Wat is dit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 17:53

Dit is een jonge schotse hooglander. Uiteindelijk worden ze best groot. Zie hieronder een paar (onduidelijke) foto's.
Ik heb deze foto's in '98 genomen. Toen ik bij mijn oom en tante op de Veluwe verbleef. Mijn oom is hoofd van de Veluwezoom en wonen in beschermd gebied. Hier zijn verder ook geen toeristen enz. toegestaan. Daar lopen deze Schotse Hooglanders dan ook gewoon om de deur. Dit was een erg leuke ervaring!

[img]../upload/305/jong.jpg[/img]

[img]../upload/305/jong1.jpg[/img]

[img]../upload/305/schotsehooglander1.jpg[/img]



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-07-21 19:09 ]</font>


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 18:09

Als het goed is kun je ze nu bekijken

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 18:17

Die laatste foto is van een leider van zo'n kudde. Ze zijn echt enorm en hebben inderdaad enorme grote en scherpe horens.


Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-01 21:26

Schotse Hooglanders zijn beschermde dieren en vaak ook eigendom van Natuurmonumenten. Ze vallen je niet aan, zolang je je maar niet in de kudde mengt. Dat wil wel eens lastig zijn, vooral als ze midden op de weg staan en/of liggen. Zoals je op de onderste foto ziet, staat die Stier daar ook op het midden van de weg. Deze foto's zijn ongeveer 15 meter van hun huis genomen. Het zijn mooie dieren om naar te kijken. Er lopen daar trouwens ook wilde IJslanders. Is ook een heel mooi gezicht. De foto's die ik daarvan had gemaakt zijn bijna allemaal mislukt, maar ik ga binnenkort weer, dan maak ik er weer een heleboel! Uiteraard zet ik ze dan hier op bokt neer.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers