Buiten rijd pony!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Buiten rijd pony!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-03 16:44

En dit is de pony waar ik buiten opmag gaan rijden. De pony van het dochtertje van de manege en ik mag haar dusmee naar buiten nemen, eerst even binnen eraan gewend en om te kijken hoe het eruit ziet een paar foto'tjes gemaakt.

Ik weet dat het er niet helemaal goed uitziet maar ik weet niet helemaal precies hoe te rijden en zet straks ook een vraag bij rijtechnisch.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

OKe, tenen naar binnen, wat meer rechtopzitten en ze loopt wel erg op de voorhand, iemand nog meer tips?

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 16:51

Wat is het een toch een schoolheid van een pony, ik had hem/haar ( Verward ) nog niet uit stal gezien maareh Kwijl

Jammer dat ie wat kleiner is. Verder vind ik het er lekker ontspannen uitzien hoor!

Rosanne

Berichten: 2112
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 17:22

Jah best leuk paardje ja! maar met rijden ziet het er toch beetje vaagjes uit eerlijk gezegd Lachen het lijkt wel of jij je helemaal door het paard naar voren laat sleuren...Ik zou als ik jou is beginnen met de teugels korter te nemen, en zelf rechtop te gaan zitten met je handen nog iets hoger...ik weet niet goed hoe dit paard op iets reageert, dat is moeilijk te zeggen op foto's maar dit rijden ziet er beetje 'apart' uit Lips are sealed

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 18:38

Het ziet er iid allemaal een beetje vaag uit, ben je hier uit aan het stappen of ben je echt aan het rijden? misschien kun je de teugels dan wat korter pakken ofzo? Met een goede zit zal ze ook al heel wat minder op haar voorhand lopen en als je dan ook je tenen nog naar binnen draait en voor achter naar voor drijft ziet het er ook al beter uit lijkt mij.
Maar goed, veel suc6 ermee!

black_kelpie

Berichten: 7818
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 18:45

Ja leuk paardje! Ik weet ook niet of je hier aan het instappen was of wat, maar zo niet... ik vind dr er een beetje bijlopen als een overwerkt manegepaard Clown Dus wat al eerder gezegd is... teugels een flink eind opnemen en drijven met die handel... Het is moeilijk te zeggen vanaf een foto... maar zo lijkt het wel! Succes ermee!

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 19:49

Ja dat zei ik ook al tegen fleur. Fleur is iemand die houd er van de pony vooral bij de handen zo min mogelijk vast te hebben. Volgens mij zou ze het allerliefst gewoon niets in haar handen hebben. Maar idd, ik denk fleur, dat je de teugels een stuk korter moet nemen, er mag best wat druk op de mond zitten. Nee druk is het verkeerde woord, je mag best wat contact hebben met die mond.

Dan netjes stevig in het zadel gaan zitten, jezelf een beetje zwaar maken. En dan met je benen van achter naar voren drijven. Ik weet dat misting heel snel is, dus tegelijkertijd, met zit, en evt. met een beetje druk in de handen ook weer een beetje opvangen. Dan gaat ze haar achterhand gebruiken, en zal het er al een stuk netter uitzien.

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 19:55

pecies Lachen verder leuk beestje zeg !

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-03 19:58

hej hej ik kreeg deze link ook ten eerste mooi paardje fleur leuke fotos ook hoor Tong uitsteken

ik wou zeggen het ziet er idd gewoon erg ontspannen uit wel teveel op de voorhand maar ben het niet eens met het verhaal teugels korter pakken omdat ik zelf western rijdt van je zit je zou idd wel beter steviger in het zadel kunnen gaan zitten gewoon op je kont en zorgen dat het paard zn kont er onder brengt want loopt idd op de voorhand
ik leg het je morgen wel uit wat ik bedoel bij swerdy als je daar op rijdt

is niks mis mee met een losse teugel rijden en weinig contact te hebben met de mond ook met een losse teugel kan je nml gewoon goed contact hebben. mits je je zit dan goed gebruikt zodat het paard niet op de voorhand gaat lopen

ik probeer me morgen wel duidelijker uit te drukken verder ben ik het dus met alles eens wat de andere ook zeggen

alleen niet met de teugelhulpen weet wel dat je misting wel min om meer dressuur matig rijdt en niet western zoals swerdy maar goed groetjes fabske

