foto's uit de vorige eeuw: m'n verzorgpony's en paarden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 19:24

Ik zat (sja, je moet toch iets als bokt het niet doet) vandaag te bladeren in m'n oude foto-albums en kwam o.a. m'n oude paardenfoto's weer tegen, waaronder de foto's van m'n vroegere verzorgpony's en -paarden. Komen ze:

[img]../upload/328/gaike.jpg[/img]
Gaike was m'n eerste echte verzorgpony. Een manegepony die niemand eigenlijk echt leuk vond, maar voor mij was ie heel lief dus ik was Lovers

[img]../upload/328/molly.jpg[/img]
Toen Gaike wegging Huilen kwam Molly, 2,5 jaar oud en een superscheet. Haar heb ik maar een half jaar mogen verzorgen, ze werd -nadat ze was ingereden- meteen volop ingezet in de lessen (waaronder springlessen), toen ik met vakantie ging was ze al een tijdje kreupel en toen ik terugkwam was ze weg Huilen Boos!

[img]../upload/328/pucelle.jpg[/img]
Daarna mocht ik Pucelle, net nieuw aangekomen, gaan doen. Een kruising new forest, een geweldige pony. Maarja, die ging naar een andere manege, werd daar eerst halfpension (nu zouden ze dat een leasepaard noemen) en daarna is ze verkocht.


[img]../upload/328/uresco.jpg[/img]
Uresco was m'n eerste pensionverzorgpaard. Een ruin (v. Pastrocio) van zo'n 1.75 groot. Wel ff wennen als je alleen nog maar met ponietjes hebt staan keutelen. Een superpaard vond ik het, al kon ie vreselijk hoog en lang achter elkaar bokken. Maar verder een heerlijk beest. Helaas is hij tijdens onderzoeken in Utrecht dood neergegaan, bleek dat hij overal inwendige bloedingen enzo had. Wat het precies geweest is weet ik niet, maar het heeft wel flinke indruk gemaakt want ik heb daarna zeker een half jaar niks met paarden te maken willen hebben.

[img]../upload/328/christiaan.jpg[/img]
Christiaan, m'n eerste echte bijrijdpaard is een verhaal apart Haha! . Het was het paard van m'n beste vriendin en haar moeder, zag er erg lief uit maar kon o zo gemeen zijn. Bij hem moest je echt niet het lef hebben om zonder iets lekkers z'n box in te komen....Verder een leuk paard om te rijden. Een tijd nadat ik ermee gestopt was zijn ze richting Veluwe verhuisd en daar heeft hij zich (17 jaar oud, altijd kerngezond geweest) tijdens een buitenrit flink verstapt en daardoor z'n been gebroken. Echt banketstaaf was dat....


[img]../upload/328/christiaan2.jpg[/img]
Dit is ook Christiaan, maar dan een paar jaar later (inmiddels in Gelderland), met m'n dochtertje (toen 2) op z'n rug.


Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 19:55

Ehhhh....nouja, bij wijze van spreke dan he Haha!
Het is allemaal zo lang geleden, vandaar.

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-01 20:07

Ja, kweet eigenlijk niet eens precies hoe die kleur heet. Roodschimmeltje? Maar hij had een bruin hoofd en zwarte manen en staart Verward Er hebben trouwens nog 2 pony's in diezelfde kleur gestaan, heb het verder nog nooit ergens gezien. Een van die pony's leeft trouwens nog steeds, is 37 jaar oud en nu heerlijk met pension.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers