Genderose met Hackamore!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Genderose met Hackamore!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 17:22

Ben al een tijdje aan het toppen geweest over het wel of niet aanschaffen van een hackamore. Genderose is niet te rijden met bit, en met halster wel, maar dan kan ik d'r nite goed houden. Zocht dus iets pittigers maar geen bit in haar mond. DUs kwam ik uit op de hackamore met kleine scharen.
Had hem vandaag dus binne, oei wat een lelijk ding! Maar ja, gaat niet om de mooiheid er van, maar of dat het een beetje werkt.
Dus ik vandaag natuurlijk gelijk proberen. Genderose wist niet wat d'r overkwam.
Maar ze ging er zooooo fijn op! Echt super. Rij lekker mte los teugeltje, en hele lichte inwerking en ze luisterd al. Ik eerst alleen in het kleine weilandje en toen samen met Mariska in het grote weiland anar achteren stappen. Nou het ging echt perfect. Ze accepteerde het goed, liep er lekker op en luisterde echt super! Echt geweldig!

Ff fototjes gemaakt natuurlijk Tong uitsteken Hij zit toch zo goed???

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekker hoofdje heeft Genderose ook he?! Lovers

whatever

Berichten: 213
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Bedum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:25

Fijn dat ze er zo goed op reageert1 Heb er ook goede ervaringen mee.
En zo lelijk istie toch niet?

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:25

Hij zit zo wel goed hoor, maar lager moet je hem zeker niet doen, eerder nog net iets hoger (dan is ie ook iets minder scherp).
Blijf erop letten dat je over een paar maanden ook nog diezelfde gevoeligheid hebt als je ermee rijdt, want anders kom je met steeds grotere marteltuigen in aanmerking.

Tessake

Berichten: 4721
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Stokkem (limburg, Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 17:26

ik vind best wel een leuk hoofstel hoor
en ja je paard is zeker mooi
fijn dat het zo goed gaat met het nieuwe hoofstel

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 17:33

carola schreef:
Hij zit zo wel goed hoor, maar lager moet je hem zeker niet doen, eerder nog net iets hoger (dan is ie ook iets minder scherp).
Blijf erop letten dat je over een paar maanden ook nog diezelfde gevoeligheid hebt als je ermee rijdt, want anders kom je met steeds grotere marteltuigen in aanmerking.


Ik laat het lekker bij dit dingetje, ben zeker niet van plan een scherper ding aan te schaffen. En met losse teugel en rustige inwerking rij ik altijd al op haar dus dat gaat vast wel lukken. Ze is ook toch nog maar een paar maanden bij mij...

denz

Berichten: 3103
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:43

Leuk hoor, vind 'm helemaal niet lelijk!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-03 18:49

Ik zou er een bruin hoofdstelletje bij doen.. dan is het geheel iets mooier Lachen Verder ook IETSJE omhoog, maar zo kan het ook wel..

Fijn dat ze er goed op loopt!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-03 18:51

Hij kan nu nog niet ietsjes omhoog. Moet ff een gaatje in het bakstuk erbij en een iets langere kinketting. Ik ben van plan een kin bandje te kopen. Vind zo'n kinketting niet echt ijfn.

jeanneke

Berichten: 596
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Halle (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 00:51

Heb vorige week voor de eerste keer met juist dezelfde hackamore gereden, gekocht op een paardenmarkt. Mijn merrie vond het in het begin wat raar, maar na een tijdje reageerde ze er zeer goed op. Eén goede raad: koop inderdaad zo een kinbandje want dat kettinkje is van een niet zo goede kwaliteit, mijn merrie zat met een lichte zwelling onder haar kin, heb de indruk dat het iets te sterk inwerkt zo. Met een bescherming rond het kettinkje is dit een openbaring Haha! Haha! !!!

groetjes Janna

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 09:41

jeanneke schreef:
Heb vorige week voor de eerste keer met juist dezelfde hackamore gereden, gekocht op een paardenmarkt. Mijn merrie vond het in het begin wat raar, maar na een tijdje reageerde ze er zeer goed op. Eén goede raad: koop inderdaad zo een kinbandje want dat kettinkje is van een niet zo goede kwaliteit, mijn merrie zat met een lichte zwelling onder haar kin, heb de indruk dat het iets te sterk inwerkt zo. Met een bescherming rond het kettinkje is dit een openbaring Haha! Haha! !!!

groetjes Janna


Ik had er een bontje omgewikkeld. Even een van mijn neusbontjes verknipt Haha! Alleen voor de foto even niet. Hopelijk heb ik er snel een!