Nike back to action > bokaction :+

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Nike back to action > bokaction :+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-06 19:43

Nike heeft un lange vakantie gehad.. Ze is kreupel geweest (met been door grond gezakt tijdens water drinken :s) En toen heeft ze zichzelf ook nog eens kreupel geschopt. Heb wel veel met haar gelopen aan de hand en als we al reden gewoon lekker buiten gereden. (bijna alleen stappen) Verder heeft ze tussendoor nog dagen stilgestaan. Donderdag heb ik haar weer voor het eerst weer wat echt gereden waarbij ze alleen maar hard wou rennen en anders ging ze der rug vastzetten en dat soort dingen. Toen heeft ze nog 1 dag een stapbuiteritje gemaakt en 2 dagen vrij gehad. (Weer rustig opbouwen.) Gistere was ze echt maf bezig. Beest heeft energie teveel zoals altijd.. alleen nu nog erger Scheve mond
Alleen maar hard willen gaan.. ze meende ook nog eens dat der achterbenen op vakantie waren en heb veel moeite moeten doen om die der ook maar een beetje bij te krijgen op het begin. Ving ik der op kwam ze weer in verzet en begon ook met der rug te klooien. Zweep erbij.. ook gebruikt en toen was het natuurlijk helemaal mis. Slaan naar de zweep, terwijl ik echt maar erg zacht tikte. Bokken, beetje steigeren en sprongetjes maken om vervolgens gespannen te gaan doen. Op het laatste ging het gelukkig nog een beetje goed en toen ben ik maar gestopt.

Ik reed voor het eerst met mijn nieuwe jophurs.. is toch even wennen Knipoog Kon mijn hakken ook niet uitdrukken Clown Dat ik zonder cap reed komt doordat ik mijn cap heb laten liggen op stageplaats.
Kwaliteit van de foto's is niet al te best.. sorry.
1. Afbeelding Stappen. Bezig met haar achterhand eronder te rijden, te houden en voor goed te doen.
2. Afbeelding Hier kan je zien dat ze onder me uit ging lopen.
3. Afbeelding Van tevoren had ze nog een paar keer getrapt naar de zweep. We kwamen aan stappen.. ik tik der bij en huppa. Ik tikken zij weer slaan en zo door.
4. Afbeelding Toen kwam der een trap en bokkesprongetje.
5. http://img109.imageshack.us/img109/7001 ... 112mf4.jpg Bok Clown Sorry Nike Bloos
6. Afbeelding Nog wat sprongetjes.. en toen kwamen we zo neer Tong uitsteken
7. AfbeeldingIk tikte der weer en toen ze naar voren wou gaan springen hield ik der tegen. Vond ze niet leuk en toen ging ze maar omhoog.
8. Afbeelding Nike stilgezet toen ze niks meer deed, klopje gegeven en verder stappen. Ja daar ging de gespannen race-eend. Ik der tegenhouden.. reactie van Nike Scheve mond
9. Afbeelding Gespanne??.. Neee Nagelbijten / Gniffelen
10. Afbeelding Even halthouden. Hier staat ze wel netjes! Alleen der hals mocht beter. Maargoed, hier was ze net op en neer aan het gaan. (omhoog, omlaag.. wil ze direct weg. Mag niet > omhoog enz.)
10. http://img59.imageshack.us/img59/7919/a ... 045hr6.jpg Drafje op andere hand. Ook al gespannen.
11.Afbeelding Nike denkt 'ok, gaan met die banaan' Tong uitsteken
12. http://img147.imageshack.us/img147/6523 ... 013xm5.jpg
13. http://i64.photobucket.com/albums/h189/ ... werkt1.jpg
14. Afbeelding
15. Afbeelding Beter.
16. Afbeelding En toen moest Nike gaan briessen Tong uitsteken
17. Afbeelding En de goede/betere spanning is er.
18. Afbeelding Haha!

Ik wou erg op mijn binnehand gaan letten. Zoals ik donderdag ook gedaan heb. Alleen lukte dit nu niet echt. Waardoor het soms lijkt alsof ik erg inwerk met mijn binnenhand is ook omdat ik de teugels vaak ongelijk heb. Dat ik de binnenteugel langer heb. En als ik der dan op bijde teugels wil opvangen omdat ze door me buitenteugel heenloopt (met opvangen) moet ik de binnenteugel erbij halen en zitten me handen omgelijk. Ben ik ook al af aan het leren.
Verder van mijn houding weet ik de dingen ook. Heb gisteren op de rest ook niet echt gelet. Maar ik werk eraan. Knipoog

Commentaar/tips over hoe ik dingen op kan lossen. Zoals bijv. het altijd hard willen gaan van Nike en met tegenhouden in protest komen en vaak ook der rug gaan vastzetten of wegdrukken. Ik probeer het tegenhouden ook op mijn houding. Maar op zo'n momenten reageerd Nike er gewoon helemaal niet op.
Ook haar goed opsluiten en meer bij elkaar rijden is erg moeilijk. Ze voeld zich denk ik dan gevangen/opgesloten, wat ze niet leuk vind en gaat ook weer dingen doen. Meestal gespannen lopen. Dribbelen, hoofd omhoog gooien enz. Of ze wil ineens heel hard wegrennen.
Dat was het wel weer..

Robin

Re: Nike back to action > bokaction :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 19:54

Ziet er netjes uit patty,
Je binnenhand is al goed verbeterd!

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:00

mooie aanleuning mooi paard

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:00

ach we hebben allemaal weleens een dag niet mee Lachen ziet er verder toch goed uit hoor! volgende keer gaat het vast weer makkelijker!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:01

Owh wat heeft Nike toch een pech hé? Zoveel energie maar ook zoveel pech met dr lichaam Scheve mond .
Mss is t n idee om (vooral nu met opbouwen) wat te longeren?
Evt met pessoa of bijzet zodat ze lang en laag kan lopen. Kan ze haar energie alvast wat kwijt en scheelt mss dat er nog eventjes geen ruiter opzit? Lachen
Tijdens t rijden zou ik zeggen: figuren en naar voren blijven rijden. Dan kan ze moeilijker onder je weg. Maar das mss ff moeilijk nu ze zolang stil heeft gestaan? Lachen

Ik vind jullie wel een supermooi stelletje. Je rijdt imo Nike heel eerlijk en goed. Binnenhandje verbetert nog wel Ja .
Heel veel succes! Hopelijk blijft Nike kreupelvrij! Lachen

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:03

ZIet er goed uit... Het kan aan mij liggen maar ik vind dat je schouders op sommige fotos verder naar achter mogen... maar kan moment opname zijn

ChingYi_Dino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:05

hey meid!
Kan gebeuren, Nike was ook wel erg fris gister.
Je had haar op ten duur wel weer goed aan het lopen!!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:18

Het ziet er netjes uit.
Zo te zien had ze haar dag niet helemaal. Lachen

Het valt me wel op, dat je nogal kort zit? Is het niet een idee om je beugels 1/2 gaten langer te doen? Lachen

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:15

Ziet er goed uit Ja
Ik vind haar echt een leukl paardje Lovers
en jullie zijn een goede combinatie!
Maar ik vind ook dat je heel erg kort zit...

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 21:52

heej nikie, wat fijn dat het alweer wat beter gaat!! hopelijk gaat het nu lang goed *LOL* verdiend hebben jullie het zeker

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:03

het ziet er helemaal niet zo verkeerd uit... Nike is en blijft een leuk paardje!

Alleen als je haar bij tikt, en ze wil naar voren gaan... ik zou haar dan niet tegenhouden, maar even laten gaan.. je vraagt tenslotte of ze voorwaarts wil gaan en dat doet ze dan, ookal is het even niet op de manier die jij graag ziet... Haha! Na een paar passen kan je terugnemen en weer opnieuw normaal vragen of ze voorwaarts wil gaan... Lachen

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:07

Idd beugels 1 of 2 gaatjes korter? Of is dit alleen omdat je drukkigheid verwachtte en zo steviger zat (doe ik ook nog wel eens Knipoog)!!

Om haar losser door de rug enzo te krijgen veel buiging; voltes openen en sluiten, slangenvolte's, de hele bende!
Ook longeren met pessoa of ander hulpteugeltje zou kunnen, en event(weet niet hoe of wat je dat hebt) extra les nemen oid?

Voor de rest, vind het op zich absoluut geen verkeerd beeld geven hoor! tis natuurlijk niet perfect maar ze had dr dag ook gewoon niet helemaal..

Holaso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 22:13

Het valt nog goed mee voor een slechte dag. Wat moet dat dan geven bij een goede dag? Tong uitsteken

Mooi paard trouwens.

De mijne had vandaag ook een slechte dag, door die stormwind hier, denk ik. Er was niets mee aan te vangen. Zo zie je maar, het kan niet altijd rozengeur en maneschijn zijn hee.

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 23:46

ziet er best goed uit ( Maar mischien verstandig als ze zo doet voor je eigen veiligheid gewoon een cap op te doen Knipoog )

Edit ; lees net dat je hem op je stageplek had liggen Knipoog

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:47

wauw wat een ontzettend geweldig mooi ding!!! Ja dit is echt zo mijn type pony.. zeker D? echt een heerlijk mooi beessie jammer dat ik niet meer echt op D-pony's pas.. maar mijn dochtertjes (als ik die ooit krijg) krijgen echt wel zo'n pony Haha!

Magicjuu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 07:54

super mooi paardje aleen dat trapen naar de zweep moet je afleren maar die binnenhand komt wel goed en veel succes

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 11:36

ja, echt super mooi paardje!!! Vingers aflikken

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:08

Banjer schreef:
Alleen als je haar bij tikt, en ze wil naar voren gaan... ik zou haar dan niet tegenhouden, maar even laten gaan.. je vraagt tenslotte of ze voorwaarts wil gaan en dat doet ze dan, ookal is het even niet op de manier die jij graag ziet... Haha! Na een paar passen kan je terugnemen en weer opnieuw normaal vragen of ze voorwaarts wil gaan... Lachen
Ben ik het mee eens. Ja

Het ziet er toch goed uit Patty, jullie zijn hard vooruitgegaan! Ik vind je binnenhand er ook al beter uitzien! Enkel opletten dat je neit naar voren valt én vooruit blijven kijken. Knipoog

Ik vind jullie een leuke combi, echt zo door blijven gaan!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 17:39

Ziet er best netjes uit hoor voor een slechte dag! Haha! Volgens mij ziet het er dan heel goed uit als jullie een goede dag hebben! Ja

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-06 17:16

Dankjullie Haha!
Hihi, ik vind Nike nu juist lelijker aan het worden. Clown Als ze der wintervachtje weer krijgt.

Naomi21; Ja idd... jammer genoeg Verdrietig
Longeren doe ik ook ja. Teminste, da ga ik doen. Zowiezow ook al voor de afwisseling. Meestal longeer ik met niets, en dan der gewoon proberen te laten lopen met der hals/hoofd helemaal laag en fijn ontspannen. Wat normaal super gaat. Wel te hard.. maarja, daar is met longeren dan niet superveel aan te doen. Ze reageeert wel al steeds beter op me stem dat ze rustiger moet gaan alleen als ze zoveel energie heeft lukt dat nog niet helemaal. Ik wou er wel met pessoa gaan longeren. Zodat ik der met longeren ook wat beter kan trainen.
Idd van nog geen ruiter op der rug. Zal zeker wel helpen.
Over het rijden idd veel figuren en overgangen/tempoversnellingen rijden. Alleen kan ik der niet naar voren blijven rijden qua tempo. Omdat ze al veels te hard loopt. Als je der zo zou zien lijkt ut alsof ze echt aan het rennen is in plaats van normaal rustig draven. Al is het soms wel beter om vooruit te rijden, voor even. Maar met het opbouwen wil ik zowiezow niet echt vooruit rijden, omdat ze als ze zo hard loopt, ze volgens mij ook der pezen weer meer belast.
Zo jammer dat ik der ook niet even kan laten uitrazen, want dan is het misschien weer mis.
Haha! Ik hoop ook dat ze kreupelvrij blijft Knipoog

maickell0ver; Klopt idd. Werk eraan Lachen
xMarleeNx; Korter zitten heb ik extra gedaan. Zowiezow al omdat ik weet dat ze wat sprongen zou kunnen gaan maken en zo blijf ik dan makkelijker zitten. En ik heb de laatste tijd met rijden snel pijn aan mijn enkels. Zo is dat minder. Lachen
Nathalie84; Ik hoop het! Knipoog
Banjer; Ik vraag niet of ze voorwaarts wil gaan met bijtikken hoor. Als ik dat wil hoef ik alleen maar mijn hand naar voren te doen en ze gaat al als ze zo'n zin heeft. Ik vraag haar daarmee juist om haar actiever te zijn in haar achterbenen. En zonder haar van voren op te vangen zal ze dat niet goed worden. (Met goede aanleuning en wat meer bij elkaar gereden)
Het is dus niet echt bedoelt om harder te gaan lopen. Maar voor het actievere. Nike meent dan meestal dat als ik iets met me been doe het direct de bedoeling is dat ze harder gaat.
Dan kan je weer zeggen dat ik met me benen moet drijven en haar voor moet opvangen alleen gaat ze daardoor vaak niet actiever lopen alleen gespannen lopen. Lachen
Sodera; Zie Naomi21. Les heb ik Lachen Van Nathalie84. (dinsdag hebben we na een hele tijd eindelijk weer les Haha!)
Holaso; Iets beters Tong uitsteken Jammer dat het bij jou ook niet goed ging! Idd. jammer genoeg niet Knipoog
khOuuvnnjOuu; Idd een D Lachen (1.46) Haha Tong uitsteken
Magicjuu; Idd. Daarom tik ik der ook weer direct als ze iets doet. Heeft ze er zelf niks aan want ze krijgt der weer iets voor terug.
Sylleke; Idd. Ik let erop Lachen