Yen eerste keer onder de man!!!! Rodeo..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Yen eerste keer onder de man!!!! Rodeo..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 19:26

Vandaag was het dan echt zover.....Cheyenne voor het eerst onder de man. Het hele verslag staat in VVDD, bij deze wat foto's.

Eerst longeren...
Afbeelding

Hangen....
Afbeelding

Braaf!
Afbeelding

Beetje stappen....
Afbeelding

En EROP!!!!! Party!!
Afbeelding

Stappen....braaf!!!
Afbeelding

Stukje draven!!!
Afbeelding

Hier schoot Yennie ineens weg....
Afbeelding

Het mondde uit in een mega-rodeo Extreme duivel en helaas is Priscilla eraf gebokt na 1 ronde uitgezeten te hebben...

Even bijkomen bij het hek...
Afbeelding

En weer opnieuw hangen....

Afbeelding

Dat deed ze weer heel braaf en toen zijn we gestopt. Altijd met iets goeds eindigen!!! Morgenavond tweede poging!




Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 23:48

Bedankt voor de reacties! Ik had ook al tegen mijn trainster gezegd dat ze een cap op moest met hangen, maar dat vond ze nog niet echt nodig. Maar met erop deed ze wel een cap op. Ach ja...ik had het ook anders gedaan hoor. Ik weet nog wel dat ik de eerste keer dat ze het zadel op kreeg met cap op heb staan werken! Je weet maar nooit en veiligheid voor alles. Maar goed, het is haar lichaam! Ik vind dat ze het echt heel goed en rustig heeft aangepakt. Zo met die foto's lijkt het natuurlijk allemaal kort op elkaar, maar er zat echt veel rust in het hele proces. En Yen deed het echt super, totdat ze dus ineens wegschoot na enkele rondes draf en voelde dat Priscilla toch wel echt vast zat op haar rug. Dat leidde tot bokken, helaas, maar ja. Blijft toch een moeilijk moment voor paardjes, lijkt mij en eens moet de eerste keer zijn. Bij de eerste bok voelen ze pas echt dat het zadel vast ligt en in dit geval dat de ruiter toch vast zit.....en dat kan stress geven....is een puur gewenningsproces waar ze doorheen moeten. Als Priscilla niet gevallen was, weet ik zeker dat Yen al snel weer kalm was geworden....ik ken haar in zo'n situatie en ze kalmeert snel op mijn stem en hulpen (mede door Parelli!!). Maar ja....blijf maar eens zitten tot dat moment van kalmeren... Schijnheilig

Priscilla is echt een goeie ruiter en weet wat ze doet. Ze is dan ook uitgenodigd om in Amerika op een grote trainingsstal paarden te komen inrijden....gaaf!

Cheyenne is inderdaad maar een rank, klein paardje. Ze is 1.48 ofzo. Dat valt nu des te meer op nu er zo'n lange meid op zit. Tsja....ik val op klein en rank.....Ben gelukkig ook niet zwaar (55 kilo).

Calippo.....ik heb alle voorbereiding heel rustig aan gedaan hoor. Ik ben al maanden bezig met haar te laten wennen aan bit, zadel, mijn gewicht (hangen zonder zadel) etc. Ik ben niet iemand die helemaal gaat voor 1 specifieke methode, maar ik gebruik bepaalde onderdelen die ik uit de Parelli-methode heb geleerd en pas dat in mijn eigen werkwijze toe. Tsja...die rodeo is echt jammer, maar goed, daar leren we weer van! Cheyenne heeft wel eens eerder verzet vertoont (met zadel oa ondanks zeeeeer lange en rustige opbouw ala Parlli), maar ze is echt superleergierig en werkwillig en toont vaak maar 1 keer verzet en is de volgende keer tot nu toe altijd weer braaf geweest. Hopelijk dit keer ook! Maar ja....niet alles kan perfect gaan hoor....ook niet op de Parelli-manier. Een paard blijft een vluchtdier...daar kun je niet omheen. Ik weet zeker dat mijn manier met daarin Parelli-onderdelen heeft geleid tot de rustige acceptatie van het zadel en het hangen....en het stappen. Maar Yen is gewoon wel een pittige dame die in draf (ook zonder zadel) wel eens wil gaan draken.....gewoon karakter. Maar goed te corrigeren!

