beetje laat.. Chepstow, Wales

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

beetje laat.. Chepstow, Wales

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 14:45

Ik ben dus vanaf 31 januari tot 1 mei in Wales geweest, en ben twee keer naar de renbaan in Chepstow geweest. Errug veel foto's gemaakt, dit is een selectie van de mooiste:

Van de races zelf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Naar de start:
Afbeelding

Voor de rest moet je naar deel twee kijken...

mytgard

Berichten: 185
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: Lage Vogezen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 15:14

gave fotoos.
Heb wel een beetje medelijden met de schimmel op de 7de foto

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-03 15:17

tsja, dat is hoe ze spingen... Ze rennen gewoon over de hindernissen heen Haha! De eerste keer heb ik geen enkel paard zien vallen, de tweede keer maar eentje. Het ziet er erger uit dan het is

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:01

gave foto's Haha! maar ik blijf het een zielige sport vinden(is mijn mening) al die klappen die ze krijgen Boos!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-03 16:06

Ja, het is ook niet mijn tak van de paardensport. Ik hou er ook niet van, al dat gemep op de paarden en dat gerop in de monden. Laat staan al die paarden die afgemaakt moeten worden die ten val zijn gekomen over de hindernissen...

Sorry wkoekoek, als je deze tak van de sport mooi vindt, dan zijn het inderdaad mooie foto's...

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 09:47

Carlaa schreef:
Laat staan al die paarden die afgemaakt moeten worden die ten val zijn gekomen over de hindernissen...


Tsja, en als je ooit eens heen zou gaan zou je ook weten dat dat ontzettend meevalt.

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:45

heeej Engeland foto's *LOL*

op zich lijkt het me waanzinnig om in volle vaart over zo'n baan te gaan, maar dan laat ik de hindernissen liever weg Schijnheilig
maar de oneglukken en enge dingen vielen dus mee? ga je nou over naar deze tak van de sport of blijf je toch maar bij je super dravertjes Haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:54

Het spijt me wel hoor, maar je moet zelf ook toegeven: in geen enkele andere tak van de paardensport lopen de paarden zoveel risico als hier. En dan mogen ze hopen dat ze na hun hoogtepunt in deze sport ook nog het recht krijgen om de rest van hun leven te kunnen leven (op een waardige manier).

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 10:57

Carlaa schreef:
Het spijt me wel hoor, maar je moet zelf ook toegeven: in geen enkele andere tak van de paardensport lopen de paarden zoveel risico als hier.


Ik denk toch wel dat bij military meer paarden worden afgemaakt, daar zijn de hindernissen veel gevaarlijker.
Ze breken best vaak benen.

Maar nu ff over de foto's, je hebt echt mooie foto's gemaakt!! Ik vind het erg echt onwijs gaaf uitzien. Maarja ik kom meestal niet verder dan Duindigt Haha!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 11:10

Ik kom meestal niet verder als Wolvega dus dit was ook een hele stap Haha! Maar het was zo ontzettend cool! Alles was netjes, schoon, opgeruimd. Prima geregeld, de paarden zagen er super uit (verzorger van het mooiste paard kreeg 50 pond, dan doe je je best wel Haha! ).
En hoezo loopt een paard in deze tak van de sport meer risico? Er gebeuren genoeg ongelukken in andere takken van de sport, idd bijvoorbeeld military, en hoeveel ongelukken gebeuren er wel niet in de recreatie doordat mensen onvoorzichtig zijn?
Er wordt heus wel voorzichtig gedaan met een paard dat een paar duizend euro waard is, en nog meer geld in het laatje kan brengen. Zo Haha!

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:28

Inderdaad. En dat laatste is ook een van de grote beweegredenen. Ik vind het gewoon een walgelijke tak van de sport. Maar dat is mijn mening en als jullie er wel plezier aan kunnen beleven, het is je gegund...

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-03 12:30

Geloof me, het is niet walgelijk Wanneer ben je er geweest en waar?

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-03 12:31

ik vind het erg mooie foto's lekker helder ondanks dat ze zoveel bewegen.. tis ook niet mijn favo sport maja tegenwoordig kunnen paarden met stoeien al hun been breken dus Verward

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 13:08

Citaat:
Geloof me, het is niet walgelijk Wanneer ben je er geweest en waar?


Ben in Amerika ook op zo'n baan geweest in Florida en ik zie het wel eens op tv. Heb er laatst een aantal documentaire's over gevolgd. En is Amerika anders dan Europa?
[/quote]

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-03 13:15

Zou het niet weten. Ik ben alleen in Engeland en Nederland geweest. Ik vind niet dat een paard er anders wordt behandeld als in de dressuur/springsport, military, etc.

Die docu was van "de mensen van"?

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:33

Nee, van dat programma heb ik maar twee afleveringen gezien en dat was recentelijker. Wat is heb gezien was op Discovery Channel en op Animal Planet. Een paar jaar geleden hebben ze er op RTL5 en NLD3 ook veel aandacht aan besteedt...

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-03 14:55

Wat gaat iedereen weer off-topic , het draait hier om de foto's , niet of je nou wel of niet walgt van racen . Scheve mond
Dan start je een nieuw topic maar ga je niet deze verzieken Knipoog

Het lijkt me fijn om eens te gaan kijken zodat ik weet wat het is . (je ziet het enkel op tv) . Het intereseert me niet zoveel verder , maar je moet toch alles eens een keertje hebben meegemaakt en gezien Tong uitsteken
Dan kan ik mss ook eens een gokje wagen Schijnheilig

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:30

Prima, zal mijn mond houden. Ontopic dan: Ik had al gezegt dat het wel mooie foto's waren als je van deze sport houdt... Daar blijf ik dan ook bij...