Foto's van Jaco

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Foto's van Jaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 14:37

Eerst een foto hoe zijn been er nu uitziet, de wond is eindelijk toe. Ik hoop dat er nog haren op de littekens groeien ............
Afbeelding
Deze is gewoon ontzettend lief..........
Afbeelding
En hier had hij wat heel erg verschrikkelijks gezien...........
Afbeelding
en nog eentje met vrouwtje samen........
Afbeelding
Hopelijk vinden jullie ze ook mooi,

Groetjes Astrid


gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 14:55

Ik geloof die laatste foto vertekent het een beetje, hij is 1.66 Meter hoog. Op die foto ziet het uit of dat ik een reus ben of dat mijn paard een pony is Boos!

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-03 21:56

Hij heeft een open box met een schot tusen de boxen en zijn buurman beet hem altijd in zijn hals en op een gegeven moment was hij het zat, heeft uitgehaald en is met zijn been over de box gegaan. Op het hout was een stuk ijzer ( dat de paarden het hout niet aanvreten) en hij heeft meerdere uren geprobeerd zich weer los te maken, dus telkens met zijn been heen en weer. Het resultaat was een grote gapende wond. Alles in het been was nog maar moes ( spieren en zacht weefsel). Maar gelukkig is het bijna helemaal geheeld. Op het moment moeten we nog oefeningen doen omdat zijn been stijf geworden is, maar dat lukt ook nog wel.

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 09:40

is ie ook.........De vader van Jaco's moeder was Satteliet. Jaco's moeder was (is) een half zus van Bazuin. Dus goed opgemerkt dat ze een beetje op elkaar lijken Lachen

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 13:49

Ja natuurlijk :
Afbeelding
Afbeelding


gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-03 14:43

Leuk dat je haar dit topic gestuurd hebt Lachen
Ik vind dat Udinde harstikke veel op bazuin lijkt, dat vind ik echt een maf beest. En het is altijd leuk familie van je paard te zien......jammergenoeg zijn er nog zo weinige Boos!

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 09:04

Hij heeft ontzettend veel streken Boos!
Als drie jarige was hij levensgevaarlijk om te rijden. Hij heeft voor heel veel dingen angst, springt zowat op je schoot, kijk daar eng!
Aan de andere kant is hij super speels (ik rij hem ook al bijna 3 jaar niet meer en ik heb hem greprobeerd bezig te houden en dat ook een beetje uitgebuit dat hij zo speels is, tenslotte moet je je paard een beetje bezighouden), soms meent hij dat hij een hond is, voorbeelden ; je gooit een stokje in het bos en hij haalt hem, hij kan op kommando een voetje aan de goeie kant geven, dus als ik zijn linker voet aanwijs, geeft hij zijn linker voetje. Als ik zeg, hoe spreekt het paard, dan hinnikt hij heel zacht. Zijn favoriete bezigheid is mensen voor de gek houden en wegrennen, voorbeeld, als een vreemde opstapt bijt hij ze altijd in het achterste op het moment dat ze beide voeten van de grond hebben, dus dan, als ze zich helemaal niet weren kunnen Lachen laatst heeft een meid bij ons op stal hem met haar paard op het paddock gezet, toen ze hem eruit wilde halen kwam een vrouwtje met wortels in een mandje aangelopen, jaco heeft zich losgetrokken en is ernaartoe gelopen, vrouwtje had een beetje angst en is weggerend ( jaco dacht, leuk die wil spelen) en is erachteraan gerend. Op een gegegeven moment heeft ze dan de wortels op de grond gegooid en is hij staan gebleven.
Zo zie je maar, met zo'n paard is het leven nooit vervelend, elke dag doet hij wel wat, wat de mensen aan het lachen maakt...............
Nog een leuk verhaal ( ik hoop het wordt niet vervelend voor jullie), we hadden op stal een wedstrijdje, een onderdeel was ( voor de paarden die niet gereden worden mochten) een parcoursje af te leggen met wat opdrachten. Een opdracht was een bal tussentwee balken die op de grond lagen vanaf je paard met een bezem erdoorheen te rollen. Je moest de bezem eerst halen ( die stak onderste boven in een pion), net toen ik de bezem wilde grijpen, was jaco sneller..........hij had de bezem in de mond, heeft zich dan naar het publiek omgedraaid en ik heb geprobeerd die bezem uit zijn mond te trekken! Voor mij was het echt vernederend, maar alle mensen en jaco hadden de grootste lol! Ik heb daar zelfs een foto van, die kan ik wel eens inscannen.
Zo genoeg verteld.........

gelderfan

Berichten: 101
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: kerkrade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-03 09:43

Ja, precies dat beledigt kijken is verschrikkelijk. Als ik boos op hem ben dan kijkt hij altijd super zielig en beledigd, een vriendin zegt altijd, als iemand hem nu ziet, schakelen ze de dierenbescherming in!
En als de dierenarts daar geweest is, krijg ik hem de dag daarna niet uit zijn box, hij draait dan altijd zijn kont naar me toe en draait ook zo mee, als ik naar zijn hoofd wil. Ik moet dan altijd iemand van de stal vragen en bij die mensen laat hij het meteen toe, alleen dat verschrikkelijk mens wat de doktor gehaald heeft komt niet in de buurt.
Jammer dat je zo ver weg woont, zou die twee graag eens leren kennen Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers