kruising Shet-kids van Buster (en wat anderen)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

kruising Shet-kids van Buster (en wat anderen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 10:41

Hier drie dochters van Buster, de twee Shet-moeders zijn op de achtergrond te zien:

Afbeelding

En nog een halve Shet-dochter, van zo'n massieve moeder!

Afbeelding

Dit is Black Beau, de zoon van m'n eerste hengst, Black Beauty, ook daar was moeder shet, vader kruising Welsh/(arabxquarter)

Afbeelding

Hier twee shet/welsh van kennissen, vader is Broadland's Alpha, moeders beide premie-welshjes (1 op achtergrond)

Afbeelding

En tot slot Koentje, een neef van Rover; moeder shet, vader grote Welsh

Afbeelding

Fem

Berichten: 12512
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:43

wat een mooie paardjes...vooral de paardjes op de 4e foto!! lekkere koppies hebben ze zeg!!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:55

Ben totaal verbaasd nu (ben via je berichtje in mijn toppic hier gekomen) ... wat die shetmerrie'tjes allemaal presteren!!!!!!!! Die laatste foto is toch al een behoorlijke pony en dat die toch mama tegen een shet moet "hinniken"!!! AMAZING!!!!!!!!!!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 10:59

aaaah Haha! die laatste Lachen kei moooooi Lachen

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:05

De laatste is heel mooi inderdaad. Maar ik vind op de 1e foto de linker ook erg mooi.

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 11:08

ahh leuk hoor ze staan ook echt allemaal zo verwonderd te kijken, maar black beau mag wel wat van zijn staartje af anders staat hij er dadelijk nog op

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-03 12:46

Het zijn inderdaad allemaal leuke pony's!
En heel verschillende Shet-invloeden!
Zo zijn Ricol en Rochel (de bonten) bijna volle zussen, maar lijken heel weinig op elkaar.
En Koentje is ong. 1.30 m., zijn moeder 1.15 m., zijn vader 1.44 m.! Soms zijn de kruisingen echt heel vreemd, maar volgens mij was hij ook een ongelukje.
Black Beau is dan weer echt een Shet, een beetje slank wel, maar als ie loopt zie je het Arabisch bloed wel!

Ik vind die kruisingen wat dat aangaat ook altijd geweldig, gewoon die uitgesproken raskenmerken eruit halen. Maar functioneel is het niet altijd.

Hett is wel een nadeel aan de dekhengst hebben; de veulens zie je meestal niet opgroeien, vaak raak je ze helemaal kwijt...

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-03 16:45

Echt grappige beessies hoor!!

Hobbelpony

Berichten: 184
Geregistreerd: 07-12-01
Woonplaats: Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-03 12:52

Wat zijn die grappig zeg!
Maar ff een vraagje: waarom worden die beestjes gefokt? Ik kan me niet echt super-voordelen bedenken.
Tja, bij die groteren nog wel, maar die kleintjes? Is dat dan puur voor kinderrijpony?