brechje in het span....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

brechje in het span....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 00:07

Okay de lang verwachte foto's van het mooiste Nederlands trekpaardje op dit forum Schijnheilig Haha! die heel braaf in het span loopt (voor de slee)! Ze heeft nu 3 keer in het span gelopen en dit was de eerste keer met Marion! Ze is heel braaf geweest en heeft maar 1 keer verkeerd gelopen op de commando's....ik heb wat foto's gemaakt, want dit moet natuurlijk wel eeuwig op beeld gezet worden Gelukkig gaat het ingespannen beter dan onder het zadel beleren (waarschijnlijk omdat we het allebei veel leuker vinden Tong uitsteken ) Deze week ga ik aan mijn koetsiersbewijs beginnen en dan misschien van de zomer samen met haar de Power Horse Competition rijden........wedstrijden aangespannen (behendigheid, kracht en snelheid).
Hier komen ze hoor........................ Knipoog

Afbeelding
brechje en marion vanaf de achterkant Haha!
Afbeelding
ze liep heel braaf door en stapte goed vooruit!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding nog eentje van de achterkat gezien Tong uitsteken hier kun je goed zien dat dat kleine kreng al bijna net zo groot is als Marion Haha! ik denk dat ze een joekel word Lovers
Afbeelding
dit vind ik echt een hele stoere foto! Lovers
Afbeelding
deze is ook Kwijl echt super mooi
Afbeelding
had hier eigenlijk mee moeten beginnen......hier beginnen ze moet je vracht te slepen en dan hebben ze even aanzet nodig om alles op gaan te zetten....daarom staan ze er zo moeilijk op Lachen
Afbeelding
dit waren ze voor vandaag Haha! ik had er nog veel meer, maar dit waren de mooiste uit mijn nieuwe collectie Tong uitsteken

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction



brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 00:10

Ze gaat zo toch wel een beetje op haar mamie lijken...........
hier een foto van Lobke en Marion
Afbeelding

Zo heb ik toch nog een stukje waar ik trots op kan zijn........krijg er mijn Lobke niet mee terug, maar verzachten doet het wel een klein beetje Knipoog
Brechje Lovers Haha!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 00:16

Sily schreef:
Stoer he Cool
Lijkt me toch ook wel gaaf om op te rijden, lijkt me heel erg relaxed zitten

Blijf het toch altijd zonde vinden van die staarten hoor...je kijkt der toch tegen aan als je der achter zit Haha!

Greetsz Sily

ze zijn ook super stoer om op te rijden....en niet zo suf als mensen vaak denken! ze zijn super snel en rengalopje is heel normaal Haha!

ik vind een korte staart heel erg stoer staan bij zo'n paard, maakt het paard nog groter doen lijken
maar met staart Lovers vind ik ze ook heeeeeeeeeeeel gaaf

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 00:24

normaal hou ik de staarten ook wat langer, maar als ik keuringen loop dan gaan ze er af (worden dan ook geschoren) en het is een hele kunst om die staarten weer zo snel mogelijk lekker lang te laten groeien! maar ja helaas nu late keuring gehad en zijn de staarten nog niet zo lang (zodat ze alles bedekken)....en als het eindelijk weer zo ver is moeten de staarten van Vinessa en brechje er weer af ivm keuring ....schiet dan ook niet echt op (helaas)

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 00:33

Sily schreef:
Zijn die korte staarten verplicht voor de keuring?
Of is het gewoon dat de jury dan de billen beter kan zien Verward

Ik ben een leek hoor op dat gebied vandaar Knipoog

je kan natuurlijk wel gewoon met een paard met een lange staart de ring in natuurlijk, is nu ook verboden trouwens om de staarten eraf te halen (maar die van ons zijn nog van voor die tijd)!
die korte staarten zijn dus om de kont beter te zien en de benen bij het lopen, dat is erg belangrijk bij de trekpaarden en daarom wordt het dier ook altijd van de achterkant bezichtigd in stap en draf en stilstand door de jury
je loopt dus geen rondjes, maar een rechte lijn in de baan.
Maar als je dus een staart eraf hebt, moet hij ingevlochten worden (speciale manier) en dat kan dus niet met een grote bos haar van de staart en worden de zijkanten geschoren en de lengte wat bijgeknipt!
Ik vind het ingevlochten wel mooi (met raffia erin), maar als het dan los is...vind ik het vreselijk Huilen ben dan helemaal blij als er weer wat meer haar op zit! Maar ja niks aan te doen...als we nu veulens hebben..hebben ze wel een lange staart

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 18:25

Fabjuhlover schreef:
mooie paardjes alleen ERRUG JAMMER dat die staarten gecoupeerd zijn he?!

ik ben juist in zekere maten super blij dat ze geen staarten hebben....de jongste 2 doen het super op de exterieur keuringen.....brechje is dit jaar 3 voudigkampioen geworden op de fokpaardendag en dat is ze zeker niet geworden als ze een staart had gehad! Haha!
Zo corrupt gaat het in dat wereldje en ach ze hebben er verder geen last van! en de veulens hebben wel een staart en dat zal allemaal het zelfde zijn en dan maakt het voor exterieur niks meer uit Tong uitsteken

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 19:15

maaikysammy schreef:
ik vind het er echt supercool uit zien hoor!! echt vet gaaf, kom binnekort echt gauw kijken!!

ja zeker weten.......de kamikase Koe in het echt!

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-03 22:31

dank jullie wel allemaal! Dit word trouwens niet het vaste span...ze moet met Truus leren lopen, maar ik had Truus al gereden en Marion mag niet hard werken, dus daarom even deze combi Haha!
We zijn aan het werken aan onze 4 span en dan willen we Truus linksvoor, Brechje rechtsvoor, Marion linksachter en Vinessa rechtsachter...vandaar dat brechje eigenlijk naast truusje moet leren lopen! Ik heb echt zin in mijn 4-span kletterende Koe en Haha! Tong uitsteken Nee hoor ze zijn heel braaf en schattig

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction

brechje

Berichten: 1648
Geregistreerd: 09-10-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-03 21:01

schaapjuh"]
[quote="Sily schreef:
Citaat:
ik vind een korte staart heel erg stoer staan bij zo'n paard, maakt het paard nog groter doen lijken
maar met staart vind ik ze ook heeeeeeeeeeeel gaaf




Hhmm...ik denk dat der wel een mooie staart aan zou kunnen zitten Lachen
Ik weet niet..heb gewoon een obsessie...ik hou der niet van om in anderdiers spleet te kijken *LOL* Haha! Schijnheilig Lips are sealed

Maar leuk beest om te zien hoor...ook al heeft ze geen staart Knipoog


De mijne heeft wel een staart:
Afbeelding
Als ik die staart heb uitgeplozen zie je d'r hele kont niet meer Haha! dus ook niet de spieren, das wel jammer
[/quote]

die van jou is Lovers

Koudbloedigheid dat is pas het mooie leven! 'shed a tear because i'm missing you, but I'm still alright to smile'profiel under construction


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 69 bezoekers