Welk ras??? Kent iemand hem?... *foto's*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Welk ras??? Kent iemand hem?... *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 18:47

Hallo, ik heb net een jaar geleden Zazou gekocht maar ik vroeg mij af welk ras (kruising) het was, ik denk dat e wat arabier in zit maar met welk is het gekruist?
enja als je hem zou kennen (het is een ruin) reageer dan want ik ben op zoek naar zijn geboorte datum/plaats.

de foto's staan in het profiel,
ik zet ze nog wel onder de topic maar waar kan ik ze op internet zetten?

0


Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-03 19:28

Afbeelding
de rest komt nog hoor!!!

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 18:45

Nou als je hem int echt ziet heeft hij wat van een arabier!!!
Iedereen vind dat toch en aan zijn manier van doen zie je dat ook, ik heb nog foto's van hem ik zal ze er straks op zetten. *LOL*

het is wel een kruising ! Scheve mond volgens mij: arabier x new forest ofzo Verward maar hij is 1.50m... en mijn vriendin vond dat hij iets van een ijslander had Scheve mond Verward

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 19:10

en de foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding(let nie op mij!!!)

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 19:21

nog wa foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
let nie op mij want mijn nicht en ik waren een beetje zot aant doen voor de foto', ik heb nog en foto waar ik voor mijn paard kniel enzo Haha! Schijnheilig

0


Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 21:30

mandybeauty schreef:
volgens mij is ie daar te groot voor. Hij heeft wel trekjes van een draver (tenminste dat lijkt op de allerlaatste foto)
Hoe groot is hij eigenlijk?
hij is 1.50m

nou volgens mij moet je hem in het echt zien want daarnet nog zei iemand : is dat een arabier?

of het kan een kruising: arabier x draver ofzo

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 21:31

SmithsGirl schreef:
ik denk idd ook draversbloed...

Hij komt me trouwens heel bekend voor.... waar heb je hem gekocht?

ik heb hem van particuliers gekocht maar wel in belgie en daarvoor heeft hij 1 dag bij een handelaar gestaan en daarvoor weet ik niet

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 18:42

Ah
zo te zien is het dus een draver x ???
weet iemand nog wat er in kan zitten of is het geen kruising?

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 18:56

Herkomst :
Verenigde Staten Verward

Stokmaat
Tussen 1,50 en 1,65m

Kleur
De Amerikaanse draver komt voor in effen kleuren: vos , vaal, zwart of donkerbruin.

Karakter
De Amerikaanse Draver heeft een sportief, voortreffelijk temperament en een groot uithoudingsvermogen. Verward

Exterieur
Harmonisch gebouwd paard, maar omdat snelheid de belangrijkste eigenschap dient te zijn, is er nogal wat variatie mogelijk.
In het algemeen is het een klein gespierd paard met niet al te lange voorbenen , langere achterbenen , goed gevormde voeten,
en een onedel hoofd met lange oren. Kracht is belangrijk, dus wordt het ras gekenmerkt door een brede borst, sterke schouders
en krachtige achterhand. Verward


Gebruiksmogelijkheden
De Amerikaanse Draver wordt veel gezien op draverijen, Verward waar het zowel voor de sulky Verward als onder het zadel goede prestaties levert.


Beweging
Rendraf is de belangrijkste gang; de draf wordt gekenmerkt door een lang zweefmoment. De stap is niet erg ruim en de galop
doet zwaar aan.

Bijzonderheden
De Amerikaanse Draver beschikt over een drafvermogen en behoort tot de snelste paarden van de wereld Verward


Verward =weet ik niet
=dat klopt niet
=dat klopt

(dit stuk heb ik op internet gevonden en het grootste deel klopt dus het kan goed zijn dat het wat van een draver heeft.)
bedankt voor de reactie's!!! (ik heb op de new-forest ook getest en daar waren een meer dan dus dat is het niet en de arabier ga ik nog eens proberen.

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-03 20:35

scooby schreef:
Ik denk niet dat het iets met een ponyras is, draver is idd de meest voor de hand liggende, ik denk ook aan een paardenras(naja stamboek) als een KWPN of in belgiƫ dan het BWP.
Hij heeft ook wel iets weg van iets Spaans

dat vond ik vandaag ook, hij deed constant spaanse pas Tong uitsteken

papieren heeft hij niet maar ik wou gewoon wten wat het zowat zou kunen zijn.

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 13:23

@smousje schreef:
Hai,

Dit is naar mijn mening duidelijk een draver om te zien.
Hoe oud is het dier.
Ik vind het dier behoorlijk slank(tegen mager aan),als er iets meer vlees en bespiering opkomt is het een leuk dier om te zien.
Wat is het verleden van dit paardje geweest,of is je dat niet bekend.
Het dier maak een wat trieste indruk,vandaar mijn vraag.
Is volgens mij wel een heel lief en eerlijk paard maar heeft denk ik het nodige al meegemaakt.
Je heb het dier nog maar een jaartje,dus zorg er maar goed voor dan zal het vast een heel mooi dier worden.

Dit is zeker niet verkeerd bedoeld hoor Knipoog

Groetjes Smousje.


Hij is ong. 12 jaar

ja ze hadden mij gezegd dat hij voor de winter erg vermagerde daarom heb ik hem toen extra veulenbrokken gegeven en nu vermagert ie weer maar daar ben ik aant werken,
vroeger wier hij niet mishandelt maar ook niet juist behandelt. Hij heeft al veel meegemaakt en in de prikkeldraad zitten enz. maar daarvoor komt ie waarschijnlijk van de jaarmarkt dus: ???-jaarmarkt-handelaar-vorige particuliere eigenaars-bij mij, dat is wat ik weet.

greetzzz Pascaline

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-03 21:15

crossmonster schreef:
als hij spaanse pas kent, en ook dat knielen enzo kan het best een tennesee walker zijn ??die hebben ook zo'n groot lang hoofd, en een hoekige kont en zijn ook rond de 1.50.kan ie toevallig ook telgang?een draver kan het ook goed zijn , maar daarvoor oogt ie mij iets te braaf, de meeste dravers zijn vrij heet en wakker.ik denk echt dat het een tennesee walker is, of misschien een halve!
ohw jah en als ik eerlijk mag zijn , dan lijkt ie me wel ouder als 12, heb je al eens goed iemand naar zijn tanden laten kijken ?
handelaren trekken altijd tig wat jaartjes eraf voor de verkoop.om die reden "verdwijnen" papieren van paarden envooral pony's ook vaak.nu met dat chippen word dat uiteraard wat moeilijker.


ik heb hem zelf 'spaanse pas' (als je het zo kunt noemen) geleerd maar hij heeft wel een telgang. het is bijna zeker dat hij rond de 12 is want de dierenarts heeft gekeken. hij ziet er ouder uit dan hj is!

0

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-03 19:31

Iemand vroeg waarom ik het ras moest weten: ik moet het niet persee weten maar ik vind het gewoon leuk om te weten, waarschijnlijk kom ik er toch niet uit dus...

ik zach een barber staan, dat zei een vriendin van me ook want hij heeft veel behang aan zijn benen maar hij heeft ook wel voor de koets gelopen enz.
hij komt waarschijnlijk uit nederland.

0


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers