Voorbereiding op de keuring; naar de tandarts!!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Voorbereiding op de keuring; naar de tandarts!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 23:58

Aangezien Mander sinds een tijdje behoorlijk in verzet gaat tijdens het rijden en daarbij stuurloos is in galop, en minstens een half uur doet over 1,5 kg voer, zijn er wat kwartjes gevallen en heb ik de tandarts gebeld. Gelukkig heeft hij (Ger van der Burg uit Bergen op Zoom Knipoog ) tijd gemaakt om nog voor de keuring van aanstaande zaterdag te komen, zie hier het resultaat:

Afbeelding
Eerste een snelle check up, waarbij hij iig constateerde dat Mander zijn haaktanden veel te lang zijn. Gevolgen daarvan kunnen oa zijn, tong over het bit, wegduiken bij druk, vluchtgedrag en zwaar op de hand. Hoe herkenbaar Haha!

Dus werd er als eerste besloten om de haaktanden alle 4 te halveren. Dit wordt geknipt, maar gebeurt onder verdoving. Aangezien een paardentandarts niet mag verdoven, is de DA gebeld en die heeft Mander verdoofd:
Afbeelding

Mander heeft de hele knip-behandeling erg relaxed men! Haha! ondergaan:
Afbeelding

Afbeelding

Close-up van een stoned oog Haha!
Afbeelding

Nadat de haaktanden verwijderd waren, werd Mander 'verfraaid' met een, tja hoe noem je zoiets? Haha!
Afbeelding

Hierdoor kan hij niet zijn kaken op elkaar zetten en daarbij alle vingers van de tandarts er af bijten. Er bleken op zowel boven- als onderkaak flinke haken te zitten. Deze zijn er afgevijld.
Afbeelding

Door de verdoving woog Mander zijn hoofd gevoelsmatig tonnen en dat was te merken met het omhoog houden van zijn hoofd:
Afbeelding

Zwaar he, Noor? Tong uitsteken
Afbeelding

Even een kijkje aan de binnenkant van zijn mond:
Afbeelding

Hieronder zie je aan de linkerbovenkant waar de haaktand gehalveerd is. En als je goed kijkt Haha! zie je zelfs de haken zitten.
Afbeelding

En KLAAR!
Afbeelding

We zijn allemaal weer een ervaring rijker. Een dikke pluim voor Mander die zich grandioos gedragen heeft (mede door de verdoving natuurlijk Knipoog )en voor Ger, die met heel veel geduld Mander zijn tanden weer super in orde heeft gemaakt en tig vragen heeft beantwoord en alles duidelijk heeft uitgelegd hoe, wat, waar en waarom. BEDANKT Ger!
Laatst bijgewerkt door Buitenzorg op 27-06-03 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 00:33

Cassidy schreef:
Ik ben benieuwd of je veranderingen gaat merken bij het rijden nu zijn mond weer in orde is. Eigenlijk is twee dagen voor de keuring een beetje kort dag om hem helemaal aan de nieuwe situatie te laten wennen.


Het is idd kort dag, maar ik wilde hem perse voor de keuring nagekeken hebben. Omdat ik zelf het idee had dat het verzet door zijn tanden kwam. En hem niet langer wil 'kwellen' met op zijn kop geven als ie weer in verzet gaat of stuurloos is, terwijl hij dus enkel door pijn stuurloos blijkt te zijn.

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 11:29

anhiza schreef:
hoi esther...je bent er nu dan helemaal klaar voor zo te zien(mander dan)


Vanmiddag gaan we Mander nog even flink door de wasstraat halen Haha! en vavond de finishing touch, de hoefsmid komt zijn hoeven nog even mooi rond vijlen. Haha!

Voor mij heeft Mander al 'gewonnen', dus als de jury niet ziet wat een geweldig paard het is..... }> Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 66 bezoekers