Sjuimpje, bedankt voor de tip van de staart. Zal kijken of hij wat korter kan. Maar hoe kan je dat mooi knippen, zonder dat het zo botweg recht afgeknipt wordt?
Laatst bijgewerkt door Franca op 30-06-03 00:39, in het totaal 6 keer bewerkt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-03 23:52

Oja...over de lage neusriem; inderdaad, een gecombineerde is veeeel mooier, maar voor een jonkie is dit prettiger! Het bit ligt dan wat stabieler id mond.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 14:47

Dank jullie wel voor reacties! Annemieke, Yen droeg haar staart niet hoog, omdat ze het allemaal eerrrrug spannend vond. Dan trekken ze hem eerder wat tussen hun billetjes.

En inderdaad...ik weet nu het grote talent van Yennie.....we kunnen dus altijd nog de rodeo-sport in!!! Lachen

Maar even serieus....ik vind dat ze het voor de eerste keer hartstikke braaf deed. Er zijn genoeg paarden die al flippen bij het hangen en stappen! Mijn Yennie is best stoer! *LOL* Vanavond gaan we weer verder, alleen stappen dit keer.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 14:48

Fleury, ik wilde eerst ook wel zelf....maar door gebrek aan ervaring in de allereerste keer erop, leek het ons beter dat Priscilla erop ging. Zij is gewoon heel ervaren. Achteraf een goede keuze.... Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 14:57

junta_mellie schreef:
volgens mij had je beter weer een rondje erop kunne zitten want zo heeft zij de zij de zin van yes niemand op me rug..
maarja zo doen wij dat tenminste bij ons op stal als je er door zo`n paard af wordt gegooit gewoon weer 1 keer opstappen en een rondje stappen ..
maarja zo is het jullie marniet maar ja laat ook maar... Knipoog


Ja, dat dacht ik later ook. Maar aan de andere kant kun je dan ook misschien weer dingen forceren Verward

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-03 16:33

Ja, is ook een goede tip. Ik heb wel veiligheidsbeugels aan mijn zadel hangen, dus dat scheelt ook al.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-03 00:12

Thanx! Ik vind kritiek niet zo erg hoor, zolang het maar opbouwend is en dat is bij de meesten wel zo!

Helaas was het vandaag echt bar slecht weer en ging onze tweede poging niet door. Maar geeft niet; een dagje rust is ook prima. Morgen even kijken of het gaat lukken! *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-07-03 21:06

Ach ja.....ik denk dat als we pas de 4e keer waren gaan draven, dat ze ook was gaan bokken. Draven voelt voor een paard weer heel anders dan stappen....veel wiebeliger. Is dus enger met iemand erop *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-07-03 00:15

Ik denk ook dat een bok niet te voorkomen is. En tsja....1 bok betekent vaak toch meteen meer bij jonge paarden, omdat ze dan pas ECHT schrikken van dat enge ding op hun rug! Knipoog

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 10:51

Als je goed had gekeken zag je dat ze WEL een cap op had met rijden en als je goed had gelezen weet je dat ik het zelf ook zeker al met hangen had gedaan.... Knipoog Heb je ook nog iets leuks te melden?

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 23:11

Ja, die manen gaan echt hard met groeien!!! Ik denk dat er wel meer dan 10 cm bij is gekomen sinds ik haar heb gekocht (binnen een jaar dus). Ik heb laatst een klein beetje afgeknipt op de langste punten, ook de staart, want die hing zowat op de grond.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-07-03 23:12

Nimber schreef:
jammer dat ze na het begin toch begon te bokken.
Misschien iets te snel gegaan?
Dat ze het drafje nog wat teveel vond n 1 keer.

volgens mij heeft ze al net zulke lange manen als staart of niet?


Ja, was idd net even teveel. Het leek wel te kunnen omdat ze zo braaf was in stap. Maar we hebben het dinsdag weer gedaan, alleen in stap, en dat ging gewoon weer super. Draven stellen we nog even uit. Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 23:02

Vandaag heb ik zelf op mijn lieve Yen gezeten en het ging superrr!!!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-03 23:27

Oke, ik ben benieuwd!!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-03 22:12

Ja, we gaan het allemaal rustig aan doen. Stappen en pas later draven.....eerst moeten Yen en ik wat vertrouwen in elkaar krijgen op deze manier Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 110 bezoekers