Man krijgt klap van paard, filmpje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:53

Die kende ik al,
ik snap eerlijk gezegd de reacties niet zo...
Eerst lachen en dan bedenken dat hij misschien wel dood is. Volgens sommige ook nog terecht? Verward

Nou die man is dus niet dood want ik heb voor een poos terug een interview met hem gezien waarin hij vertelde hoe dit gebeurde.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:56

Sjuimpje schreef:
Nou die man is dus niet dood want ik heb voor een poos terug een interview met hem gezien waarin hij vertelde hoe dit gebeurde.

Henny Huisman moest er trouwens ook heel hard om lachen en vertelde bijdehand dat die man nooit achter een paard moest staan en dat hij dat zou moeten weten.
Als hij beter had gekeken had hij gezien dat hij naast het dier stond, maar bij zo'n schijtmerrie hou je er niets aan, die kunnen in elke hoek slaan.
Heb er ook zo eentje moeten vasthouden bij het branden, die man kon nog wel net op tijd wegspringen.


ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 00:59

Die man stond wel op een goede plek en dat branden doet op dat moment echt geen pijn bij dat dier,
een paard is een vluchtdier en wordt angstig bij pijn.
Die blijven echt niet in koele bloede staan zoals deze, dit is een foute en af en toe kom je die tegen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:02

Jammer genoeg wel Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:18

Boogiegirl schreef:
sjuimpje, je zegt zelf dat hij angstig wordt bij pijn, en daarvoor zeg je nog dat het echt geen pijn doet Verward
mij maak je niet wijs dat het op dat moment echt geen pijn doen, dat ding blijft er toch best lang op staan

Inderdaad wordt een paard angstig bij pijn en zal vluchtgedrag vertonen, en niet zoals deze merrie koelbloedig van zich afslaan.
Deze merrie is geïrriteerd en heeft echt geen pijn!

Ik ben op vele keuringen geweest en heb ok zelf paarden vastgehouden welke gemerkt werden, de meeste geven geen kik.
Enkele zijn angstig, maar dat is van de lucht en niet van het branden zelf.
Die worden al onrustig op het moment dat ze dichter in de buurt van eht branden komen.

Paarden schrikken van een klap van je hand, je doet ze daar echt geen pijn mee hoor.
Je zal met een flink stuk hout aan moeten komen wil je een paard echt pijn doen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:23

Dat doet toch geen pijn op het moment dat je het brand, daarna gaat het schrijnen ja helemaal als je het onder de koude kraan houdt.
Overigens, de handen van een mens zijn vele malen gevoeliger als de reet van een paard. In onze kont zitten ook veel minder zenuw uiteinden.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:35

Ik bedoelde jou niet Tigger, jij gebruikte geen lach smilies en had er zowiezo niets grappigs staan.

En fel?
Ben nu nog mak hoor, maar je moet wat rond dit tijdstip *LOL*

Die man stond niet op de allerbeste plek, maar wie verwacht dat dit dier zo uithaalt? Ik had me er ook veilig gevoeld.
Ik hou niet van tattoo's en dan nog, dat zijn vaak sessies van minuten soms wel een uur. En niet zoals hier enkele seconden.
Waarom trek ik mijn handen weg als ik me brand? Omdat ik schrik, de eerste paar minuten voel je de brand nog niet.
Ik heb me erg vaak gebrand, ik heb bijvoorbeeld secondenlang in een sealmachine vastegzeten en geloof me, op dat moment deed het geen zeer.
Wel toen ik een uur later een blaar van 5 cm hoog op mijn arm had zitten *LOL*

Over het vluchten, ze kan niet vluchten nee, maar ze vertoont ook geen angst of vluchtgedrag, ik zei net al, ze staat daar gewoon heel koel te kijken.

Vergeet overigens niet dat je bij een paard ook eerst door een haarlaag heen moet branden he?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:43

Pff,
is al weer een poos geleden hoor.

as in een spelprogramma geloof ik, Henny Huisman moest als paardenkenner voorspellen wat er ging gebeuren, of iets in die trant.
Die man stond er dus bij en kreeg naderhand wat tijd om toe te lichten.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:50

Niemand die zegt dat een paard gevoelloos is, maar zoals Cas het heel goed zei:
Je kan pijn die wij beleven niet vergelijken met de pijn die een paard beleeft.

Staan wij dromerig voor ons uit te kijken als ik je lip afbind?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 01:55

Angeliek, je moet je eerst eens wat meer verdiepen in de paarden voor je dit soort uitspraken gaat doen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:02

Ik heb niet gezegd dat paarden niet kunnen voelen, ik heb gezegd dat een paard niet pijn bleefd zoals wij dat doen.
Volgens mij heb jij dat nog niet helemaal door aangezien je de werking van een praam op een paard ook niet begrijpt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:08

Een paard maakt endorfine aan als hij een praam op zijn neus krijgt,
dat maakt hem zo rustig, hij is op dat moment zo haaaai als een papegaaaai!
Dat weet bijna iedereen, mede doordat er ook onderzoken naar zijn gedaan en het dus ook wetenschappelijk is aangetoond.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 02:57

Geen ruzie hoor, een meningsverschil, moet kunnen als de mods naar bed zijn Knipoog

Het is niet alleen voor het KWPN,
bij Friezen mag er ook niet meer gebrand worden, nou hebben wij een stamboek friese merrie, stel dat we haar dit jaar voorstellen en ze wordt ster?
Krijgt ze die S er dus niet bijgebrand, dus zou het kunnen overkomen dat ze nog steeds stamboek is terwijl vooral bij Friezen dat predikaat erg belangrijk is!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-03 03:07

Kan moeilijk met een kopie van het papier op de hals gaan rondrijden Haha!
Een alternatief wat het branden kan vervangen is er gewoon niet.


Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers