JE GAAT ECHT OP HET RANDJE VAN MIJN GEDULD ZITTEN!

En ondertussen maar zeiken dat ik als maar niet op jou foto's reageer!

PAS MAAR OP HOOR Tong uitsteken

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:06

Zal het noooooit meer doen................tot de volgende keer Haha!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 23:41

Leuke foto's hoor.
De laatste foto is zeker mooi genomen Lachen

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:29

hej hej allemaal ik had van frank begrepen dat vorig jaar zomer de geitjes de staarten en manen hadden afgebeten en het kon ook zijn dat de ezelhengst het gedaan had groetjes fabske

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 08:38


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 09:33

Shiloh schreef:
BTW, we hadden hier de opdracht, om van de ene kant, via de korte zijde over te steken naar de andere kant, en dat in draf of galop, en dan helemaal op het allerlaatste moment stil gaan staan.


Fencen (zo heet die oefening) kan schadelijk zijn voor je paard als je de verzameling nog niet in orde hebt. Je krijgt dan steeds het stoppende gewicht op de voorhand, en da's niet zo heel erg goed voor de benen en schouders van het paard.
Vreemd dat een instructeur ( Verward ) dat in een beginnersles al meeneemt, notabene met paarden die ook nog omgeschoold moeten worden.

Lol met je knol is heel belangrijk, maar het moet wel verantwoord blijven... (zelf weten verder hoor, maar ik wilde je er toch even voor waarschuwen)

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:02

ze is ook geen officiele trainster toch heeft ze ons al een paar dingen eerst laten doen ook gewoon op commando laten stilstaan op de hoefslag etc etc het is wel opbouwend gegaan
maar bedankt voor de waarschuwing zelf hoeven wij in de les niet te fencen. en ik heb mn eigen paard ook mee omgeschoold van western naar engels maar mn paarden stoppen altijd op de achterhand skip voor zover ik gezien heb ook. is het dan nog gevaarlijk of niet???

groetjes fabienne

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:04

ik rijdt in de les na shiloh fleury en muzje
en rijdt met krisje en annelies(komt niet op bokt) in een les wij rijden alleen op paarden die al wel western hebben gereden en swerdy is al ver omgeschoold
en we stoppen ze ook op de hoefslag of midden in de bak en ze brengen altijd de achterhand eronder

ik heb er wel een foto van allen gooit swerdy daar zn kop mee omhoog en dat doet ie altijd als ie stopt das wel jammer maar hij komt al steeds lager want ik stop hem zelf altijd op zit hulpen en niet om teugelhulpen
groetjes fabske

Mutzje
Berichten: 400
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-03 12:53

Hoi hoi! Haha!

Skip en Fire zijn dus mn verzorgpaardjes Lachen maar ik wil dat ze graag alle twee tegelijk gereden kunnen worden dus rijd Shiloh meestal op Skip in de les en ik zelf op Fire omdat het nog een jong paardje is dus die rijd ik liever zelf Lachen

En idd ja! ze heeft een geit als vriendje gehad Tong uitsteken op de wei zijn haar manen en staart een keer afge"knauwt".. haar manen zijn nu al echt weer aangegroeid alleen haar staart gaat nogal langzaam maar we komen er wel Tong uitsteken Haha!

Jammer genoeg idd geen westernzadels op stal want de paarden zijn altijd engels gereden, heb nog wel gevragen aan de eigenaar of ie er misschien eentje wil aanschaffen maar daar had ie geen behoefte aan eigenlijk... is ook wel logisch aangezien de paarden al tuig hebben mja toch jammer westernzadels zitten zo lekker hej Tong uitsteken

Skip heeft een verder een Engels hoofdstel maar zonder neusriem waardoor het er niet bepaald engels uitziet en het staat dr echt goed.. heb net nieuwe kinriempjes dus ff kieke of ie past en dan heeft ze die ook weer een. En Fire heeft wel echt een engels hoofdstel maar daar koop ik volgende week een ander voor (western) en heeft ook een nieuw kinriempje dus dan komen we in ieder geval al ergenz hej Tong uitsteken

Groetje Viv