Een ochtendje op onze stal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Een ochtendje op onze stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 16:03

Hier een kleine rondleiding op onze stal Lachen ! Omdat het vanochtend nog wat mistig was, zijn de foto´s helaas niet zo duidelijk gworden als ik had gehoopt, maar je kan hier toch wel een aardige indruk krijgen Knipoog !

Dit is de ingang van de stal; aan de linkerkant zijn de boxen van andere mensen, als je door de tweede deur naar buiten gaat, is links onze stal-trakt!
Afbeelding
"Goede morgen, hier is jullie voermaschine Tong uitsteken !"
(Jammer dat ´ie zo donker is Verdrietig !!)
Afbeelding

"Als mijn vrouwtje wil gaan rijden, zet ze me niet buiten op de paddock. Ik krijg mijn hooi dan gewoon op de poetsplaats, terwijl zij mijn box uitmest!"
Afbeelding

Als je met je rug naar onze staldeur staat, zie je dit: de mesthoop Haha! ! Links achterin, is de staldeur van de "openstal" waar de hengst-jaarlingen in staan. Als je voor de schuurdeur (links voor) langs loopt, ga je richting bak en paddocks/weides)
Afbeelding

Dit huisje is ons "Reiterstübchen", hier kunnen we gezellig zitten. Er zit een keukentje in, dus een bakje koffie is snel gemaakt Knipoog !
Als we voor de paarden alles in orde hebben gemaakt, wordt het wit geschilderd, dan ziet het er meteen een stuk fleuriger uit Lachen !
Afbeelding

Als je rechts van het Reiterstübchen staat, zie je beneden de roundpen, met daarachter de buitenbak! Als je de bak doorloopt, ga je via een klein bruggetje naar de paddocks en de weides. De grote wei rechtsboven, is die van ons!
Afbeelding

"Vanochtend besloten mijn vrouwtje en haar vriendin, dat we vandaag geen buitenrit gingen maken Verdrietig , maar dat ze onze paddock van drollen gingen ontdoen en proberen of ze ´em misschien wat droger konden krijgen Scheve mond . Wij mochten daarom lekker in de buitenbak staan, opeens bedachten die 2 gekken, dat ze de Shettis er ook wel bij konden zetten!! Tjee... die 2 zijn écht vermoeiend !!
Afbeelding

"HELP, ze denken dat ik hun papa ben Clown !!"
Afbeelding

Goed idee van Ilka : We hebben met de mestvork overal kleine geultjes op de paddock gemaakt, zodat het water van de paddock in het beekje kan lopen! Je kan wel zien hoe nat het nu -na bijna 2 weken mooi weer !!- nog is Huilen !! (overgens, na een uur zag het er al een heel stuk beter uit !!)
Afbeelding

Er ging natuurlijk van alles mis bij het fotograveren Tong uitsteken ! Omdat ik zo moest lachen hoe die Shettis met die 2 groten liepen te dollen, was ik natuurlijk net steeds te laat om de leukste momenten op de foto te zetten Scheve mond ! Ook is het jammer, dat het vanmorgen zo vreselijk koud was, zodat mijn kamera er op een gegeven moment mee stopte Verdrietig ! Nou ja, ik hoop dat jullie toch een kleine indruk van onze stal hebben gekregen Lachen !

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 16:13

Leuke foto's. Wilde bijna vragen waar de roundpen was. Maar heb 'm al gevonden. Sprong bijna van de fotó af gewoon. Ik heb het maar een beethe op de ogen

Lizz

Berichten: 8892
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: Hier aan de kust, de Zeeuwse kust...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 16:20

Afbeelding

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-03 16:27

Hé Lizz, wat goed van je, je hebt de foto wat lichter kunnen maken Lachen !!
(Sorry, ben een enorme 0 op dat gebied! Ben al dol gelukkig dat ik sinds gisteren -de eerste keer sinds ik op bokt, 1,5 jaar, ben- foto´s kan up-loaden en hier neer kan zetten Knipoog !)

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 16:58

Leuke foto's Carolien!
En wat staat Dikke lief papa te spelen zeg, voor die 2 Haha!

Nu wil ik binnekort ook eens rij-foto's zien hoor Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 17:02

Leuk joh! Zo krijgen we ook een indruk van onze duitse bokker Knipoog
Fijn he als je foto's kunt maken e.d.!

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 17:04

Sterre jullie hebben het vast geweldig daar!
Echt een paradijsje zo te zien, en die bak is in no time weer droog hoor, ik duim voor je.

De buitenbak bij ons heeft diep onder de grond nog veel puin van vroeger, door de vorige eigenaren gestort (tig jaar geleden).
Het vormt wel een goede drainage waar we erg blij mee zijn, en de bak zelf is dus precies aangelegd op het hoogste gedeelte, de weide, paddock en maisvelden ernaast liggen een stuk lager (daar stroomt gelukkig het water heen Knipoog ).

Hopelijk blijft deze net aangelegde bak (in november) nog jaren zo goed. Lachen
Sterre, het ziet er ontzettend gezellig uit bij jullie, en een mooie omgeving! Mocht ik ooit bij jullie in de buurt zijn... komen we langs. *LOL*

Blackje
Berichten: 7118
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: In de wolken..........

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-03 17:11

ziet er echt leuk uit!
en ik denk ook wel dat die bak weer droog word hoor! Komt vast wel goed Ach gut (die smiley heb ik altijd als eens willen gebruiken haha!)
Groetjes Iris

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-03 00:19

Nou ja, het is niet de bak die nat is, maar de paddock Scheve mond ! Ik ben altijd bang, dat als ze de hele dag tot aan hun navel Tong uitsteken in de prut staan, ze op een gegeven moment last van mok gaan krijgen!
Op de Equitana hadden we bij een firma die bij ons uit de buurt komt, een offerte laten maken voor van die matten in de paddock, zodat het daar droog blijft! We hadden alleen een veels te groot oppervlakte opgegeven; 600 m² , ipv 100 m² *LOL* ! Bij deze firma kostte deze 600 m² dus even €18.000,- !! Goeie morgen zeg, dat is bijna niet op te brengen! Dat betekent dat 100 m² dus op € 3.000 komen Scheve mond ! We gaan dus nog maar even door met andere firma´s zoeken Knipoog !
De buitenbak is ook niet 100 % , maar daar gaat onze boer wat aan doen, zodra de grond goed droog is Lachen ! De round-pen is inmiddels ook weer gerepareerd (daarvan waren allemaal planken verrot), dus dat is tenminste al iets Lachen !
Zonde hoor, de dingen die hier aanwezig zijn (bak, paddocks, roundpen) hebben allemaal vreselijk veel geld gekost, het is alleen behoorlijk verwaarloosd door de vorige pachter Verdrietig !

En Dorine, je bent altijd welkom Lachen !!

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:24

Die roundpen zag ik dus ook even over het hoofd Clown .

Zijn wel mooie grote stallen zeg! En beter nog, die ga ik binnenkort in real life bekijken! *LOL*

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-03 10:56

Gwen schreef:
Die roundpen zag ik dus ook even over het hoofd Clown .



Haha ik ook Clown Lips are sealed

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 14:10

Wauw! Cool zeg daar! Ik ben heel benieuwd hoe het in het echt is, die stallen zien er erg mooi uit! Maar ik weet nu hoe het eruig ziet, en nu weet ikde weg, dus kan ik niet verdwalen Knipoog Tong uitsteken

Leuk zeg! en die shetties met die groters, geweldig!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 14:19

Ziet er hardstikke leuk uit en als ik het zo hoor zijn jullie druk bezig het nog gezelliger te maken! Komt allemaal wel goed *LOL*