james op koersdag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

james op koersdag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 21:26

Vorige week zaterdag ging onze lieve James(License to kill) op koersdag en toen uiteraard foto's gemaakt Lachen

Afbeelding
Prachtig opgepoetst in de box

Afbeelding
Geweldig man digi cams, kan inzoomen op foto's dit ook close-up van de vorige foto

Afbeelding
James wordt door de paddock gestapt door z'n eigenaresse Laphelia(titi)
Ze worden zo gestapt voor het publiek zodat ze kunnen uitkiezen op wie ze gaan wedden

Afbeelding
Nogmaals in de paddock
Knappe vent he? Knipoog

Afbeelding
Stappen met de jonkey O' reiley al in het zadel

Afbeelding
Zelfde als hier boven maar ene moment eerder Lachen

Afbeelding
Het veld wat in de verte komt aanracen

Afbeelding
Zucht digitaal Lachen weer ingezoomd, h9ij is de gene met de jockey in blauw en het lijkt net of hij een mega brede bles heeft

Afbeelding
Als nummer twee gestart als nummer 6 ge-eindigt perfect voor hem, heeft al sinds oktober niet meer gelopen dus mooie score

Afbeelding
Weer ingezoomd, gave foto vind ik dit wel Lachen

Afbeelding
Afzadelen in de winnaars ring

Afbeelding
Beetje donker hier kreeg hij weer een dekentje op in de winaars ring

Afbeelding
Duidelijker versie van de vorige foto

Afbeelding
En uiteraard moet het beestje ook worden uitgestapt wat ik mocht doen van titi Lachen

Afbeelding
Ja ik kijk ernstig, hij was zo vreselijk vermoeiend bezig heel druk nog, en ik was aardig diep aan het inademen, een hele dag op de voetjes is behoorlijk zwaar vooral als je zo hard moet lopen om de beestjes bij te houden

Vietjuh
Berichten: 259
Geregistreerd: 17-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 21:28

ik vind dat zo zielig voor een paard..... ruiters ( als je dat ruiters kan noemen) die de hele tijd hun pony zitten te meppen omdat ze een wedstrijd moeten winnen l(

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 21:37

het zijn geen pony's, het heten jockeys....en ze worden niet gemept, op het gegeven moment liep jamie zelfs een a laatste en o'reiley had zoiets van nou ik laat hem uitlopen en klaar, maar hij rende uit zichzelf gewoon ineens 4 plaatsen naar voren, er zijn er ook bij die hun beesten meppen tot ze de streep over zijn, maar daar zijn er barweinig van.
ga is een keer naar ene koers kijken, en aanschouw dat het niet zo is

De hele mentaliteit is tegenwoordig echt van: kan het beestje het niet op eigen kracht, dan wordtie verkocht(of slager ligt aan z'n ouders(eigenaren)), de meesten worden pas gemept als de jockey voelt dat het beest gemakkelijk meer kan maar gewoon lui is, en dan is 1 tikje genoeg

Ik vind juist de dresuur en spring sport vreselijk cru, je beest echt in de houding trekken en hem onnatuurlijke bewegingen laten maken. sniff arme beestjes. het ligt er maar net aan waar je van houdt

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:32

Leuke foto's!!! Gaaf om te zien.

Ik hoop alleen dat we niet zo'n welles nietes topic gaan krijgen.... Ieder zijn sport....

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 22:49

Ja precies, en ik ben hier net even een van de weinigen die deze helemaal het einde vind Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 22:58

Ik vind de draf en rensport ook een erg mooie tak van de paardensport.
Helaas heb ik noch het postuur noch de paarden Haha!
Erg leuke foto´s.

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 23:20

dank je wel, man zo ene paard heb je in no time, veulens ongeacht afstamming kleur etc. kun je kopen voor ongeveer 500 euro, en uitgekoersde paarden kun je kopen voor slachtprijs, dus als je dan twee uitgekoersde koopt, kruist kan je best wat verdienen Lachen

foefertje

Berichten: 40
Geregistreerd: 19-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:25

aaaaaa zalig he , zoon koersdagje...kan al niet wachten tot het renseizoen hier begint..
en idd zo een dagje werken op de koers is héél vermoeiend en zwaar...altijd blaartjes op de voetjes *LOL*

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-03 23:32

nee die had ik niet, wel pijn in m'n bovenarmen en gewoon vermoeide beentjes.

vandaag gvd onze spike heeft een koers gewonnen had hele mooie foto's kunnen maken en ik zat gvd in lelystad te zijn snifff Boos!

okay genoeg off topic Lachen

Dehtje

Berichten: 395
Geregistreerd: 13-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-03 23:52

Leuk om te zien juist die foto's, weer eens heel wat anders dan wat hier gebruikelijk te zien is! Zou wel willen dat ik het durfde, om zo kneppelhard te racen, en dan zo hoog boven je zadel (met die superkorte beugeltjes!!). Een heel andere wereld lijkt me! Mooi paard trouwens, begrijp ik uit de foto's dat hij gewonnen heeft???

Woogy

Berichten: 8285
Geregistreerd: 06-01-03
Woonplaats: Bellingwolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-03 17:01

nee hij is 6de geworden, wat een hele goeie prestatie was aangezien hij sinds oktober niet meer de baan op is geweest, en de week ervoor alleen gelongeerd was
ach het is niks met lef, al vind ik momenteel flica ene beetje eng omdat ze zo vreselijk druk is, maar dat wordt wel minder als ze weer vol in training is