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 10:08

Nou, dit was de 3e keer dat ik op deze pony reed. Ik heb er nog geen les op gekregen maar ze gaat vaak laag lopen met haar hoofdje, als ik dan meer teugel geef dan gaat ze nog beter lopen, beter want dat voel je gewoon als je erop zit. De eigenaar van de manege vind het goed als ik haar zo laag laat lopen, ze zegt dat ze zo haar rug beter gebruikt, ik schrok ook wel een beetje van de foto's zo op de voorhand! het voelt echt veel anders, heel misschien vertekend het wat op de foto's. Ik zal de foto's aan de eigenaar laten zien en vragen ofze nog wat tips weet.

Ik moet zelf ook rechter op gaan zitten maar ik vind de draf foto's (1e 2 rijfoto's) toch wel redelijk hoor, (de andere is GEWOON stap Tong uitsteken) ik ga de teugels niet korter maken omdat ze dan minder ontspannen gaat lopen, als ze zo is en ik nog iets verder ga, gaat ze redelijk snel aan de teugel, dit is niet helemaal wat ik perse wil maar ik wil wel ontspanning en daarvoor moest ik juist de teugels langer houden. En nogmaals, het voelt echt beter als je erop zit en dan deze foto's zien....... Lips are sealed

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 10:10

hmmm. dat klopt misschien wel hoor wat je zegt fleur, het ziet er erg ontspannen uit, maar wat ik zou doen is, over het algemeen misschien zo verder gaan, maar toch proberen in ieder geval haar achterhand eronder te krijgen, misschien dat chris je daar wat bij kan helpen..

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 11:29

Grappig dat Fabske erover begint dat ie zo lekker laag loopt. Toen ik de foto's aan mijn zus liet zien zei ze gelijk: ze loopt 'western' laag Knipoog

En verder...ik heb fleur nu natuurlijk een keertje zien rijden, en je houd er gewoon van om voor je plezier te rijden en verder niks. Nou dan ziet dit er toch lekker uit!!

Is swerdy verder goed aan het been?

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:33

jah hoor ik heb wel foto's van hem maar daar loopt ie te hoog zal binnenkort eens rijfoto's met swerdy plaatsen
kuzzzzzzzzzzzzzzzz en je mag altijd komen proberen antoinette Tong uitsteken

The_man
Berichten: 394
Geregistreerd: 16-05-03
Woonplaats: vraag maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 19:52

Leuke pony, alleen ben je jammer genoeg voor het oog net wat te groot.
Die eerste foto is echt mooi! Allemaal glans op haar vacht, die pony ziet er gezond uit.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:06

Oh, wat een moie pony!
Die manen en die kleur! Echt geweldig!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:10

fabske schreef:
jah hoor ik heb wel foto's van hem maar daar loopt ie te hoog zal binnenkort eens rijfoto's met swerdy plaatsen
kuzzzzzzzzzzzzzzzz en je mag altijd komen proberen antoinette Tong uitsteken


Sorry ik was helemaal in de war. Hoor ook zoveel namen van de meiden. Ik dacht dat deze Swerdy heette Bloos

Maareh, naar jullie komen doe ik ook niet even Knipoog
Als ik weer eens die kant op kom geef ik wel een gil!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 20:20

Haha antoinette toch! Deze heet Misting! En Misting loopt naar mijn gevoel wel goed. Ja natuurlijk ka n het een stukbeter maar voor een derde keer........ tips zijn natuurlijk nog altijd welkom!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-03 20:28

ze is echt mooi!
en idd: meer achter over zitten, armen langs je lichaam, teugels korter.
Hangt ze erg?
zo ja: afwisselend met links en rechts korte ophoudingen maken.
verder kan je denk ik je hakken nog wat uitdrukken.
echt leuk dat je die pony mag gaan rijden!

Fleury

Berichten: 5460
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-03 21:18

Misting hangt echt absoluut niet in mijn handen! Dit is echt wanner ze gaat ontspannen. Zo loopt ze naar mijn gevoel echt goed en heel fijn in mijn handen! Maar ja wat ik verder kan doen............

Misschien eens priveeles vragen, maar ik weet niet hoe duurd at zou kunnen kosten.

krisje
Berichten: 54
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-03 13:52

leuk paardje Lachen