Samson, welsh cob hengstje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Samson, welsh cob hengstje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 12:22

De digi maakt overuren de laatste tijd, weer een paar foto's van Samson.
Vervolg van [ITP] Samson in de sneeuw
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ik kan heeeeel onschuldig kijken Schijnheilig
Afbeelding

Een beetje bewegen is ook wel leuk...
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door MarijeR op 09-01-03 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt


MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 12:36

Angus schreef:
Heb ook op je website gekeken, maar hij opent hem niet goed op mijn werk dus kom niet verder als de beginpagina Frusty

Raar... hier werkt hij wel Verward

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 14:37

Hij is op papier nu een 2 jarige, maar hij is van augustus dus pas 17 maanden.
Ik heb hem vandaag maar eens opgemeten, nu al 1.40m. Oeps... hij moet niet te groot worden...
Hij is de laatste tijd nogal de hoogte in gegaan en ik hoop dat hij van de zomer flink gaat uitzwaren. Aan zijn beenwerk te zien, komt dat wel goed Lachen

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 21:36

Voorlopig gaat hij niet naar een premiekeuring. Hij is een erg laat veulen (van 1 augustus) dus dan is hij niet te vergelijken met hengsten uit zijn eigen jaargang van maart/april.
Ik denk dat hij pas als 5 jarige op de keuring komt.
Wel laat ik hem dit jaar 1 of 2 merries dekken met een basisboek licentie. Dan krijg ik toch volle papieren bij de veulens. Volgende maand wordt hij waarschijnlijk dus wel veterinair en DNA getest.
Eerst maar eens een paar veulens afwachten voor ik naar het stamboek ga met hem Knipoog

Maar er is al interesse bij andere merriehouders, heb al aanvragen voor Nederlandse en Duitse merries Haha!


MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-03 21:53

Cassidy schreef:
Even een klein vraagje Marije, wat gebeurt er als hij te groot wordt? Is er een maximale hoogt bij Welsh Cobs? Ik dacht dat ze het leuk vonden, een beetje meer maat.

Nee er is geen maximale hoogte bij cobs. Maar zelf fok ik ze liever onder de 1.48m, i.v.m de mensport. En daar zit toch en meeste handel in.
En ik vind dat zelf ook de mooiste maat. Anders verlies je toch wel het pony-type naar mijn mening. Te hoog op de benen en niet "cobby" meer.

Hij mag wel groter worden, zolang hij maar goed in het type staat. Bij mijn eigen merries kom ik niet zo snel in de problemen denk ik, die zitten onder de 1.48m.
En anders is er vanuit Duitsland ook weer heel veel vraag naar cobs boven de 1.50m voor het gebruik onder het zadel...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 18 bezoekers