Velvet opgezocht in opfokwei bij Groningen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Velvet opgezocht in opfokwei bij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 13:30

Woensdag en gisteren zijn we bij Velvet (v. Karandasj) langs gegaan. Ze staat sinds een week in een kudde jonge paarden (1,2,3 jaar) in Groningen. Dat is 3,5 uur bij ons vandaan, dus toen we daar een paar dagen op vakantie waren moesten we natuurlijk even bij haar langs .

Ik ben weer helemaal verliefd op mijn eerste zelfgefokte meisje Kwijl Lovers .

Velvet en ik:
Afbeelding

Moe:
Afbeelding

Ook liggend is Velvet de baas over de andere jaarlingen Extreme duivel Haha! :
Afbeelding

Vooruit opstaan dan maar Gaaaap :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zomaar een mooie bonte uit de groep:
Afbeelding

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 17:14

Leuk paard hoor, lieve uitstraling (behalve op de 3de dan Haha!)
en die bonte is idd mooi Kwijl

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 17:39

wat een aparte snoet heeft ze. echt schattig Lovers waarom staat ze trouwens in Groningen? 3 uur rijden is best wel een beetje lang voor jullie Scheve mond

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 19:20

bloemkooltje schreef:
wat een aparte snoet heeft ze. echt schattig Lovers waarom staat ze trouwens in Groningen? 3 uur rijden is best wel een beetje lang voor jullie Scheve mond


Velvet staat daar via Opfokbedrijf Irma Sieling waar ze de winter heeft doorgebracht. Ze komt vanaf november wel dichter in de buurt te staan bij een ander opfokbedrijf. Dit is namelijk echt een heel eind uit de buurt en niet erg leuk . De eerstvolgende keer dat we daar in de buurt zijn is in September. Het is niet te doen om regelmatig 3,5 uur heen te rijden, een half uur met je paard te tutten en vervolgens weer 3,5 uur terug te rijden.

D'r leuke koppie heeft ze van mama, Isabella, ook zo'n knappe tante. Ben wel blij dat ze geen Darco-kop heeft (via Karandasj), die zijn niet altijd moeders mooiste Cool .

Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:22

haha wat kan ze gemeen kijken maar ook heel lief.. ze lijkt op de 1e foto wel erg groot maar op die andere weer niet.. hoe groot is ze nu dan ongeveer?

bloemkooltje

Berichten: 2143
Geregistreerd: 18-04-02
Woonplaats: Paterswolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 19:23

Tiffy schreef:

Velvet staat daar via Opfokbedrijf Irma Sieling waar ze de winter heeft doorgebracht. Ze komt vanaf november wel dichter in de buurt te staan bij een ander opfokbedrijf. Dit is namelijk echt een heel eind uit de buurt en niet erg leuk . De eerstvolgende keer dat we daar in de buurt zijn is in September. Het is niet te doen om regelmatig 3,5 uur heen te rijden, een half uur met je paard te tutten en vervolgens weer 3,5 uur terug te rijden.

D'r leuke koppie heeft ze van mama, Isabella, ook zo'n knappe tante. Ben wel blij dat ze geen Darco-kop heeft (via Karandasj), die zijn niet altijd moeders mooiste Cool .

nee, voor een halfuurtje tutten is 3,5 uur rijden wel erg veel Haha!

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 19:38

Eszelon4ever schreef:
haha wat kan ze gemeen kijken maar ook heel lief.. ze lijkt op de 1e foto wel erg groot maar op die andere weer niet.. hoe groot is ze nu dan ongeveer?


Ik weet niet op de centimeter precies hoe groot ze is, maar ong. 1.40-1.45. Op de bovenste foto sta ik er natuurlijk gebukt naast, dus dat vertekend erg. Bij de laatste foto staat ze naast een tweejarige van rond de 1.60m. Ze heeft een normale grootte voor een jaarling, ze doet niet voor ze onder qua schofthoogte. Ze wordt volgende officieel week 1 jaar.

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 20:28

mooi, die eerste en die 2de zijn enorm knoddie!
is ze nie wat mager je velvet?

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 21:20

Tlove schreef:
is ze nie wat mager je velvet?


Ze had idd wel wat dikker mogen zijn. We weten niet zeker of dat nou een terugslag is van de reis, ineens het land op en flink verharen, of dat ze al die tijd al zo aan de slanke kant was. Het was ons begin april niet opgevallen, maar alle vier de veulens waren nu zo "magertjes". Begin april vond ik juist dat ze nog een echt veulenbuikie had, maar er zat ook nog een flinke wintervacht op, dus dat vertekend.

Ik ben zelf mooie volslanke veulens/jaarlingen gewend van de fokker waar ik altijd kwam. Dus we hebben idd onze twijfels over deze manier van opfokken. Het liefst had ik haar in april al gelijk mee naar huis genomen.