Cheyenne net onder het zadel!!!! Spannend....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Cheyenne net onder het zadel!!!! Spannend....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 18:46

Zoals beloofd wat pics van Cheyenne onder het zadel. Dit was ongeveer de 5e keer onder het zadel, dus helaas helaas.....geen rodeo's in beeld meer. Knipoog

De foto's zijn niet fantastisch, maar ach.....krijgen jullie toch een idee. Zondag waarschijnlijk meer, want dan gaat ze voor het eerst onder de man (of eigenlijk onder de vrouw...)....wie weet dan weer eens een rodeo... Extreme duivel Ik hoop van niet natuurlijk...


"Joehoe..."
Afbeelding

Eerst even instappen met baasje....(Schiphol op de achtergrond)
Afbeelding

Zadeltje op gedaan.....
Afbeelding

Nog even rustig stappen....
Afbeelding

En dan even wat rondjes aan de leadrope in stap en draf....heel kort, puur om de overgangen te leren.
Afbeelding

Afbeelding

Brave dame.....(nu nog met beugels) Tong uitsteken
Afbeelding

Daarna weer lekker de wei in....

"Yeahhhhh..."
Afbeelding

Afbeelding

Klaar!!!! Party!!
Afbeelding

"Nu ben ik echt moe!!!!!"
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Franca op 26-06-03 19:15, in het totaal 2 keer bewerkt


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 18:53

Ja...dat was wel anders hoor de eerste keer Knipoog Maar nu vertrouwd ze mij en het zadel en je ziet haar na een aantal minuten weer ontspannen (hoofdje laag). Ze reageert ook heel goed op stem. "Drrraf" en ze draaft keurig aan. Als ze ergens van schrikt en ze neemt een spurtje, dan hoef ik alleen maar heel rustig " russtiggg" te zeggen en ze kijkt me aan en kalmeert. Echt een poepie! *LOL*

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 22:14

LiSSy schreef:
ziet er goed uit joh!
arabiertjes pakken toch dingen snel op, makkelijk eigenlijk he Haha!


Ja, dat valt mij steeds meer op......ze pikt de dingen zoooo snel op! Echt een slim wezentje en volgens mij denkt ze echt over de dingen na!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 22:30

Nee, nog niet......nou ja....alleen een baby......het gaat waarschijnlijk dus zondag gebeuren, maar rustig aan hoor. Eerst hangen ed.....ik hou jullie natuurlijk op de hoogte.

Dit was de eerste die op Cheyenne's rug heeft gezeten (en JA het is verantwoord, want Yennie is de rust zelve, dat zie je meteen, en mama hield kindje vast).

Afbeelding

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 22:35

Uhmmm.....een Wintec 2000 veelzijdigheid met verstelbare boom. Ik heb hem nu ongeveer een maandje. Tweedehands gekocht. ja, want ik zou eerst een zadel van jou komen bekijken toch? Of vergis ik mij nu?


Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 22:42

Ja, nou bij die van mij zat er dus ook een zwarte boom in. Maar met die boom kantelde het zadel erg naar voren, dus nu zit er een groene in (een maat smaller), ook op aanraden van mijn "deskundige" nicht. Maar ik zat zelfs te twijfelen of er misschien geel in moet.....Maar ik wil ook zo graag die meter hebben om het precies op te meten. Maar ja.....ik hou het er maar op dat ze op den duur spieren krijgt en dus weer breder nodig zal hebben.....dus voorlopig houdt ik het even op groen. Maar tussen de schoft en de kamer is wel onwijs veel ruimte (meer dan 4 vingers), maar ik heb geen idee of dat minder wordt met een smallere boom. Het is het proberen waard!
Laatst bijgewerkt door Franca op 26-06-03 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 22:43

Judibo schreef:
Toch maar geen westernzadel???


Jawel....die gaat er zeker nog komen, maar ze moet eerst volgroeid zijn en alle spieren hebben die nodig zijn om het zadel op maat te kopen/ maken Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-03 22:48

Ja, voor de komende periode is een Wintec prima. Maar op den duur wil ik wel graag een mooi western-/ endurancezadel erbij.....die zitten zo heerlijk *LOL*

Goeie tip Chiqa, ik zal het eens opmeten met een ijzerdraadje. Cheyenne is erg smal gebouwd, maar met geel ben ik dan weer snel bang voor drukplekken of klemmingen...

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 00:34

Ik woon in Haarlem en Cheyenne staat iets buiten Haarlem.... Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 00:50

Ja, ik zal morgen eerst maar eens de beugels eraan hangen. Zal wel weer even wennen worden voor haar. Oke, die gele boom dus toch maar even proberen. Op zich lijkt het zadel nu wel goed te zitten, maar wie weet wordt dat weer anders als ik erop zit.

Dank je wel.....ik ben benieuwd hoe het zal gaan.....ik wordt misschien wel de eerste die erop gaat......het inrijden doet Priscilla dan verder....

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 13:46

Ja mijn eigen zadel. Volgend jaar een mooiere kopen Lachen

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-03 23:28

Ben ik ook nog steeds van plan! *LOL* Maar het bleek heel moeilijk om een geschikt westernzadel te kopen, vooral omdat ze nog groeit. Ik wil daar dus nog even mee wachten, vandaar deze goedkopere Wintec.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers