Onze leeuwekop konijnen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Onze leeuwekop konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 12:53

Nou het was weer eens tijd voor een reportage van onze leeuwekop konijntjes. 8 in totaal op dit moment.
ik zal ze even aan jullie voorstellen.
mijn lieveling is White Lioness. Ze is ongeveer 1 jaar oud en ik noem haar mijn kus konijn want ze geeft me altijd kusjes op mijn wang, neus, voorhoofd nou ja maakt niet uit, waar ze bijkan daar komt er wel een terecht.
Ze is moeder van 6 leuke kinderen waarvan ik er zelf 2 heb gehouden, Lionhearts Junior en Lionhearts Champion, die jullie hieronder ook zullen zien.
Hopelijk is White Lioness op dit moment 3 weken zwanger van Stampertje, ook hieronder te zien.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier lionhearts Junior, de zoon dus van White Lioness.
Zijn vader Lionheart leeft helaas niet meer. Junior is een mannetje en hopelijk binnen enkele maanden onze nieuwe dekram.
Hij heeft leuke manen en het is een echte vent hoor
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier Lionhearts Champion, de volgende zoon van White lioness en Lionheart. hij lijkt als twee druppels water op zijn moeder. niet alleen qua kleur maar ook qua karakter.
Heel zachtaardig maar o zo ondeugend haha.
Ook hij word hopelijk een goede dekram.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier onze dekram Ebony.
Hij is nog maar pas bij ons maar als er iemand een kroelkip is dan is hij het wel.
Je kan hem als een vogel op je schouders zetten en heel de buurt door wandelen, hij vind het prachtig.
Hij heeft helaas heel weinig manen maar dat wil niet zeggen dat hij geen kinderen kan verwekken met veel manen.
Ebony denkt dat hij een vogel is vandaar de plankjes in zijn hok waar hij vrolijk opzit. Het is dat hij nog niet fluit haha
Afbeelding

Hier onze dekram stampertje. Een heel apart gekleurd konijn met ook een heel vriendelijk karakter.
maar dit is heel normaal voor een leeuwekop konijn.
Ook hij heeft weinig manen maar heeft ons laten zien dat ook al heeft hij weinig manen, zijn kinderen zelfs de dubbele manen kunnen hebben.
Afbeelding

Hier hebben we pukkie, een voedster met heel veel manen.
Helaas heeft ze tijdens haar zwangerschap bijna de helft uitgetrokken voor het nest maar dat is natuurlijk niet zo erg.
Ze heeft 6 kleintjes gehad waarvan 2 doodgeboren en hieronder kunnen jullie kennis maken met Milton, haar kleuter van 7 weken oud die ik nog even aanhoud voor mezelf.
Puk is ook een lekker eigenwijs konijn die niets liever doed dan het behang van mijn muren trekken Schijnheilig
Als ze zwanger is dan is ze niet te genieten en kan je wel handschoenen aandoen om haar te voeren. zodra de baby's er zijn is dat geheel over en kan je er alles mee doen.
Afbeelding

Hier Milton, de kleine van Pukkie en van Stampertje.
Milton heeft dus duidelijk de dubbele manen terwijl zowel puk als stampie enkele manen hebben.
Milton is gisteren 7 weken geworden en hij groeit als kool.
Afbeelding

hier milton en pukkie samen in de kooi.
Afbeelding

En als laatste onze voedster Lemondrop.
Ze is pas gedekt door Ebony en we wachten met smart haar eerste nestje af.
lemondrop is een leeuwekop met dubbele manen. Als ze loopt is het net of ze een luier aanheeft door al dat extra haar haha
Ook een heel grappig diertje die nu al leker aan het knutselen is in haar kooi.
zodra ze een neiuwe knaagsteen krijgt dan gooit ze dat ding alle kanten op.
maar goe dus dat er tralies zijn haha
Afbeelding
Afbeelding

Nou dit zijn dus mijn eigen leeuwekop konijnen, zijn het geen schatjes?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 13:07

Billy schreef:
Wat ik wel vreemd vind is dat een opvang fokt. Is dat niet tegenstrijdig? Verward

Ik zou niet weten waarom het tegenstrijdig is?
De opvang staat uiteindelijk los van mijn eigen konijnen, daar fokte ik al mee voor we met de opvang begonnen dus omdat we nu een opvang voor ao konijnen hebben zou ik met fokken moeten stoppen????
Nee hoor hoeft dus niet haha
dan kan je tegen iedereen die dieren opvangt zoals asielen enzo ook wel zeggen van denk erom, je mag dus geen honden of katten gaan fokken want dat kan niet omdat je een asiel hebt.

Onze opvang is uiteindelijk niet alleen op konijnen gericht maar op konijnen en alle soorten knaagdieren.

dit zijn dus geen konijnen uit de opvang he!
Laatst bijgewerkt door Horse Pleasure op 10-04-03 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 13:11

Jolande schreef:
Zijn naam is Pimpernel.
Leuke konijnen heb je zeg!


je mannetje is een leeuwekopje.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 13:52

Billy"]
[quote="Horse Pleasure"][quote="Billy schreef:
Wat ik wel vreemd vind is dat een opvang fokt. Is dat niet tegenstrijdig? Verward

Ik zou niet weten waarom het tegenstrijdig is?
[/quote]

Omdat je aan de ene kant het overschot aan konijnen opvangt en aan de andere kant een overschot creeert. Dus als je pech hebt fok je voor je eigen opvang cru gezegd.
En ik vind het wat anders als iemand die een asiel beheert af en toe een nestje rashondjes fokt, netjes volgens de regels en met stamboom, dan dat hij allerlei vage kruisingen fokt. In het ene geval zeg ik ok, in het andere geval zou ik me toch achter m'n oren krabben.
Maart die leeuwekoppen zijn wel erg grappig om te zien.
[/quote]

Nou de konijnen die bij ons komen zijn nou niet direct overschot konijnen hoor.
er komen natuurlijk dieren (niet allen nijnen) binnen omdat de kinderen er niet meer naar kijken enzo, maar ook door allergie (en dat is echt een alergie want je ziet het aan de ogen van de mensen) maar ook bv door overleiden van eigenaren.
Ik fok dus ook af en toe een nest en wanneer doe ik dat als ik weet dat er mensen zo'n konijn willen.
voordat ze geboren worden zijn ze dus allemaal al besproken.
De leeuwekop is dan ook zeker geen vage kruising maar een ras.
jij fokt toch ook konijnen, dan help je dus net zo hard mee aan een overschot.
de asielen zitten boordenvol honden en katten, kruisingen maar ook raszuivere dus dan kan je daarvan ook wel zegen van mensen stop met fokken.
net als met paarden hoevele staan erdaarvan niet te koop?

Als wij er een stamboom bij konden leveren die geldig was deden we dat uiteraard ook. Helaas is de leeuwekop in nederland nog niet erkend.

Dus als ik af en toe een nest leeuwekopjes fok is dat zo fout als maar kan maar als iemand anders een nest fokt maakt het niet uit?
beetje vreemd vind je ook niet?
Maar goed ze zijn inderdaat heel erg leuk en we hopen dan ook van harte dat ze een keer erkend zullen worden.
willen we nu showen (willen we niet maargoed) dan zouden we al snel naar engeland moeten?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 14:00

weet je dat er overigens toch een voordeel is bij ons dat ik dus af en toe fok en de opvang beheer?
gister bv kreeg ik een telefoontje van iemand die met een vriendin samen een keer bij ons dieren uit de opvang heben meegenomen.
Toen hebben ze dus de leeuwekopen gezien en nu had dat vrouwtje haar buurvrouw dus ook een leeuwekopje gekocht.
bij intratuin nog wel??????
maar goed dat beesie was broodmager en heel erg sloom.
dus omdat ze wist dat ik dat ras fokte hoopte ze dat ik haar advies kon geven en dat kon ik uiteraard ook.

ook belde er pas iemand die een nestje had zonder moeder.
wat moet je daarmee.
nou die kon ik dus ook mooi helpen en ging ook prima nu met de jonkies.

dus zo zie je, het lijkt in jou en vast in meerder ogen een beetje vreemd, maar het heeft dus wel voordelen.
Had ik zelf nooit jonkies gehad dan wist ik er ook niets vanaf, had ik de opvang niet gehad dan hadden de mensen mij ook niet gevonden, snappie.

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 14:05

carola schreef:
Ik ga helemaal met Billy mee. Er is een gigantisch overschot, dat vang jij op (m'n complimenten), maar je fokt ook....


klopt helemaal, maar Billy werkt dus ook net zo hard mee aan het overschot.
zij heeft straks ook als het goed is twee zwangere voedsters (misschien nog wel meer). maar das blijkbaar niet erg?
althans zo komen jullie over.
Ik ben hier dus het gebeten konijn(wilde geen hond gebruiken) Tong uitsteken
omdat ik mij inzet om een ras erkend te krijgen en omdat ik die konijnen gewoon zelf te gek vind en de mensen daar aan mee wil laten genieten, maar omdat ik me ook inzet voor dieren, (jullie hebben het steeds alleen over konijnen maar wij vangen dus niet alleen konijnen op) moet ik kiezen tussen a en b zeg maar?

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-04-03 14:21

Je mag het ook dubbel vinden hoor, ieder zijn mening uiteraard.
nou als het goed is heb je over 31 dagen dus al een nest want die ene is toch al gedekt?
zit je ook net als ik net in de vakantie tijd, en waar blijf je dan met je konijntje (als nieuwe eigenaar bedoel ik he)
Jij fokt voor de lol, hartstikke leuk.
Ik fok omdat ik een ras erkend wil krijgen, uit liefhebberij uiteraard en alleen als ik van te voren al weet of ik ze kwijt kan.
Ik had dus pas die 4 van pukkie, nou 3 waren er dus weg maar ik werd me daar opeens suf gebeld omdat mensen blijkbaar bij familie of kennissen die konijnen hadden gezien en er ook graag wilde hebben.
Toevallig had ik een volwassen leeuwekop in de opvang dus die werd toen herplaatst maar toch moeten er ook nog 1 of 2 kleintjes bijkomen voor gezeldschap.

De leeuwekopjes worden verkocht, de opvangdieren daar word geen geld voor gevraagd dus van twee walletjes eten is er al helemaal niet bij hoor.
Wel vragen wij een vrijwillige bijdrage voor ons werk en ik kan je vertellen dat is vaak 0,0 hoor!

Wat jij hebt gehad met je ram hebben wij dus ook al een paar keer gehad.
oh ik heb een konijn, niet leuk meer dus maar weg ofzo weet je wel, toen zijn wij dus op het idee gekomen om een knaagdieren opvang te beginnen zodat dit hopelijk voorkomen zal worden.
en wij zijn dan ook de enige in heel zeeland.
Komt er een konijn aanlopen, dan geef ik hem geen schop onder zijn kont maar geef hem een tehuis net als jij hebt gedaan.

Ik denk dat net als in dierenwinkels konijnen en andere knaagdieren gewoon veel te gemakkelijk verkocht worden, vaak in slechte omstandigheden ook nog.
krijg je daar voorlichting? Nou hier niet hoor.
Vertellen ze je dat een konijn wel 10 jaar kan worden? nee hoor je niets over.
Zelfs kinderen kunnen er zo eentje kopen.
Vaak komen deze konijnen op den duur bij ons omdat ze ziek blijken te zijn, vals zijn of omdat er een dwergkonijn word gekocht die uitgroeid tot een vlaamse reus of twee vrouwtjes die vervolgens man en vrouw zijn en vervolgens zitten de eigenaar met hun handen in het haar want waar moet je met die konijnen heen? vaak blijft het dan niet bij 1 nest maar bij 2 omdat de ram direct na d ebevalling de voedster weer al heeft gedekt.
Ik denk dat die eerder voor een overschot zorgen dan iemand die eens een nest fokt en alles goed overweegd en d emensen kan vertellen wat ze nu eigenlijk aanschaffen?

Maar goed dat is dus mijn versie zeg maar.

Jolande, jij hebt heus geen diskussie op touw gezet hoor, dit commentaar krijg ik elke keer op bokt zodra ik maar een foto van mijn jonge leeuwekoppen erop zet, dus ben het wel gewent haha

Debo, je mag ze allemaal bewonderen hoor Haha!

We hebben weer al 404 dieren opgevangen in 2005. niet normaal meer dus.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 bezoekers