Lipi's niet strekken? + balletjes :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:29

regine schreef:
Kunnen Lipi's niet uitstrekken? Nou wel degelijk! Ik heb wat foto's van mijn 2 Lipizzaner bijrijpaardjes. Een is nog jong en erg nieuwsgierig, echt een heel leuk ding. En de ander is al heel ver in de africhting en die vind heel hard en uitstrekken echt het mooiste wat er is! Je voelt haar echt gasgeven op diagonalen en lange zijdes, heel gaaf Haha! ! Ze heeft alleen een probleempje met aan de teugel lopen, het liefste doet ze dat dus ook niet.


Zolang ze niet nageeflijk is, zou ik niet zeggen dat ze ver in de africhtig is, dit is nl een basisvoorwaarde voor haar hele dressuuropleiding



Afbeelding

En dit is echt geen piaffe!


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:30

Misschien ben ik wat direct, maar ik bedoel het niet slecht, maar ga aub aan je basis werken zolang ze niet nageeft en door de rug gaat lopen kom je nergens!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:39

regine schreef:
Het paardje heeft altijd in manege lessen meegelopen en je moet haar daardoor echt overhalen om naar beneden te lopen. Deze dag was het erg warm en had ze er niet zo'n zin in en ik ben niet anky. De basis is verder prima.


Waarom heb je het dan over piaffe en een goed afgericht paard?

Je plaatst deze fotoos als voorbeeld van een goede uitgestrekte draf, een voorwaarde hiervoor is nageeflijkheid en ruggebruik die beide afwezig is!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:43

regine schreef:
je moet haar daardoor echt overhalen om naar beneden te lopen.


lees: trekken? Verward


fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:50

regine schreef:
Nee ik plaats de foto's als voorbeeld dat Lipizzaners hun benen wel kunnen strekken wat vele denken van niet, en ik vermeld daarbij niet dat ik een grand prix ruiter ben.

Zoals ik al zei loopt ze wel nageeflijk, ze is alleen moeilijk bij de les te houden.


Je kunt me veel vertellen, maar dit paard loopt NIET nageeflijk, verre van dat!

En benen strekken zonder nageeflijkheid en ruggebruik is waardeloos, dit uitstrekken is een 3 waardig in een simpele b-proef, en absoluut geen reclame voor het ras (wat je mi met deze post wilde)


Enne, als je geen grand-prix ruiter bent (duh) waarom dat "piaffe" fotoos?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 21:59

Cody schreef:
Ik ken het paard ook, en is idd wel ver in de africhting,


wat versta jij dan onder africhting? Kunstjes?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:01

regine schreef:

lees: drijven en ophoudingen en veel figuren


Als jij je paard echt goed afgericht hebt geeft hij na op je eerste vraag en niet pas na een uurtje achtjes draaien!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:02

regine"]
[quote="Matti90 schreef:
Ik wil ook niet vervelend zijn, maar je hebt de teugels in handen met een soort van vuisten?........


Knap dat je dat ziet, want in de lessen krijg ik altijd commentaar dat ik mijn hand moet sluiten Verward
[/quote]

Ik denk dat ze bedoeld dat je je handen vastzet.

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:11

Cody"]
[quote="Samsam"][quote="Cody schreef:
Ik ken het paard ook, en is idd wel ver in de africhting,


Ik ken het paard ook, en is idd wel ver in de africhting, maar daarbij weet ik ook dat het een trut kan zijn met nageeflijkheid, en denk ook niet dat de foto's tonen wat de merrie kan, het blijven momentopnames...
Niets ten nadele van Regine trouwens, want 't paard is er idd niet makkelijk mee, maar ben het er wel mee eens dat de foto's niet een erg mooi beeld van de piaffe tonen.


wat versta jij dan onder africhting? Kunstjes?
[/quote]
Nee hoor Lachen
Het paard is opgeleid door een zeer kundig iemand, (kan je de naam via PB wel geven) die zich erg interesseert voor klassieke rijkunst en hogeschool dressuur. Dus het paard heeft wel degelijk een goede opleiding gehad, en zijn het geen 'kunstjes'. Heb nog wel ergens foto's van dit paard in Piaffe aan de lange lijnen bijvoorbeeld, en nogmaals, niets ten nadele van Regine, maar dat komt op deze foto's niet zo uit de verf.
[/quote]

Sorrie hoor, maar ik blijf vraagtekens bij de africhting hebben bij een paard wat zo duidelijk vreselijk tegen de hand is en waar dan toch truckjes mee gedaan wordt!

En tuurlijk zijn het wel momentopnames, maar als ze normaal veel beter loopt waarom dan deze fotoos plaatsen als reclame voor de gangen van een lipi?

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:12

regine schreef:
Deze foto bedoel je denk ik.

Afbeelding


(is vast ook geen piaffe?)


Bij deze foto heb ik ook mijn vraagtelkens over nageeflijkheid!

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-03 22:51

rinnie1982 schreef:

Nee, maar je gaat toch niet met een paard piaf doen als hij nog niet nageeflijk is!



fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-03 14:51

Waar ik moeite mee heb is dat dit meisje volgens mij niet het juistye beeld voor ogen heeft om naartoe te werken!

Ze plaats deze fotoos als reclame voor de lipi, ze vindt ze zelf blijkbaar WEL goed, en geen slecht moment.

Als ze dit goed vind streeft ze naar het verkeerde, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ze had anders toch wel kunnen weten dat ze bulten negatief commentaar zou krijgen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 89 bezoekers