Twingo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-01 23:39

ik vond net een oude foto van mijn verzorgponytje van 3 jaar geleden...
[img]../upload/1077/irenetwingo.jpg[/img] (ik erop.. was hier nog maar 11 of 12 hoor Haha!
[img]../upload/1077/twingo.jpg[/img]
[img]../upload/1077/twingohoofd.jpg[/img]

Ze was heel lief maar had wel een moeilijk karakter.. ze was heel angstig achter haar oren en in de les vloog er regelmatig iemand af.. Niemand mocht er aan haar oren komen en ze schrok ook heel vaak ergens van.. (ze heeft ook een tijdje een hoofdstel gehad met oogkleppen). Ze had korte manen en het was een ramp als die geknipt moesten worden.. ik ben er een keertje 6 uur mee bezig geweest, je moest met haar heeel veel geduld hebben. Na een tijdje heb ik toch haar vertrouwen gewonnen, dan was ze heel lief.. als ik aan kwam maakte ze altijd een heel lief geluidje (soort van heel zacht hinnikje) en als ik gewoon bij haar stond en tegen haar stond te praten legde ze soms haar hoofd op m'n schouder en ging ze een hele tijd zo staan met d'r ogen half dicht (pfff.. zo'n paardehoofd is wel zwaar hoor!). heel erg lief.. Ik heb haar ongeveer een half jaar verzorgt. Toen is ze verkocht, ik weet niet waarom, maar ik denk omdat ze niet geschikt was voor het manegewerk met zoveel verschillende kinderen op haar rug. Ze was toen 8 jaar dus ze zal nu ongeveer 11 zijn..

Kent iemand haar misschien????? ik wil graag weten hoe het met haar gaat.. ik weet niet waar ze is, maar ik geloof ergens in het Oosten (Overijssel, Drenthe, Gelderland..)
ze is ongeveer 1,40 m. hoog en normaal ietsje donkerder van kleur omdat ze hier geschoren was. met rijden was ze wel braaf maar schrok vaak en dan bokte ze of ging met je aan de haal. En soms ging ze met rijden opeens scheef lopen met haar hoofd. Ze heette al Twingo toen ze kwam.

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 23:43

Hi hi hi, mijn auto is een Twingo!! Clown

Beetje flauw, maar toch leuk!! *LOL*

Erg leuk paardje trouwens!! Party!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-01 23:46

jah haha.. daar "pestte" iedereen haar ook altijd mee.. als ze ff hard ging galopperen ofzow of ging springen en bokken zei iedereen "tuut tuut daar komt Twingo weer aan!" of "heej ireen... heb je je rijbewijs nu al?!?!"

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-01 23:49

Ha Ha, wel goede opmerkingen!!!! Tong uitsteken

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 00:00

leuk paardje!!!!! en het is meestal zo dat als je nou eenmaal het vertrouwen hebt gewonnen dan veranderd een paardje echt helemaal

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 00:33

zeker een leuk paardje!!ik heb een van die foto's vaker gezien...volgens mij omdat iemand haar zocht, jij irene?????

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 00:34

ik had trouwens ook een verzorgponytje die helemaal veranderde toen ze me vertrouwde..echt schattig!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:07

In Assen is een manege en daar heet een pony ook Twingo. Daar ben ik anderhalf jaar geleden nog geweest. Die Twingo is ook een vosje met rechtop staande manen met een bles. Ik weet niet of het dezelfde Twingo is, maar misschien wel! Party!!
Leuke foto's trouwens!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 11:32

Jah ze was echt verandert na een tijdje.. zo lief!! En het kan wel dat er ergens anders nog een foto heeft gestaan van haar, want ik heb haar toen ze weg was nog een hele tijd gezocht enzo.. ik heb het nou wel een beetje opgegeven.. t is nu al 3 jaar geleden dat ze weg ging maar ik mis haar nog steeds best wel.. t was de leukste verzorgpony die ik ooit heb gehad (op Evietje na dan)

Brando-S weet je nog hoe die manege heette ofzo? Het is heel goed mogelijk dat ze nu in Assen staat!!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:44

Ik geloof dat het de Bosmanege is. Ik weet natuurlijk niet zeker of zij het is, maar het is wel toevallig!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 11:58

jah er zijn niet veel paarden die Twingo heten! en er zijn ook niet veel voskleurige "slanke" paardjes die een fjordenkapsel hebben met blesje.. ze zal nu waarschijnlijk ook donkerder zijn omdat ze na het scheren veel lichter was geworden (zoals op de foto)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 12:07

Heb even het adres voor je opgezocht ben benieuwd of het haar is.

Ruitersportcentrum De Bosmanege
Broeklaan 14
9405 AM Assen
Tel. 0592- 399266

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-01 12:26

dank je wel!! misschien ga ik wel even bellen.. of ik ga er een keertje langs als ik mijn andere ex-verzorgpony eens ga opzoeken (die gaat in oktober weg.. naar ergens in Drenthe)