Westernles!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 18:16

hallo

swerdy rijdt ik altijd met deze shanks het is ook mijn paardje en je kan er heel goed op rijden met twee handen als je niet meer als licht contact hebt en een stille hand zou mn paardje gehinderd worden gaat ie gestressed lopen en hij is zelfs zeer ontspannen. ik heb hem ook met trens gereden maar een trens bit pakt ie vast en dat doet ie in alle gangen en heb jarenlang dressuur gereden met hem en geprobeerd hem netjes op trens te rijden met de juiste begeleiding maar het bleef een groot gevecht ook hulpteugels etc hielpen niks zn gebit is nagekeken en was in prima staat er hebben andere opgereden en dat scheelde ook niks dat ie in de bak het bit vastpakte was tot daar aan toe maar buiten wordt ie zo gek als een deur en gaat ie er vandoor oncontroleerbaar met trens en is die op echt geen enkele manier te stoppen met dit bit is ie superbraaf zonder dat er aan getrokken wordt of ik hem kort houdt ermee

wel ga ik hem in de bak weer op trens laten rijden door fleur en annelies zodat ik zeker weet dat ze mn paardje niet hinderen in de mond express zullen ze het nooit doen maar misschien wel perongeluk ik moet alleen nog een ander bit voor hem halen dus vandaar dat ze dr eerste les zo moest rijden. hopelijk kan ik hem ook ooit buiten weer met een gewone trens rijden Lachen

verder heb ik de foto's gemaakt ze zijn niet helemaal supermooi maar ik had zelf de les daarna les dus kon ik zelf niet lang foto's maken.

moest nml present nog opzadelen (en ja die rijdt ik wel gewoon op trens ook Tong uitsteken ) maar swerdy gaat in de bak ook gewoon terug op trens het is nu denk ik wel te doen en dan wordt ie iniedergeval niet gehinderd.

en de beugels kunnen wel in dat gaatje hoor fleur had me maar geroepen dan had ik het wel even voor je gedaan hoor Tong uitsteken
ik heb ze er volgens mij voor annelies ook ingedaan 1 gaatje korter als mn eigen beugels of niet?
nou ja laat het me maar zien zondag doe ik ze er wel even voor je in ik had al het grootste gaatje van de gaatjes tang uitgekozen maar zelfs die was nog te klein sorry Tong uitsteken

hej fleurtje en je kan wel met gymschoenen rijden maar schoenen met een hak is idd wel veiliger want je glijdt echt helemaal weg omdat je geen hak hebt.

dus misschien is dat een idee om die een paar te zoeken? ik zal even voor je kijken of ik eventueel schoenen heb die je anders kan lenen die wel een hak hebben als je ongeveer mijn schoenmaat hebt moet dat lukken en dan zou ik wel chaps aan doen.
met een spijkerbroek glijdt je ook minder in het zadel heb je geen oude spijkerbroek die je kan aandoen??? zit veel fijner op een westernzadel en als die van binnen geen dubbele naat heeft schuurt het ook niet.

en een cap is alleen maar veilig dus daar is niks ergs aan om die te dragen das alleen maar goed.

nou hopelijk voor iedereen nu een antwoord op zn vraag als je verder iets wilt weten over mn paard of over het bit dan graag mij erover mailen of pben groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo



fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 21:31

hej annetje

nee dit is niet bij mij thuis was het maar waar dat ik een stal en bak aan huis had Tong uitsteken neej dit is bij ons op stal het is geen westernstal maar het merendeel van de pensionklanten rijdt wel western nou staan we maar met 5 mensen maar de eigenaar ik en een stalgenoot rijden western een vrouw rijdt serieus dressuur en de andere rijdt alleen buiten.

en thnx voor het compliment dat jullie het leuke foto's vinden ik heb ze gemaakt Tong uitsteken

kuzzz

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 07:14

hej fleur je krijgt wel superleuke reacties op je foto's Tong uitsteken

ik zal er ook nog een paar toevoegen van mijzelf in mijn les met mn paardje

Afbeelding

wel een leuke foto alleen zou ze wel iets lager mogen lopen maar ja daar werk ik nog naar toe en ik wende haar net terug naar de hoefslag maar ik haalde mn hand overlangs en dus lijkt het alsof ik mn handen heel hoog houdt slecht Lips are sealed

Afbeelding

en hier liep ze dan netjes een stukje lager maar veelste veel op de voorhand dus betekend weer dat het nog niet goed genoeg ging Tong uitsteken


Afbeelding

voor de mensen uit mn vorige topic ik kan wel lachen als ik paardrijdt hoor Tong uitsteken

Afbeelding

en nog eentje lekker ontspannen stappen.

Afbeelding

dit vind ik een supermooie foto alleen loopt ze voor de westernsport volgens mij hier nog steeds veelste hoog hier loopt ze meer richting dressuur. (misschien wel een verborgen talent van mn westernpaardje)

van mij op swerdy heb ik wel een foto maar die vindt ik niet zo mooi geeft helaas ook geen ontspannen beeld loopt ie een beetje schuin op dus die plaats ik wel een andere keer als ik er een heb die wel duidelijk is dichterbij is en dus ook mooier kan laten zien.

ik zal er nog een paar neerzetten van annelies op swerdy die heeft er ook op gereden

Afbeelding
ik begin nu net met de mooiste foto

maar hier zijn er nog een paar

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en dat waren er een paar van annelies
die heb ik niet genomen die heeft iemand anders genomen want annelies rijdt bij mij in de les

misschien willen krisje mutzje en shiloh ook nog wel hun foto's toevoegen van de les misschien ook niet dus heb ik het niet gedaan wist nml niet of ze daar hun goedkeuring voor hadden

de andere foto's waren niet zo mooi dus die heb ik even niet geplaatst ze waren of wel onduidelijk ofwel miste er een lichaamsdeel van mn paard ofzo

groetjes fabienne

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 20:40

hej hej

ja heb al eens een bit met rolletjes geprobeerd en in de bak vecht je dan het eerste kwartier lang omdat ie ook dat op de een of andere manier nog vasthoudt aan een kant
daarna gaat ie in de bak wel lekker lopen erop maar ja dan moet je hem wel continue corrigeren omdat ie vaak een loopje met je neemt. maar heb er vandaag ook mee gereden omdat ik annelies en fleur toch al met trens wou laten rijden zodat ie niet zo in zn mond wordt gereden nou doen ze dit allebei zeker niet bewust maar dat is vaak het gevaar.
maar ja als ik hun er mee laat rijden moet ik eerst ook zelf even proberen en oefenen maar na een beetje vechten ging dat eigenlijk heel goed


en op de laatste foto's ik weet niet of ze hem corrigeerde of gewoon teveel vroeg of niet ik had op hetzelfde moment zelf les en mn handen vol aan het paard waar ik op reed en dus niet continue op haar gelet.

nou hangt het bit nooit helemaal recht maar ze gebruikt het bit idd wel daar ik weet uit ervaring dat ze er wel altijd goed mee overweg gaat zowel zij als ik hebben les gehad met hem ook met dit bit en hem er altijd meegereden en ook zij heeft een stille zachte hand dus kan goed correctie moment zijn ook bij haar was ie vaak druk.

maar goed ze gaan dus allebei in het weekend op trens over :p

groetjes fabske

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 07:37


Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 07:41

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit zijn de foto's van kristel met shesa

groetjes fabske

Volg ons ook op instagram:

www.instagram.com/fabienne.en.eldiablo


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 bezoekers