Tataaa!!!! Voor het eerst op Tallie gezeten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Tataaa!!!! Voor het eerst op Tallie gezeten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-03 19:57

eerst even stoom afblazen, voor zover dat al nodig was...
Zo als jullie zien is ze erg onder de indruk van een zadel op d'r rug Haha!
Afbeelding
Afbeelding

en zoals ik in de boekjes gelezen heb, eerst even hangen:
Afbeelding

en dan rechtop zitten en weg stappen ( ik zal niet alle foto's plaatsen...):
Afbeelding

hopelijk groeit ze nog een paar centimeter, anders gewoon de beugels een paar gaatjes korter Haha!
Afbeelding

Schokkender foto's dan zo rustig rondstappen heb ik niet, braaf he?

x_eva_x

Berichten: 803
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Tholen, zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:59

wat leuk dat je er voor het eerst opgezeten hebt!!zo te zien een erg lief en rustig paardje!

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:30

zo te zien deed ze het erg braaf ja

loontje

Berichten: 2885
Geregistreerd: 03-01-02
Woonplaats: Hoogvliet r'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:47

Erg braaf hoor.Gelukkig is de mijne ook zo.Heeft nou 3 keer iemand op gezeten na 1 keer hangen en heeft nog geen stap verkeerd gedaan.Heerlijk is dat maar ze zeggen niet voor niks"wat niet is kan nog komen"en ik denk ook echt dat het nog gaat komen hihi.Tja het hoort er allemaal bij.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:49

Braaf hoor! Het ging vast heel goed!! Leuk hoor!

Trouwens, ik heb die schoenen ook Haha!

missy_m

Berichten: 2160
Geregistreerd: 22-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:11

Leuke foto's en mooi dat ze het zo goed oppakt. Allen schrok ik wel even van het hek op de (tweede en) derde foto. Die buis steekt best een stuk uit voor zover ik kan zien, dan zou ik niet graag op een jong paard zitten wat alle kanten (dus ook richting hek) kan springen. Lachen

Mause

Berichten: 2454
Geregistreerd: 01-05-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 23:48

mijn god, ik verbaas me nog steeds over mensen die voor het eerst op een paard gaan zitten zonder rijbroek en laarzen (of chaps). en zie ik het nou goed dat je geen beugels in hebt op de 3e foto????

het paard ziet er braaf uit, maar zou toch altijd het zekere voor het onzekere nemen...

succes verder!

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 07:56

Ziet er heel rustig uit, erg cool om te zien. Aangezien je zelf je paard beleert zul je ook wel aan kunnen voelen wat je nodig hebt en wat niet...
Veel succes verder, die van ons gaat maandag (19-5) weg om te worden beleert, brrr, spannend. Jij iig veel succes verder, hopelijk blijft ie zo braaf.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:02

Cool paardje toch he....op die hangfoto kijkt ze wel van: wat heb ik nu op mijn rug hangen?

Nu is het echt baby-af....vind je niet?

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 08:13

Wiesje"]
Ziet er heel rustig uit, erg cool om te zien. Aangezien je zelf je paard beleert zul je ook wel aan kunnen voelen wat je nodig hebt en wat niet...
Veel succes verder, die van ons gaat maandag (19-5) weg om te worden beleert, brrr, spannend. Jij iig veel succes verder, hopelijk blijft ie zo braaf.
[/quote]

yep je neemt me de woorden uit de mond. ben pas 2 jaar iedere dag met dr bezig Haha! jullie ook suc6!

[quote="Cassidy schreef:
Nu is het echt baby-af....vind je niet?


yep, begint wat te lijken! nu alleen nog de hoogte in Schijnheilig
en ze zal altijd wel mn baby blijven Knipoog

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:37

jaaa, ziet er goed uit
Die van mij is net zo braaf, maar begint nu ook wel wat kuurtjes te krijgen Haha!
(is nu zo'n 10 keer bereden Lachen )
Succes er mee, en hoe groot is ze nu dan?

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 08:43

machie schreef:
jaaa, ziet er goed uit
Die van mij is net zo braaf, maar begint nu ook wel wat kuurtjes te krijgen Haha!
(is nu zo'n 10 keer bereden Lachen )
Succes er mee, en hoe groot is ze nu dan?


1.55, hopelijk halen we de 1.60 nog.......

Machie

Berichten: 16004
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:46

vast wel Lachen

Mijnes is nu 1.62 en ik hoop ok dat ie nog een 4/5 cm gaat groeien.....

Verder een leuk beessie hoor. Ik vind dr echt mooi

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 08:47

WAUWIE Plin!!!

Dat ging echt supergoed. . De foto's zijn idd erg schokkend, ze doet niet 1 stap verkeerd.
Tallie is echt een superpaardje. En ik denk dat als je je beugels aandoet, het een heel groot verschil zal maken,nu laat je je benen nog wat afhangen en dat is met beugels in niet het geval!!!

STOEEEEERRRRR *LOL* !!!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 09:00

imker schreef:
En ik denk dat als je je beugels aandoet, het een heel groot verschil zal maken,nu laat je je benen nog wat afhangen en dat is met beugels in niet het geval!!!



ik had de beugels eerst op normale maat hangen, en toen kwamen ze tegen dr boven been kwa lengte, dus ik dacht kan ze beter maar een stuk korter maken zodat ze er geen last van heeft, zal je zien verpest ik alles doordat er een beugel tegen dr been slaat. dus mn benen komen wel ietsie hoger maar niet veel...

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 09:47

Kei gaaf zeg...ziet er kei leuk uit jullie tweetjes!!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 09:57

replika schreef:
Kei gaaf zeg...ziet er kei leuk uit jullie tweetjes!!


ben ik niet te groot denk je?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 10:01

Talida schreef:
ben ik niet te groot denk je?

Zoals het er nu uitziet ben je niet te groot,
maar ik denk niet dat ze de 1.60 gaat halen, ze ziet er al behoorlijk compleet uit.

Leuk hor dat ze het zo braaf deed!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 10:23

Sjuimpje schreef:
, ze ziet er al behoorlijk compleet uit.


het rare is dat ze dat eigenlijk altijd wel heeft gehad. Maar ik merk wel dat dr achterhand omhoog komt, dus wie weet gaat voor ook nog mee! Haha!

Ik pas toch beter op een pony dan ik dacht Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:21

Talida"]
[quote="imker schreef:
En ik denk dat als je je beugels aandoet, het een heel groot verschil zal maken,nu laat je je benen nog wat afhangen en dat is met beugels in niet het geval!!!



ik had de beugels eerst op normale maat hangen, en toen kwamen ze tegen dr boven been kwa lengte, dus ik dacht kan ze beter maar een stuk korter maken zodat ze er geen last van heeft, zal je zien verpest ik alles doordat er een beugel tegen dr been slaat. dus mn benen komen wel ietsie hoger maar niet veel...
[/quote]

Je longeert haar toch met beugels voor je gaat zitten Verward Dan zijn ze het gewend. Daarnaast.....zie ik het nou goed dat je alleen een halstertje om hebt? En geen hoofdstel?

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:34

Lijkt mij vrij duidelijk een halster ja.

VeronicaM

Berichten: 3300
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 15:35

heej leuke foto's!! Maar waarom hebben jullie geen hoofdstel in gedaan?? dan kan die vrouw hem toch even goed nog vast houden aan een halstertouwtje?!

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 15:35

Pipo schreef:
Je longeert haar toch met beugels voor je gaat zitten Verward Dan zijn ze het gewend. Daarnaast.....zie ik het nou goed dat je alleen een halstertje om hebt? En geen hoofdstel?


ja, maar dan zitten ze niet zo lang als ze zouden zitten als ik ze op mijn maat zou dragen, snappie Verward en ik ben wel zo'n hark om acuut kramp te krijgen als ik zo kort ga zitten...

en nog nog een keer ja, waarom zou je een hoofdstel in hangen als het niet nodig is? Ik wil niet dat ze gelijk een trauma heeft van b.v. een ruk in dr mond met een bit in. Ik vond dit comfortabeler voor haar, mocht er wat gebeuren. En aangezien ik perse er als eerste op wilde, kon ik er niet naast staan om te zorgen dat het daar ook zo gaat als ik wil Haha!

Ik zal best nog wel fouten maken, tis voor mij tenslotte ook de eerste keer met een jonkie als. Tot nu toe ben ik niet ontevreden met het resultaat, als zeg ik hetzelf. Al doende leert men en als ik nu over een tijdje zeg van dat had ik anders moeten doen, naja dan weet ik dat dus voor de volgende keer

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-03 15:36

zijn jullie paarden zo onopgevoed dat er zonder een bit in niks mee te beginnen valt? Ik loop zo ook met dr in het bos en langs de weg. kwestie van opvoeding en respect voor degene ernaast lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-03 16:05

Duidelijk dat je geen ervaring hebt!

Waarom doe je je beugels neit zolang dat ze normaal zijn als je erop zit? Ze moet er toch een keer aan wennen, daarnaast vind ik het gevaarlijk, heeft niets met opvoeding te maken, maar met realiseren dat je met een groot dier werkt, die in paniek kan raken............en als ze dat doet, dan hou je er niets aan als je alleen dat halstertje om hebt. Tuurlijk is het een leuke droom dat ze geen trauma's eraan over mag houden, maar dat zit meer in de hoofd van de mens, dan in die van het dier.

En die van mij zijn zeer opgevoed, alleen is geen een paard nog opgevoed als ze in paniek raken, en dan zul je toch voorzorgsmaatregelen genomen moeten hebben!!! Maar goed, een hoofdstel is in jou ogen dus niet nodig, heel apart werkelijk waar!