Keuring en Bestgaand Mander

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Keuring en Bestgaand Mander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-03 23:58

Na de foto's van Dagami (Danielle), hier mijn verslag met foto's!

Na een zeer stressvolle dag of we uberhaupt wel naar de keuring konden, (de veewagen was pas gisteravond om half 11 klaar!!!!) zijn Noortje (Berdientje) en ik vandaag om 05.15 ons warme bedje uitgekropen om naar de keuring te gaan met Mander.

We waren tegen 6 uur op stal, waar we Mander hebben ingeladen en Arjette (Kiamyd) hebben meegenomen.

Tegen de verwachting in was het maar een uurtje rijden en waren we om half 8 in Vrouwenpolder. De keuring begon om 09.00 uur, Mander moest in rubriek 10 en dat zou rond 10 uur plaats vinden.
Uiteindelijk werd dat dus half 12! Haha!
Mander begon de dag goed door zijn kop onder de veewagen te steken en vast te blijven zitten met zijn halstertouw. De paniekknoop werkt dan natuurlijk niet, dus met 3 man is Mander vooruit geduwd, met 2 man zijn hoofd laag gehouden en ik heb het halster los kunnen klippen. De oen! Gelukkig liet hij het gelaten toe.

Hij was erg nerveus en opgewonden, dus ik had min of meer al besloten om iig niet mee te doen aan bestgaand rijpaard onder het zadel. Ik was al van plan om niet te galopperen omdat Mander nog te hard gaat en behoorlijk stuurloos is. Gewoon voor de ervaring mee doen. Maar omdat ik zelf erg onzeker werd van Mander's nerveuze gedrag en ik ben niet meer zo'n held sinds ik mama ben Haha!

Maar goed, de keuring. Het voorbrengen zelf was niet moeilijk, dus ondanks dat ik een voorbrenger had, heb ik het zelf gedaan. Als ik al niet aan bestgaand mee zou doen, dan iig zelf voorbrengen.

Mander wilde niet stilstaan en vond alles even leuk om zich heen.
In de tijd dat wij moesten wachten,
Afbeelding

vermaakte Robin zich uitstekend met Arjette (Edwin en Robin waren om 09.00 aangekomen).
Afbeelding

Voorbrengen in draf:
Afbeelding

En wachten op de uitslag:
Afbeelding

Omdat het voor mij de eerste keuring was waar ik ooit geweest ben, wist ik helemaal van niks.... Er werd een lintje overhandigd en ik werd gefeliciteerd, helemaal niet eens begrijpend WAT Mander nu had....
Ik kwam de ring uit en riep nog verbaasd, dit is toch oranje he! Haha!
De persoon die Mander eerst zou voorbrengen en mij geholpen heeft vandaag kwam gelijk naar me toe en zei dat ik maar wat trots mag wezen. Een 1e premie! En dat voor een ruin! Hij zei dat de jury best streng was en er zeker aan ruinen niet snel een 1e premie wordt toegekend. Ikke helemaal happy!

Tijdens het voorbrengen was Mander zo braaf en heb ik besloten om toch mee te doen aan bestgaand, maar dan ZONDER galop.
Omgekleed en opgezadeld.
Mander liep voorbeeldig en was superbraaf! Dus mijn cap verwisseld voor mijn hoed en hup de ring in, maar niet voordat we even geposseerd hadden:
Afbeelding
Mijn hoed lijkt hier meer op een verfrommeld waxhoedje, maar dat is het niet Knipoog

Mander was erg kijkerig en wat moeilijk ontspannen te rijden, maar zelfs toen de anderen hem in volle galop voorbij suisden, bleef hij netjes bij me. Ik hoorde nog aan de kant iemand roepen: He, je moet galopperen hoor! En er werd al wat gezegd over het feit dat een echte westernruiter met CAP behoort te rijden Verward Hoezo kenners daar? Haha!

Opstellen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wat ik hier precies doe weet ik niet, maar volgens mij probeer ik Mander uit als luie stoel aan mijn houding te zien Haha!

Afbeelding

Met bestgaand waren we laatste Haha! Ik heb natuurlijk de galop niet gedaan. Het ging mij uiteindelijk om de ervaring, dat ik weet wat Mander doet in een bak met nog tig andere paarden!

Kortom, ik ben SUPERTROTS op Mandertje.

Net zo fraai als Mander de dag begon, sloot hij hem trouwens ook weer af. We hadden hem op de wagen gezet en wilde weg, op dat moment komt er een enorm kabaal uit de veewagen. Hele auto schudt heen en weer. Heeft die knuppel staan steigeren in de wagen en hing hij met zijn voorbenen over de stang. Mander helemaal in paniek. In een flits zag ik de 'Bobo-film' voorbijgaan en kon in paniek niets uitbrengen. Ik stond als geobsedeerd te staren volgens Noortje.
Toen ik 'wakker' werd heb ik heel hard help geroepen Haha! en gelukkig kwamen er een man opf 6 aangerend in volle vaart. De klep weer open en iemand in de wagen. Deze dame (!) heeft Mander samen met Ed weer terug over de stang geduwd. Hij was nog steeds onrustig, maar alles weer vastgemaakt, Ed achter het stuur gekropen en gaan met die banaan.
Hij heeft de hele weg rustig gestaan, echter toen we wegreden zat de stang er netjes op, toen we thuiskwamen bleek hij het toch begeven te hebben door de druk van Mander toen hij erop hing. Alles hing los en nu was er niets aan de hand. Hij is heel rustig gebleven. Vreemd paard! Haha!

Eind goed, al goed en dan ook nog geindigd met een 1e premie!

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:04

gefeliciteerd met je eerste premie!! je pony ziet er mooi uit en loopt super

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:07

Gefeliciteerd met de 1e premie! Super joh!
En fijn dat hij toch zo braaf was met de zadelrubriek, geeft dan toch wel een lekker gevoel he? Lachen

dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 00:12

Mooie foto's!! Ik vind het echt jammer dat ik het bestgaand-onder-het-zadel-onderdeel gemist heb Verdrietig Maar gelukkig maken deze foto's het dan toch nog een beetje goed Haha! t ziet er echt netjes uit allemaal En nog gefeliciteerd met je eerste premie he Knipoog

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 01:24

Wat ontzettend goed van Mandertje!! Party!! Nu hij zo netjes is gewassen naast die andere Haf staat zie je pas goed wat een mooie rastypische Haflinger hij is. En het zijn hele mooie foto's, ook die van Dagami in het andere topic Lachen .

Hartelijk gefeliciteerd, hoor! Ook voor je groom Berdientje, want die heeft natuurlijk geholpen Mander zo mooi te krijgen.

Het is wel een avonturier, hoor, die maffe pony! Haha!

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 02:06

haha, leuke pony es Haha!
Ik kom snel jou kant op, goed?

Verder, heel erg gefeliciteerd Party!! Party!!

Signe

Berichten: 5812
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 07:48

Leuk verhaal... mooi paardje en zeker een 1e premie waard. Je hoed vind ik wat minder... wat is daarmee gebeurt?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 07:58

Gefeliciteerd met het behalen van de eerste premie........maar ik had ook niet anders verwacht Kwijl want hij ziet er echt super uit.
Hele mooie foto's.

Ga je nu vaker keuringen lopen?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 08:37

Ik zie dat het hoofdstel paste...dat had ik nog niet van je gehoord...Haha!
En ook de beugels hebben hun dienst bewezen, zie ik. Fijn dat je toch de moed kon opbrengen om in de zadelrubriek te starten. Volgende keer toch het bontje er afhalen, want dat is in mijn ogen een beetje een storende factor.
Maar de statiefoto van Mander in vol ornaat is echt heel gaaf!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 09:48

Hij ziet er gaaf uit joh!! Gefeliciteerd met de 1e premie... Party!! O ja,kleine tip:Zet m van de week nog een keer in de trailer/vrachtwagen als je de kans hebt...Heb er ook ervaring mee nl. die van mij kwam van de kliniek af en had onderweg de hele trailer al zo wat gesloopt..
2 dagen erna nog maar even geprobeerd toen ging het wel goed...

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 09:53

gefeliciteerd... netjes hoor 1e premie.... hij ziet er goed uit..

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:36

Gewelig dat alles zo goed is gelopen (en dat er niks ernstigs met Mander gebeurt is in de vrachtwagen Scheve mond !!) en dat je als absoluut hoogtepunt natuurlijk een eerste premie hebt gekregen Party!! !!
Mander ziet er echt prachtig uit !!
Maar idd Es, je hoed vind ik ook niet echt geweldig Clown !

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:41

ook mooie foto's! Haha!
gaaf dat mander eerste premie had! gefeliciteerd!

anhiza

Berichten: 291
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 11:43

hij ziet er super uit esther!!!!wij waren ook al zo vroeg om 8.00 uur!oliebol dat ik je niet gezien heb!heb nog wel even bij de haflingerrubriek staan kijken maar jou toen niet gezien.we waren wel vlak bij elkaar want ik de andere topic zie je de fjorden lopen op de foto(achter je)zaffier heeft een b-premie gekregen op 1 puntje na was het een a-premie geweest!jammer ,maar helaas we zijn met ons manneke van 4 weken weer een hele ervaring rijker ook in de trailer naast mamma heeft hij zich keurig gedragen.de veulenrubriek bij de fjorden was wel heel vol we liepen met 11 veulens wel erg interessant voor meneer natuurlijk!!wij zijn om half 1 ongeveer weer richting huis gegaan want na het chippen was zaffier behoorlijk over de pis(wat laat m'n baasje met mij doen!!!!!)hij ging als een gek tekeer met 2 man bijna op hem moeten liggen(hahahaha)en de rest v.d veulens natuurlijk lief tegen moeder aan kruipen de jury had al wel opgemerkt dat het een felle dreumes was met behoorlijk veel temperament.suc6 zegt 't ie daar ga je nog mee afzien.........en bedankt!!
groetjes angela hilde en zaffier!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:24

Mooi beestje! Enne, gefeliciteerd met je 1e premie!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:31

He Esther, de foto's zijn wel leuk geworden zeg!! Ik vond het echt een superleuke en gezellige dag geweest. Jammer dat het zo vervelend moest eindigen, als ik eraan denk begin ik weer te shaken Scheve mond Gelukkig heeft Mander er niets aan over gehouden en loopt hij hier weer in de wei alsof er niets gebeurt is! Alleen heeft hij nu wel wat meer 'air' over zich heen, alsof hij weet dat hij 1e premie heeft *LOL*

nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 12:34

Gefeliciteerd leuke foto´s en bestgaand zo wat daar kwam je niet voor altijd mooi meegenomen maar...
GEFELICITEERD!!!!!

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 13:20

Hey Es, gefeliciteerd hoor, hij ziet er echt super uit!! Toch wel jammer, dat ik niet mee ben geweest.
Maar Warner Bros. was ook heel leuk *LOL*

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:09

Gefeliciteerd met je eerste premie, hartstikke super gedaan!

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:12

Gefeliciteerd! Echt super gewoon!!!! Je ziet nu ook goed dat het maar een kleine haf is Lachen

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 15:36

gefeliciteerd!
En volgende keer sleep je de eerste prijs van best gaand onder het zadel ook mee naar huis
Maf paard... tja je hebt een maflinger of niet he Tong uitsteken

Ineke2

Berichten: 33112
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:18

Mooie foto's hoor Esther, echt super dat hij een 1e premie had Party!!
Dat was wel schrikken met de wagen, maar gelukkig dat het goed is afgelopen en hij niks mankeert.

Judibo

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:31

He Esther, gefeliciteerd met je 1e premie en de galop gaat nu ook vast veel beter nu zijn gebit goed is.

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 23:51

ik had je al gefeliciteerd met je 1ste premie!!!!!! die eerste foto onder het zadel is echt heeeeeeeel mooi zeg! ziet er echt gaaf uit!

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 00:04

Nou zeg die Mander van jou is ook een acrobaat Haha! gelukkig is alles goed gegaan
Hij ziet er echt super mooi uit op de foto's,en die staart Kwijl
Ene gefeliciteerd met je eerste premie,volgend jaar rij je ze er allemaal uit