Longeer dagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Longeer dagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 08:39

Ozep,
eerst loswerken:
Afbeelding

touwtjes eraan:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Simbaatje:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Triumph kan officieel nog niet echt aan het lijntje lopen maar hij wilde zo graag Cool :
Afbeelding


Dat hele diepe van Ozep niet imiteren als je het nog nooit gedaan hebt!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23428
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 08:47

ziet er netjes uit hoor!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:11

nee, dat is zeker niet iets wat ik aan zou durven. (dat diepe van ozep)
mooie foto's, en natuurlijk erg mooie paarden

Ballerin

Berichten: 534
Geregistreerd: 01-01-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:26

zo die ozep loopt wel diep..., maar het zijn mooie paarden hoor

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:28

Simba en Triumph worden al lekker volwassen zeg!! en Ozeppus blijft Kwijl natuurlijk Lachen
Je zei het zaterdag al dat jij ze veel en veel korter had dan ik maar Ozep loopt wel erg diep, wat is jouw reden daar eigenlijk voor?

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:29

dat is de trainingsmethode. LRD.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:42

Ik doe het zoals Simba, dus niet zo diep als Ozep.
Dat durf ik echt niet aan met jonge paarden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 09:49

Moet je ook niet doen met jonge paarden,
Ozep is denk ik iets sterker en iets verder aangereden als een gemiddeld paard dus die kan dat prima verwerken.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:50

Het ziet er gewoon eng uit de longeer methode van ozep
Als ie dan ook valt, kan ie zijn nek breken

Simba loopt wel erg nettjes *LOL*
Laatst bijgewerkt door parouscha op 22-01-03 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 09:54

Nou! Ik heb ook nog nooit zoiets gezien!! ik kan me ook niet indenken dat dit lekker loopt.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:27

Ozep mag dan heel diep en rond lopen, kijk eens hoe dat achterbeen eronder komt! Je ziet ook een enorm verschil in geslotenheid tussen de de latere foto's en de loswerkfoto waar hij wel mooi groot draaft maar niet gedragen is. Logisch in het loswerken. Alleen in de galopfoto vind ik hem minder sterk overkomen. Ik vind het wel moeilijk om hier de buiging te beoordelen, hij lijkt erg recht te blijven.

Simba loopt gewoon lekker los, meer oprichting dan dit zou ik niet vragen aan de longe.
En Triumph is *LOL*


Ik werk zelf met Pablo zoals hier Simba loopt, soms ook met de longe via de singel naar mijn hand om wat meer te kunnen inbuigen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:33

Het is een perfecte training zo diep lopen, maar inderdaad je paard moet wel sterk genoeg zijn om het aan te kunnen. Bij sunny hoef ik dit ook niet te proberen, die kan dat met haar rug niet verwerken..Hoe simba loopt dat kan ze nog wel verwerken.. en hij is zooo leuk..

Mosh

Berichten: 6017
Geregistreerd: 16-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:41

Mooie foto's
Ziet er goed uit !
Maar ik vind trouwens wel dat de eerste pony wel een beetje diep loopt Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:46

Twinkie schreef:
Mooie foto's
Ziet er goed uit !
Maar ik vind trouwens wel dat de eerste pony wel een beetje diep loopt Haha!


Pony?? Verward Volgens mij is ie dan wel een beetje groot uitgevallen Haha!

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 10:49

Leuke paarden heb je Sjuimpje. Heb wel een kantekening op de korte bijzet van beide paarden. Voorwaarts neerwaarts is een perfecte trainingsmethode, alleen zou ik toch meer lengte in de bovenlijn willen zien. Wat je ook duidelijk ziet aan je vos is dat de halsspier niet meer in verbinding staat met de schoft. Je ziet dus een verdikking van de halsspier in het midden (wat goed is) maar die loopt niet door tot de schoft van je paard, daar zie je als het ware een kuil ontstaan. Geeft je hem meer lengte waardoor zijn neus bij wijze van spreken voor de loodlijn kan zal je zien dat de spier beter aangespannen wordt. Je mooie bruine loopt ook net te kort aan het touwtje. Met meer lengte en aanspanning in de gehele bovenlijn denk ik dat je nog mooier kunnen lopen en dus vanaf de oren tot de staart mooi zijn aangespannen in een vloeiende lijn. Deze vloeiende lijn wordt door de korte touwtjes bij de schoft eigenlijk doorbroken.

Verder is goed te zien op de foto's hoe je erf eruit ziet. Jeetje, wat ziet dat er allemaal mooi uit. En nogmaals, super paarden heb je.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 10:52

Lielle schreef:
Ik vind het wel moeilijk om hier de buiging te beoordelen, hij lijkt erg recht te blijven.

Klopt,
hij heeft hier een flauwe lengtebuiging, ik probeer de volte ook zo groot mogelijk te houden. Toch moet ik wel iets consessie aan de lengtebuiging doen, als hij meer in zijn hals zou buigen zou hij met zijn knieƫn tegen zijn hoofd stoten.
Hij loopt echter wel netjes op vier benen en duikt niet in een schouder en zwaait niet uit.

Ik wist dat deze foto's wel wat zouden oproepen, wilde er alleen even mee aantonen dat een paard dat hoge niet nodig heeft om beropwaarts te lopen.

En Twinkie, de bovenste 'pony' is 1.70, de 'pony' eronder is 1.65 en de laatste 'pony' is 1.71

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-03 10:56

Eleonoor schreef:
Voorwaarts neerwaarts is een perfecte trainingsmethode, alleen zou ik toch meer lengte in de bovenlijn willen zien.

Daar ben ik het dus niet mee eens,
hou er maar eens een touwtje bij, langer als dit krijg je de bovenlijn niet.
Dat is het grote misverstand over deze manier van trainen.

Verder heb ik juist met deze manier van longeren deze hals van Ozep gekweekt (die door de meeste mensen juist geroemd wordt) en juist dat Trakhener/volbloed deukje uit de schoft van de Mondriaan gekregen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 11:46

De lengte die ik bedoelde is de lengte horizontaal gezien, niet de werkelijke neklengte (maar ik denk dat je dat wel begreep). Ik bedoel dat de hals iets meer horizontaal maar wel diep blijft. Zelf denk ik dat je de deuk in de spier tussen de bult op de hals en de schoft beter kan opvullen. Ik heb geen idee hoe je paarden er in rust uitzien, dus hoe de schoft-hals bespiering is in rust. Persoonlijk vind ik de touwtjes echt veel te kort, maar dat is mijn mening. En zo hebben we gelukkig allemaal zo onze eigen methoden en meningen, houdt de discussie weer levendig op bokt Lachen

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:24

Wat heb je toch een leuke pony's Sjuimpje! Haha!

Wel leuk trouwens om eens foto's van longeren te zien, goed idee.

Ik longeer Toon ook wel vrij diep maar niet zo diep als Ozep trouwens. Toon heeft een veel minder sterk achterbeen en is minder ver qua africhtingsniveau. Ik laat hem iets meer met zijn neus eruit, dus eigenlijk een tussenvorm tussen vwnw een lrd. Dat doe ik trouwens met een qoque die ik tijdens het longeren regelmatig van lengte verander.

Die Simba is ook al behoorlijk gespierd geworden zeg! Kwijl

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:32

Hoi hoi,

Ik ga niet mee doen aan de longe discussie want iedereen vind zijn eigen methode altijd het beste en ik heb er zelf geen ballen verstand van wat nou wel en wat nou niet kan. Ik experimenteer eigenlijk nooit met dat soort dingen Verward
Als ik mijn paard los wilt krijgen doe ik altijd vrij simpel een slofteugel aan het zadel en longeer ik hem daar mee als ik hem los zou willen hebben. Scheve mond niet te diep maar wel voorwaarts en dat hij zijn achterbeen er goed onderzet. Knipoog
Maar ik zelf vind de longeerring bij ons te klein voor zo'n groot paard om hem naar beneden te longeren op dit moment omdat hij nog totaal geen balans heeft dus dan zou hij snel onderuit glijden en dat is dus niet de bedoeling want ik hou hem liever heel
Ik weet wel dat twee nummers terug in de Strenge uitgebreid longeer informatie stond met plaatjes etc en wat het doet misschien moeten we dat er maar op na slaan.
hangt dus geheel van het doel af wat je wilt bereiken denk ik Verward

Maar goed, discuseer ik nu toch stiekem mee ,ik wilde eigenlijk alleen maar reageren op je paardjes. Maar goed, ik vind dus dat je hele mooie paardjes hebt. Heb net in je profiel zitten kijken maar je hebt altijd geloof ik wel vrij luxe gezeten Knipoog Haha!
Rij je ook paarden van andere mensen in? Verward hint hint...................
Nou, veel succes verders er mee en gewoon blijven doen wat jou het beste lijkt het gevoel telt denk ik ook mee Knipoog

groetjes, Primadonna

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:48

Ik zou persoonlijk het neusje iets meer eruit willen hebben. Wel de diepte, zoals ozep loopt, maar zijn neus iets rechter (hoe leg ik dat uit ) Verder is het een mooi paard. Simba is echt gaaf

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 12:58

Ik wil niet veel zeggen Sjuim, maar ze doen het super! Ik zal je ook niet aanvallen op je longeermethode aangezien ik daar geen bal verstand van heb. Alles wat ik zie, is dat het gewoon werkt. Ik vind Simba echt super! Ga je hem binnenkort al een keer starten?

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 13:29

Mooi beestjes
Die eerste loopt alleen wel erg diep .... Tog?

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 13:34

die 2de pony van je he die vind ik gaaaaaaf! echt een plaatje!.
ik longeer met de bijzet heb geen idee hoe ik met touwtjes moet werken misschie dat iemand me dat ooit uit wil leggen Haha!

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-03 13:44

Ik vind ozep er ook erg mooi bijlopen. Als ik die loswerk foto zie loopt hij al vrij laag en diep, (alhoewel dat ook een moment opname kan zijn) waarom zou je dan ind e training niet net ietsje meer vragen als hij 't aankan natuurlijk.
Simba gaat ook super vooruit ziet er leuk uit. Vooral die laatste foto