foto's freestyle demonstratie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

foto's freestyle demonstratie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 22:05

Vandaag was er open dag op stage,en iedereen kon een stuk laten zien.Ik heb Rinkja meegenomen voor een freestyle demonstratie.

Ik had eerst nog een touw om de hals,omdat ik niet wist hoe ze op al die mensen zou reageren en om evt te corrigeren.Op deze foto's had ik steeds dat touw nog om de nek,dat heb ik er later ook afgehaald,omdat ik het niet nodig had.

Natuurlijk de nodige foto's: Knipoog


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Halverwege liet ik Rinkja in het midden van de bak stil staan en ging ik op haar liggen en rondjes draaien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding




Mijn zusje heeft ook nog een stukje gedaan met Rinkja:

Afbeelding



Na het rijden:

Afbeelding


Wat vinden jullie er van?


Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-03 22:13

Ja,Rinkja heeft een ijslanderzadel.

Deze foto's zijn trouwens alleen in stap,ik heb wel meer gedaan hoor Knipoog

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 10:50

Ja,Rinkja kan nu alleen zo mooi aan de teugel lopen,maar dat wilde ze gisteren natuurlijk niet doen.Ik heb daar nog wel mooie foto's van,die moeten alleen nog even ontwikkelt worden,dan zal ik die ook even plaatsen. Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 11:33

Ik heb les in dressuur op freestyle basis,maar dit heb ik Rinkja vooral zelf geleerd.Welke methode? Gewoon freestyle. Verward
Die methodes ken ik allemaal niet zo,ik doe het gewoon zoals ik het zelf het meest logisch vindt. Knipoog

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 12:43

Wat? Rinkja te koop?? Verward

Waar heb je dat weg?

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 16:35

Biepmiep schreef:
Wie geeft die dressurles op freestyle basis, wil je er wat meer over vertellen?


Ik heb les van Anna Stienstra en ik vind het eigenlijk best wel moeilijk uit te leggen hoe die lessen gaan.Rinkja was altijd erg opstandig als ze moest nageven,en toen heb ik haar zelf laten ontdekken dat het eigenlijk helemaal niet zo raar loopt omdat ze haar rugspieren dan gebruikt,en nu loopt ze al vrij snel uit zichzelf aan de teugel.Even als voorbeeld dus.

Het gaat er om je paard mooi te laten lopen zonder gezaag,en getrek aan de teugel.En het rijden met zo weinig mogelijk teugelhulpen.Want veel mensen rijden hun paard heel netjes,het paard doet van alles,maar daar blijft dan niks van over als je de teugels er af zou halen.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 16:36

Maar hoe kwam je er nou eigenlijk bij dat Rinkja te koop staat? Verward

Het moet straks niet gekker worden,een ander z'n paard te koop aanbieden.

Knipoog

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 17:29

Ook de dag was geslaagd hoor Knipoog

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 21:25

Nee,ik had geen speciale kleding nodig Haha!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 19:39

bij de meeste paarden heb je ook wel teugelhulpen nodig,je moet eerst op een andere manier gaan dressuur rijden.Je stuurt met je benen,als je bv op de hoefslag je buitenbeen naar achteren legt gaat het paard dus afwenden.Ook met je zit,je draait je lichaam een beetje in de richting waar je heen wilt.Langzamer is bekken kantelen en een beetje zwaarder gaan zitten.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 20:36

The_man"]
Zal ik eens proberen, kijken of mij dat ook lukt! (nog wel met teugels hoor, anders lukt het dnek ik nog neit)
[/quote]

je kunt het het beste langzaam opbouwen,anders snapt het paard het niet.Rijd dan eerst met teugels en een halstertouw voor de borst langs,en gebruik steeds vaker het touw ipv de teugels.Daarna kun je de teugels eraf halen,maar houdt het touw tot het paard het helemaal snapt en goed op de hulpen is,want het is belangrijk dat je het paard altijd kunt corrigeren en dingen duidelijk kunt maken als het paard het niet snapt.
Het is igg niet iets wat je zomaar even leert.


[quote="Jobbeltje schreef:
Lindy: wat heb je nog meer zoal gedaan tijdens je demonstratie? Kun je voorbeelden geven?



Op deze foto's stap ik alleen maar,ik heb tijdens de demonstraties ook figuren gedraafd.na een paar rondjes het halstertouw eraf.Dat had ik er eerst om omdat alles vreemd was voor Rinka,en ik niet wist hoe ze op alle mensen zou reageren.Maar ze was braaf,dus dat halstertouw had ik al vrij snel af gedaan.Dan wat figuren draven en stilstaan,achteruit lopen en weer weg draven.Zo gewoon wat figuren rijden,eigenlijk net zoals gewoon,maar dan zonder tuig.Halverwege in het midden laten stil staan,om wat rondjes te draaien en wat gek te doen op haar rug,en Rinkja mocht dus geen stap verzetten.
In onze eigen bak doe ik nog wel meer,dan galopeer ik wel,en ga ik op haar staan,maar omdat de de eerste keer in een vreemde bak was,met drukte enzo,heb ik het rustig aan gedaan.
En Rinkja was hardstikke braaf. Lovers


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers