Man krijgt klap van paard, filmpje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:33

en al zal het geen pijn doen, dan doet het daarna alsnog pijn, is toch net zo erg?

als ze mij vast zullen zetten en met een hete ijzeren staaf tegen m'n reet aan gaan, dan had ik ook wel anders gereageerd dan een klein schrikje

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:35

Ik bedoelde jou niet Tigger, jij gebruikte geen lach smilies en had er zowiezo niets grappigs staan.

En fel?
Ben nu nog mak hoor, maar je moet wat rond dit tijdstip *LOL*

Die man stond niet op de allerbeste plek, maar wie verwacht dat dit dier zo uithaalt? Ik had me er ook veilig gevoeld.
Ik hou niet van tattoo's en dan nog, dat zijn vaak sessies van minuten soms wel een uur. En niet zoals hier enkele seconden.
Waarom trek ik mijn handen weg als ik me brand? Omdat ik schrik, de eerste paar minuten voel je de brand nog niet.
Ik heb me erg vaak gebrand, ik heb bijvoorbeeld secondenlang in een sealmachine vastegzeten en geloof me, op dat moment deed het geen zeer.
Wel toen ik een uur later een blaar van 5 cm hoog op mijn arm had zitten *LOL*

Over het vluchten, ze kan niet vluchten nee, maar ze vertoont ook geen angst of vluchtgedrag, ik zei net al, ze staat daar gewoon heel koel te kijken.

Vergeet overigens niet dat je bij een paard ook eerst door een haarlaag heen moet branden he?

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 01:39

jah, maar het duurde ook even voordat hij die klap gaf, en ik denk dat hij toen al door de haarlaag heen was, maja, het is laat..
Jij blijft erbij dat het gee pijn doet, en ik blijf erbij dat het wel pijn doet.

Weltrusten iedereen.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:39

Weet ik wel, even lekker fel op de avond is lekker hoor Tong uitsteken

Toch denk ik dat het geen prettig gevoel is.

He, maar wat zouden we zijn brandmerk....
Hoe zit het dan met onze dure afstamming??? Haha! Tong uitsteken

Nee, onzin.
Maar mag het nu helemaal niet meer?
Hoe doen ze dat nu dan?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:40

Sjuimpje, vertel eens wat meer over dat interview met die man?

En Angeliek en de anderen die het paard en zijn pijnbeleving met die van een mens aan het vergelijken zijn: het is niet te vergelijken. En een paard kan meer hebben dan een mens.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:43

Pff,
is al weer een poos geleden hoor.

as in een spelprogramma geloof ik, Henny Huisman moest als paardenkenner voorspellen wat er ging gebeuren, of iets in die trant.
Die man stond er dus bij en kreeg naderhand wat tijd om toe te lichten.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 01:45

waarom trekt een paard dan als het koud is en je spuit koud water over zn kont, en hij trekt zn kont in??????
En waarom dan niet bij warm water?!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 01:46

ben nog niet aan het slapen, terwijl sesamstraat allang is geweest...

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:48

Ik denk dat 'n paard het branden wel pijn vindt doen, maar door de haren eromheen die verschroeid zijn heeft hij toch ook meer pijn?

Maar nu ff 'n Poll: Wie zal de meeste pijn hebben gehad, het paard of de man? Scheve mond Knipoog

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:50

Niemand die zegt dat een paard gevoelloos is, maar zoals Cas het heel goed zei:
Je kan pijn die wij beleven niet vergelijken met de pijn die een paard beleeft.

Staan wij dromerig voor ons uit te kijken als ik je lip afbind?

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 01:53

ja, als hij zich beweegt, daai je de praam nog harder aan, daarom blijf je wel staan ja.
waarom blijf jij dan stokstijf stilstaan als er aan jou haar (of weet ik veel wat) getrokken word, en ze zeggen dat als jij je beweegt nog harder aan trekken?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:55

Angeliek, je moet je eerst eens wat meer verdiepen in de paarden voor je dit soort uitspraken gaat doen.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 01:57

ja, dat vind ik ook van jou, omdat jij zegt dat paarden dat niet voelen, maarja, we laten het hier maar bij.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 02:01

maar nou vind ik dat je wel heel erg gemeen uit de hoek komt, dat zeg ik toch ook niet tegen jou:"je moet je wat meer in de paarden verdiepen"
Net alsof jij alles zo goed weet....( niet banketstaaf bedoeld hoor, maar ik vond dat van jou wel banketstaaf bedoeld)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:02

Ik heb niet gezegd dat paarden niet kunnen voelen, ik heb gezegd dat een paard niet pijn bleefd zoals wij dat doen.
Volgens mij heb jij dat nog niet helemaal door aangezien je de werking van een praam op een paard ook niet begrijpt.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 02:05

Je zet een praam op een paard zn lip, bijvoorbeeld als je aan zn oren aan het scheren bent, en hij alsmaar met zn kop zit te vervelen, dan zet je die praam erop, en als hij het dan nog steeds doet, dat trek je die praam wat harder aan..
Hoe dacht jij dan hoe een praam werkte?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:08

Een paard maakt endorfine aan als hij een praam op zijn neus krijgt,
dat maakt hem zo rustig, hij is op dat moment zo haaaai als een papegaaaai!
Dat weet bijna iedereen, mede doordat er ook onderzoken naar zijn gedaan en het dus ook wetenschappelijk is aangetoond.

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:08

Jammer dat je niet weet waar je over praat Angeliek.
Als je een praam gebruikt, komt er endorfine vrij vanuit de hersenen, daar wordt een paard heel rustig van. Lekker soezerig. Als je een praam gebruikt, bind je hem ook niet zo strak mogelijk, maar speel je er een beetje mee.
Mijn paard is ook gebrand, en bleef heel rustig staan. Hij stapte niet eens opzij. Ik ben trots op dat brandmerk, iedereen mag zien op afstand dat die van mij een KWPNer is. Haha!

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 02:11

Onze stalhouder die doet dat wel altijd, ik heb nog nooit een praam nodig gehad, mij is het uitgelegt dat als hij weer zit te vervelen dat je hem strakker moet trekken,
zeg dan meteen wat een praam doet, en niet er zo omheen draaien... Haha!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:11

Lachen gaat de goede kant op hier.

Ik vind het filmpje trouwens niet zo...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:12

Angeliek, er zit een acupunctuurpunt op de neus van het paard, die geprikkeld wordt als er druk op word gezet. De praam die je om de neus bindt van het paard zorgt voor die druk. Het paard blijft niet stilstaan omdat hij pijn heeft, maar hij maakt een soort "drugs" aan, een soort XTC, waar hij zich heel erg lekker van gaat voelen.

En dat strakker draaien kan daardoor komen, omdat je regelmatig dat punt moet prikkelen...

Om ervoor te zorgen dat er genoeg van die endorfines vrijkomen, moet je de praam zeker 10 Minuten van tevoren opdoen, en dan voorzichtig blijven spelen. Beetje druk erop, beetje druk eraf. Dat bedoelt jouw stalhouder met "strakker aantrekken"

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 02:14

ja, ik heb dat nou al 3 keer gehoord.. (gelezen) nou weet ik het EINDELIJK wel, denk ik... *LOL* Haha!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:16

Angeliek, dan zeg je: sorry, ik had het verkeerd, bedankt voor de uitleg, ipv zo'n grote mond op te zetten. Frusty

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-03 02:23

ja, okee, ik weet ook wel dat ik koppig en eigenwijs ben, maar ik dacht dat ik wel wist wat er gebeurde als je een praam op een paard zette, want de stalhouder had dat zo uitgelegd...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:28

Misschien weet je stalhouder ook niet alles?
En misschien heeft hij ook geen zin om het aan koppige en eigenwijze meisjes uit te leggen? Tong uitsteken